פיד, feed. אנטולי מיכאלו,
פיד, feed/אנטולי מיכאלו

פותחים שבוע

17.11.2019 / 14:00

רחוב שוקן מתחדש במעדנייה של אנשי בית קנדינוף, ברוברטה וינצ'י יחגגו את ראשון המסיק עם תפריט שמן זית מיוחד, כשגם במסעדות גרקו יעשו לו את הכבוד הראוי, הרצועה הקולינרית בפסטיבל אודות ספרד וסדנת גבינות מיוחדת בבאר שבע, אז מי חיפש מה לאכול ולא מצא?

seperator

FEED מעדניה החדשה של אנשי בית קנדינוף, ת"א

מעדנייה חדשה מבית היוצר של בית קנדינוף - FEED ברחוב שוקן בתל אביב. למעדנייה, הממוקמת בקומת הכניסה של מתחם Wework יש מטבח של מסעדה עם התפריט, שבנה איתי קושמרו, ויטרינה ובה תצוגה משתנה של כריכים, קישים, מאפי בוקר, קערות ענק מלאות סלטים טריים ומבושלים, וסירי תבשיל, כשהלקוחות יכולים לשבת במקום סביב שולחנות או על הבר הפונה אל רחוב שוקן, או לקחת לדרך מעמדת grab&go עשירה.

בבקרים מזמינים ב- FEED את תושבי השכונה והעובדים במקום להתחיל את היום עם מאפים של רביבה וסיליה כמו מאפה פטל, שוקולד, חמאה, שקדים ומאפים ללא גלוטן, עוגיות שוקולד ועוגיות פיננסייר פטל ללא גלוטן. היצע כריכים רחב הכולל כריך קממבר, סלט ביצים, סלט טונה, אנטיפסטי, קפרזה וביצת עין הפוכה ושמנת. סלטים כמו עדשים שחורות וסוכריות בטטה, סלט עלים ירוקים וחמוציות, אורז מלא וארטישוק, סלט פסטה או סלט קיסר עם זוקיני (28 שקלים); בין התבשילים המתחלפים, המתבססים על דגים וירקות, יש קציצות דג בקארי אדום וחלב קוקוס, המבורגר טבעוני של סלק ועדשים, סטייק כרוב בתנור ביין לבן וחמאה וניוקי בחמאה ואפונה שלג (50 שקלים); במקום יש גם מבחר יינות איכותיים, שמני זית וממרחים, פסטות ועוגיות של רביבה וסיליה.

FEED, שוקן 23 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 09:00-18:00

רוברטה וינצ'י. שני הלוי,
ראשון המסיק ברוברטה וינצ'י/שני הלוי

תפריט מסיק ברוברטה וינצ'י, פרדס חנה כרכור

ביום שני ה-18 בנובמבר ייפתחו חגיגות ראשון המסיק במסעדת רוברטה וינצ'י עם תפריט מיוחד של שבע מנות בהשראת שבעת הזנים בסדרת שמני "ראשון המסיק" של פתורה, לצד התפריט הרגיל במסעדה. ראשון המסיק הוא שמן זית כתית מעולה, שנמזג לבקבוק מיד בתום הכבישה בבית הבד. בשונה משמן הזית הרגיל, ראשון המסיק לא עובר תהליך של סינון משקעים בחביות, ומכאן צבעו העכור ומרקמו המעט מחוספס. שמני ראשון המסיק מאופיינים בארומה חזקה ומרירות מודגשת של קליפת הזית. בשנים האחרונות עידו פיינר, השף של רוברטה וינצ'י ועידו תמיר, מגדל זיתים והבעלים של פתורה, מלווים את העבודה האחד של השני בתהליכי חשיבה ופיתוח הטעמים בבית הבד ובמטבח.

החגיגות יסתיימו ביום שני ה-2 בדצמבר בארוחת טעימות משותפת של פיינר ותמיר, בה פיינר יגיש תפריט מיוחד ותמיר ילווה את המנות בהדרכת טעימות שמן זית. בין המנות בתפריט יש ברוסקטה תבשיל עלי בר ושמן פיקואל (44 שקלים); ירוקים חמים מהחווה עם פולנטה רכה ושמן ברנע מסיק מוקדם (55 שקלים); ספגטי אלי אוליו ושמן קורנייקי (48 שקלים) וגלידת שוקולד מריר ושמן נאבלי (28 שקלים).

רוברטה וינצ'י, אחוזה 43 פרדס חנה כרכור, 04-6037377

יוסף זוזו חנא מסעדת מגדלה. באדיבות מסעדת מגדלנה,
הקטאייף של יוסף זוזו חנא/באדיבות מסעדת מגדלנה

הרצועה הקולינרית של פסטיבל הכל אודות ספרד, ירושלים

פסטיבל ''הכל אודות ספרד'' במשכנות שאננים הוא אירוע של שלושה ימים העוסק במוסיקה, מחול, ספרות, אמנות, קולנוע, אופנה, כדורגל, פוליטיקה בניחוח ספרדי, וכמובן גם אוכל ספרדי. במסגרת הפסטיבל, מרכז תרבות משכנות שאננים יקיים שלושה ימי מסע אל האש, התשוקה והדרמה של עולם התרבות העכשווית של ספרד על פניה השונים עם הופעות מוסיקה ומחול, שיחות על כדורגל ופוליטיקה, אופנה וקולנוע של פדרו אלמודובר ועוד. ביומו האחרון של הפסטיבל, יום ו' ה-29 בנובמבר בשעה 11:00 בבוקר, תתקיים פייסטה ספרדית- מפגש של שיחה וארוחה עם טעימות טאפאסים מהמטבח הספרדי והים תיכוני. השפים ויקטור גלוגר (לשעבר מסעדות "הולה" ו"קלואליס"), יוסף זוזו חנא (מסעדת "מגדלנה") וסמואל פראה הספרדי (מסעדת ''אל פימפי'' המוערכת ממלגה בחבל אנדלוסיה), שנודדים ברחבי העולם בשאיפה לחבר אנשים דרך האוכל, יערכו כיתת אמן קולינרית בה יציגו שלושתם השפעות קולינריות ותרבותיות מהמטבחים הספרדי, היהודי והערבי, בשילוב סיפורים ממסעותיהם בספרד ובעולם וטעימות טאפאס כמו קבב בורי (אלבונדוקיה) ים תיכוני על טאבולה וכרובית של גלוגר, או אחו-בלנקו שקדים ותרמוסים על פירות העונה של פראה, וקטאייף אגוזים של חנא.

פרטים נוספים והרשמה באתר הפסטיבל הכל אודות ספרד

גרקו. דן לב,
רווני- עוגת סולת, תפוז ושמן זית בגרקו/דן לב

חגיגות המסיק בימי ראשון במסעדות גרקו, ת"א והרצליה

המסיק הים תיכוני שמתרחש עכשיו שימש השראה לתפריט שמן זית מיוחד שיוגש מדי יום ראשון במהלך חודשי העונה נובמבר ודצמבר, במסעדות גרקו. תפריט המסיק שיצר השף אליאב גולדנברג מתבסס על שמן הזית הטרי והארומטי שהוא אחד מחומרי הגלם הבולטים במטבח היווני, במסעדת גרקו משתמשים בעיקר בשמן זית המופק מזן "קורנייקי", המופק מעצי זית שמקורם באי כריתים. המנות בתפריט יתבססו על קלאסיקות מהמטבח היווני ובכל מנה מקום של כבוד לשמן הזית כמו קולורבי מבושל בשמן זית ועשבי תיבול עם מוסר נא, קרם צנוברים ושמן זית, לימון מעושן, צנוניות, סלט עשבים ושקדים מסוכרים (64 שקלים); תבשיל חומוס ושרימפס עם יין לבן, שמן זית ראשון המסיק, בצל ירוק בגריל וגבינת גרביירה (88 שקלים); סרדינים בגריל עם סלט עגבניות צלויות, זיתי קלמטה, כוסברה, צ'ילי ושמן זית (74 שקלים) או קינוח מתוק המבוסס על שמן זית טהור: רווני סולת דבש מוגשת עם גלידת הדרים ושמן זית (44 שקלים).

גרקו תל אביב, אורי צבי גרינברג 25 תל אביב, 072-3929858
גרקו הרצליה, אבא אבן 9 הרצליה, 072-3727579

מושו, MooShoo. יהונתן בן חיים,
לכל מנה יש את האלכוהול שלה במושו/יהונתן בן חיים

מנות חדשות בבר הקוקטיילים MooShoo, ת"א

במרתף של מסעדת קפה האנוי פועל בשקט בר הקוקטיילים מושו כבר כמה חודשים, כשאת התפריט בנה שף עידן פרץ בשיתוף בעלי הג'ספר ג'ונס, כשהתוצאה היא תפריט אסייאתי ששם את האלכוהול במרכז: בכל מנה מככב סוג אלכוהול ייחודי או מלווה אותה, תוך יצירת סינרגייה מעניינת בין הרכיבים, בשיתוף הרוקח דניאל אלבז, שמתמחה בעשבי מרפא וצמחים. לאחרונה הוסיפו במושו מנות חדשות לתפריט כמו Papaya Homeopathy- סלט פאפייה עם רוטב קוקוס, בוטנים, כוסברה ורום (39 שקלים) המשתדך לקוקטייל Ritual of a Samurai ;Dragon Yellowfin- רול של אצות נורי, טונה אדומה, אורז עגול ואיולי וסקאה (52 שקלים) המומלץ עם קוקטייל Tiger Balm ;Sheng Jian Bao- לחמניה סינית ממולאת בדוקסל פטריות ג'ינג'ר וברנדי (44 שקלים) שהולכת נפלא עם קוקטייל "Let's Get Phe Jack"; באו טאטאקי טונה אדומה עם מלפפון, וואסבי, כמהין וטוביקו שחור (54 שקלים) שמשתדך לקוקטייל "The Kenko" ועוד. אפילו לקינוחים הותאמו קוקטיילים כמו קינוח "האקזוטי"- סורבה קוקוס ומנגו, סלט פירות עונתיים, מי יסמין ונענע (37 שקלים) עם ליווי מושלם עם קוקטייל "Pina Pho-Bo" ועוד.

Mooshoo, פרישמן 77 תל אביב, 054-7000163 (מענה בווטסאפ בלבד החל מ-17:00), כשר

קאב קם. יהונתן בן חיים,
מנות צהריים חדשות בקאב קם/יהונתן בן חיים

עסקיות חדשות בקאב קם, ת"א

קאב קם, האחות הקטנה של בית תאילנדי, מעדכנת את תפריט עסקיות הצהריים שלה, מוסיפה מנות חדשות לתפריט, ומציעה גם שתי ארוחות זוגיות חדשות. תפריט העסקיות מוגש מדי יום חול בין השעות 12:00-16:00, ובין המנות החדשות יש טום יאם גאי- מרק חריף חמצמץ עם נתחי עוