אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עצירת חובה בדרך לירושלים

8.8.2019 / 12:25

הסוד המתוק של מבשרת ציון הופך עכשיו גם לקצת מלוח, כשהשף פטיסרי דוד לאור מרחיב את הקונדיטוריה הצרפתית שלו והופך אותה גם לבית קפה קסום

seperator

לפני שמונה שנים פתח השף קונדיטור דוד לאור קונדיטוריה צרפתית קטנה בביתו בעין כרם הקסומה. זה היה אחרי שחזר מלימודי הקונדיטוריה בבית הספר קורדון בלו שבפריז, ותהליכי העבודה המסורתיים עוד היו שגורים בכפות ידיו. הידיים הללו יצרו קרואסונים, אקלרים, מקרונים, ועוד מיני מגדנאות וקונפיסרי שמהר מאוד התפרסמו ונודעו ברבים.

דוד לאור. אפיק גבאי,
מעכשיו גם בית קפה/אפיק גבאי

לאחר שנתיים, ובעקבות ההצלחה, העתיק לאור את העסק לאזור התעשייה הישן של מבשרת ציון על פי כל הכללים של קונדיטוריה צרפתית קלאסית, עם דגש על תהליכי עבודה ידניים, מסורתיים וטבעיים, שימוש בחומרי גלם איכותיים ונכונים, סוגים מיוחדים של קמח וחמאה, וללא כל תוספים או חומרים תעשייתיים. עכשיו, לאחר שהמקום כבר הכה שורש בהרי ירושלים הפסטורליים, הקונדיטוריה הקטנה מתרחבת ולאור מוסיף אל המאפייה גם בית קפה.

עוד בוואלה! אוכל

סטוץ של קיץ: 5 גלידות זמניות שכדאי לאכול

לכתבה המלאה
דוד לאור. אפיק גבאי,
האקלרים של לאור/אפיק גבאי

כעת, נוכח התרחבות המקום, מתעשר מגוון מוצרי האפייה ויציע גם שוסון, מאפה בוקר צרפתי במילוי תפוחים, שטרודלים, קרואסונים מתוקים ומלוחים (10-16 שקלים) ובריושים לצד עוגות בחושות ושמרים. במקביל, את תפריט המאפייה ישלים תפריט משתנה לישיבה במקום על פי ההיצע היומי המבוסס על כריכי קרואסון כמו עם חמאת כמהין, גבינת גרווייר ורשאד; גאודה, קלמטה ובזיליקום; סנט מור ומרמלדת אגסים (19 שקלים); מגש ובו חצי בגט עם תוספות להרכבה אישית (38 שקלים), בריוש עם חמאה, ריבה וחריץ גבינה צרפתית (19 שקלים); ופרוסות אישיות של קישים. בסופי שבוע יהיה גם קרואסון משפחתי ענק במילוי גבינות ואנטיפסטי.

דוד לאור. אפיק גבאי,
קנלה על אדן החלון של הקונדיטוריה/אפיק גבאי

בעוד בית הקפה יפעל בקומה הראשונה, הקומה העליונה תשמש כחנות המאפייה., המקום אינטימי ובמרכזו ויטרינה רחבת ידיים, המתמקדת בקונפיסרי וקונדיטוריה עדינה, ובצידה דלפק TA קטן. במקום מיוצרים מרמלדות מפירות עונתיים כמו משמש, קסיס ופסיפלורה; מרשמלו בטעמי פטל, קפה ווניל; טבלאות שוקולד רובי, קרמל מלוח ומריר במלאכת יד לצד בלוקים של שוקולד הנחתכים על פי משקל, וקונדיטוריה עדינה ממנה יוצאים מקרונים בשלל טעמים מיוחדים כמו לימונענע, שוקולד-אמרנה, מנגו, שמפניה ושקדים; אקלרים של קפה, שוקולד ווניל; וקינוחים נוספים כמו פחזניות, מילפיי וטירמיסו.

דוד לאור, א.ת. היצירה 12 מבשרת ציון, 02-5793311, שעות פעילות בימים א'-ה' 07:30-19:00, שישי 07:30-15:00, כשר.

דוד לאור. אפיק גבאי,
הקרואסון הענק של סוף השבוע/אפיק גבאי
דוד לאור. אפיק גבאי,
המילפיי של דוד לאור/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully