L28. אנטולי מיכאלו,
L28/אנטולי מיכאלו

יש שפית חדשה בעיר!

27.10.2019 / 13:44

L28 מתחדשת עם שפית מסקרנת במיוחד, בג'ורג וג'ון עושים סדרת ארוחות עם שפים אורחים ושווים, גם מנטנטן לארח - הפעם את האימפריאל, והמסעדות שיספקו לכם ארוחה ותערוכה במחיר אחד. פותחים שבוע ראשון של חורף

seperator

נאיפה מולא נכנסת למטבח של L28, ת"א

למטבח של מסעדת L28, המתפקדת כפלטפורמה קולינרית לשפים בתחילת דרכם, נכנסה בימים האחרונים נאיפה מולא כשפית השלישית שמקבלת לידיה את זכות ההובלה אחרי שפית שולי וימר ושף גבריאל ישראל. נאיפה תביא לתל-אביב את המטבח השאמי והים תיכוני עם דגש על טעמים מן המטבח שעליו גדלה בכפר הדרוזי ירכא שבצפון הארץ.

לפני חמש שנים שמה נאיפה בצד קריירה כבנקאית, השאירה מאחוריה תואר ראשון במנהל עסקים והחלה לעבוד במטבח של מסעדת יפו תל-אביב של שף חיים כהן. במשך ארבע וחצי שנים עברה נאיפה בכל תחנה במטבח המקצועי והגיעה עד לעמדת הסו שפית הראשית. עתה היא מביאה ל-L28 "טעמי ירכא, אלה שזורמים בעורקיי, כפי שאני רואה אותם ורוצה להציגם בתפריט שלי, הם שילוב של טעמי סוריה, לבנון וישראל. אלה טעמים שעדיין לא קיבלו את הייצוג הראוי", אמרה נאיפה.

בין המנות בתפריט אפשר יהיה למצוא שישברק דגים ופירות ים במרק בויאבז עם יוגורט עזים וראשי קלמרי (72 שקלים); מלפוף- כרוב ממולא אורז ובשר בציר בקר מצומצם עם ג'מיד, עלי זעתר וסלסת צ'ילי ירוק (50 שקלים); פטאייר זעתר מפיתה דרוזית עם עלי זעתר טריים, לאבנה ביתית, זיתים ומלפפון (24 שקלים); קינוח לייאלי ביירות מפודינג סולת וחלב, קרם מסקרופנה, קרם פיסטוק, סירופ מי זהאר וורדים (38 שקלים) ועוד. כרגע פתוח רק בשעות הערב אבל בהמשך ייפתח גם לצהריים.

L28, לילנבלום 28 תל אביב, 03-9003560, שעות הפעילות בימים א'-שבת בשעות 19:00-23:00

קאקוני חזיר. אנטולי מיכאלו,
קאקוני חזיר במנטנטן/אנטולי מיכאלו

בר האימפריאל מתארח במנטנטן, ת"א

מנטנטן ממשיכה את מסורת שבירת השגרה בימי ראשון, בהם היא מארחת בכל שבוע שף ומסעדה אחרת, כשהיום, יום ראשון ה-27 באוקטובר, יארח ניסן אלחסוב, השף של מנטנטן, את בר האימפריאל לערב שכולו צמדים של קוקטיילים ומנות. בתפריט קוקטייל על בסיס גלאנגל, אגסים, יין לבן, טוניק, רום ופיסקו שיוגש לצד מנת בטן חזיר בבישול ארוך על אגסים כבושים בחומץ יפני (58 שקלים); קוקטייל על בסיס תה אגוזים, מרווה, טקילה, ליים, בני קיקוסוי וקמומיל שיוגש לצד סשימי ילוטייל עם מחית שזיפים כבושים בצ'ויה, יוזו קושו וסלסת עלי תבלין (68 שקלים); קוקטייל על בסיס מי קוקוס, אננס, לימון, שרי יבש, אמרו אנגוסטורה וג'נייבר שיוגש עם סשימי נתח דנוור ופונזו אננס יוזו (64 שקלים) ועוד. שבוע הבא, שף ניסן אלחסוב ומסעדת מנטנטן יתארחו בבר האמפיריאל.

מנטנטן, נחלת בנימין 57, תל אביב, 03-672-5318

אורי בורי. שרית גופן,
מנת פירות ים עכואית של אורי בורי שתוגש בג'ורג' וג'ון/שרית גופן

ג'ורג' וג'ון מארחת שפים במטבח שלה לערבים חד פעמיים, ת"א

מסעדת ג'ורג' וג'ון תקיים שישה מפגשים מיוחדים, בכל אחד מהם יתארח במסעדה שף אחר שיביא את עולמות התוכן שלו לארוחה חד פעמית. החל ממחר, יום שני ה-28 באוקטובר, ועד ה-23 בדצמבר, יתארחו במטבח של שף תומר טל במלון דריסקו ביפו 6 שפים העומדים בראשן של מסעדות בתי מלון בוטיקיים וביחד יכינו לערב אחד תפריט משותף המבוסס על החיבורים בין שני השפים.

מחר למשל יתארח שף אורי ירמיאס ממסעדת אורי בורי בעכו שישלב מנות בסימן ערי נמל וביניהן כמובן עכו ויפו. ב-5 בנובמבר יתארח שף דודו ביטון ממסעדת לה רג'נס שבמלון המלך דוד בירושלים שיגיש תפריט טעימות Kosher Style בסימן שילובי טכניקות בישול מתקדמות. ב-18 בנובמבר יתארח שף ברק אהרוני ממסעדת אלנה" שבמלון נורמן שישלב תפריט בניחוחות דרום צרפת. ב-9 בדצמבר יתארח שף עינב אזגורי ממסעדת קפה נורדוי שישלב מנות דגים מקומיים לצד מנות טלה וגדי. וב-23 בדצמבר יתארח שף מושיקו גמליאלי מבר 51 שישלב מנות בלקניות חורפיות.

ג'ורג' וג'ון, רחוב אאורבך 6 מלון דריסקו תל אביב יפו, 03-7410000

תארוחה צרפתית באוזריה. אנטולי מיכאלו,
מנה של קוקי סאן ז'ק בחמאת עגבניות באוזריה/אנטולי מיכאלו

תארוחה צרפתית- פרויקט חדש המחבר בין אומנות לאוכל במסעדות תל אביביות

"תארוחה צרפתית", שילוב של המילים ארוחה ותערוכה, הוא פרויקט חדש במסגרתו, בין התאריכים ה-3 עד ה-7 בנובמבר, יציגו שפים בישראל מנות מיוחדות בהשראת יצירות אומנות צרפתיות מפורסמות. הפרויקט יאתגר את השפים אביב משה (מסה), אביבית פריאל (אוזריה), קובי בכר (פסטל) גיל דהן (קיטשן מרקט), מוטי טיטמן (מלגו מלבר) ואילן מזרחי (דקא), אשר יכינו מנות בהשראת יצירות אומנות צרפתיות קלאסיות, כגון חבצלות המים של מונה, אגרטל אדמוניות על מגש של מאנה, רפסודת המדוזה של ז'ריקו, רקדנית מול החלון של דגה ועוד. כל אחד מהשפים יציג את הפרשנות שלו ואת ההשראה האישית שלו ליצירת אומנות שונה במנה ייחודית שתוגש במסעדה למשך שבוע אחד בלבד לצד הבירה הצרפתית Blanc 1664.

תארוחה צרפתית, ה-3 עד ה-7 בנובמבר במסעדות פסטל, מסה, אוזריה, קיטשן מרקט, מלגו ומלבר ודקא.

ג'ין קלאב סופרים. רן בירן,
ג'ין וטוניק בג'ין קלאב סופרים/רן בירן

בר חדש שכולו מוקדש לג'ין, ת"א

קבוצה של יזמים מעולם המסעדנות וחיי הלילה בתל אביב חברה יחד ופתחה את ה- Gin Club Supreme, בר קטן המוסתר בחלקו האחורי של בר הדנים, המוקדש כל כולו למשקה הג'ין. בעוד הפופולריות של הג'ין עולה בכל העולם, עכשיו גם בתל אביב יש מקום לפאנטים של המשקה עם כ-300 סוגים של ג'ין מכל רחבי העולם, כמה מהם נדירים, ותפריט שמציע מגוון גדול של משקאות ג'ין וטוניק בסגנונות שונים לצד סקשן של משקאות ג'ין מעורבבים או משוקשקים, תלוי איך אתם אוהבים את זה.

כל המשקאות מוגשים בהקפדה, עם עשבי תיבול טריים, חומרי גלם מקומיים, ועם הרבה תשומת לב לפרטים. ויתרו כאן על קונספט בית המרקחת העתיק או שנות ה-20 העליזות שכל כך התרגלנו לראות והלכו דווקא על עיצוב בסגנון ה-Blacksploitation, תת ז'אנר קולנועי של סרטים אפרו-אמריקנים שנעשו בהוליווד של שנות ה-70 והיו הבסיס ללא מעט יצירות קולנעיות מאוחרות יותר, ביניהם חובב הז'אנר טרנטינו, וגם למוזיקה, אופנה, ועיצוב שנקשרו בו. את הסגנון הזה אפשר לראות בהרבה אלמנטים ב-Gin Club Supreme החל משמות המשקאות בתפריט שמרפררות לסרטים וכוכבים מהתקופה, אבל גם תאורה צבעונית, כיסאות קטיפה, כורסאות מנומרות, ואפילו הקרנה של אחד מגדולי הסרטים של הז'אנר בשירותים.

ג'ין בר סופרים, קינג ג'ורג 83 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-שבת מ-20:00 ועד אחרון הלקוחות

קואה קון לק. יהונתן בן חיים,
קינוחים תאילנדיים בקואה קון לק של בית תאילנדי/יהונתן בן חיים

ארוחת Nose To Tail בקואה קון לק של בית תאילנדי, ת"א

קואה קון לק, המטבח הקטן בחדר הפרטי של בית תאילנדי, מציג ארוחת חזירים Nose To Tail. בתאריכים ה-5 בנובמבר, ה-19 בנובמבר וה-10 בדצמבר, יתקיימו ארוחות מיוחדות בהן יוגשו כתריסר מנות מחזיר, אחד מחומרי הגלם הנפוצים במטבח התיאלינדי. תפריט ה"נוז טו טייל" של קואה עושה שימוש בכל חלקי הבשר, כולל החלקים הפחות פופולריים ומוכרים כמו מנת הואה מו צים צום- ראש חזיר מפורק ורוטב פלפלים חריף בצד; טום ספ מו- תבשיל מרקי של זנב ולשון חזיר, עשבים, שורשים, והרבה פלפל חריף; לאב מו- בשר חזיר קצוץ עם כבד כליות וריאות, נענע, כוסברה, פאק פאו, בצל שאלוט, צילי ורוטב דגים; מו וואן- בטן חזיר מתוק לצד ירק מרענן; פאד בואפ מו סאפ- זוקיני וחזיר קצוץ וביצה מקושקשת על הווק ועוד (450 שקלים לסועד). אפשר גם לתאם אירועים פרטיים בתאריכים ובתקציב שמתאים לכם.

קואה קון לק, בן יהודה 39 תל אביב, 03-5178568 (שלוחה 3)

קורדרו. ולדי סולו,
קוקי סן ז'אק על פולנטה במסעדת קורדרו/ולדי סולו

ארוחות צהריים חדשות במסעדת קורדרו, ת"א

מסעדת קורדרו בנווה צדק פותחת את שעריה לראשונה גם בשעות הצהריים ומציגה, החל מה-1 בנובמבר, תפריט עסקיות שיוגש בימים ב'-ה' בין השעות 12:30-16:00 ויכלול יכלול לחם, מנה ראשונה, מנה עיקרית וקפה במחיר המנה העיקרית, כשניתן לשלב גם יין. בין המנות הראשונות יש למשל אנסלאדה דה טומאטה עם עגבניות, שאלוט, זיתים, שום קונפי, צ'ילי, גרידת לימון, מנצ'גו ולחם כפרי בגריל פחמים; או סקאלופינה אלה פולנטה- קוקי סאן ז'אק בגריל עם פולנטה מתירס טרי, ביסק מסרטן כחול ופרמזן (תוספת של 40 שקלים); בין המנות העיקריות ניתן למצוא פיצה סלמונה אפומיראטו עם רוטב עגבניות, קרם פרש, סלמון בעישון חם ומוצרלה (98 שקלים) או פסטה טליוליני נרי פרוטי די מארה- פסטה שחורה עם פירות ים וביסק סרטן כחול (118 שקלים) ועוד.

מסעדת קורדרו, רחוב יחיאלי 6 תל אביב, 03-5178486

יקב קלו דה גת. Raul CDG,
יקב קלו דה גת מתארח בפופינה/Raul CDG

שף אוראל קמחי מארח בפופינה את יקב קלו דה גת, ת"א

מסורת ערבי היין של מסעדת פופנה ממשיכה והפעם מארח שף אוראל קמחי את יקב קלו דה גת ביום שלישי ה-29 באוקטובר עם מנות ספיישל ותפריט יינות של היקב האורח. בין מנות הספיישל שייצר קמחי בהתאמה ליינות היקב ניתן למצוא מנות כמו סשימי סלמון- סלסת ארטישוק ירושלמי, קרם פרש יוזו, צנונית ושקדים קלויים (78 שקלים); ניוקי צרוב עם עגבנות שרי מיובשות, ברוקולי, מנגולד, מרווה, יין לבן ופרמזן (86 שקלים); סינטה מיושנת 30 יום עם פולנטה פריכה, דמי גלאס פורציני ופלחי הדרים (168 שקלים); מון בלאן פופינה סטייל עם מרנג, פטיסייר ערמונים, סורבה קסיס, שנטילי קוקוס וקולי קסיס (54 שקלים) ועוד. יינות יקב קלו דה גת ימזגו גם בכוסות במהלך הערב כמו שנסון לבן, שרדונה הראל, עמק איילון, מרלו הראל וסיקרא סירה.

מסעדת פופינה, רחוב אחד העם 3 נווה צדק תל-אביב, 03-575-7477

סנדביץ' פוסט. וולט,
סנדביץ' תוניסאי בסנדביץ' פוסט שהגיע לתל אביב/וולט

סנדביץ' פוסט הוותיק מנתניה מגיע לתל אביב

אחרי 20 שנות פעילות בנתניה, סנדביץ' פוסט מגיע לתל אביב. במקום אפשר למצוא סנדוויץ' טוניסאי עם אריסה, סלטה משוויה (פלפלים, גמבות ושום על האש), צ'ירשי (תפו"א, גזר ודלעת), פלחי תפוח אדמה, ביצה קשה, סלט ירקות, טונה, לימון כבוש, פלפל קלוי, צלפים ואנשובי (30 שקלים); כריך מעורב ירושלמי עם טחול, חזה עוף ולבבות בתיבול ביתי ומבחר ממרחי הבית (36 שקלים); בגט שקשוקה עם עגבניות טריות פיקנטיות (29 שקלים) ועוד. את כל המנות במקום אפשר לקבל בבגט לבן או חיטה מלאה שנאפה במקום או על צלחת, לצד תוספות כמו מטוגני הבית שהם חציל, תפוח אדמה, בטטה, בצל וכרובית או ביצה קשה וביצת עין.

סנדביץ' פוסט, לילינבלום 21 תל אביב, 050-9000024, שעות הפעילות בימים א'-ו' 11:00-00:00 וביום שבת 12:00-00:00, כשר ללא השגחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully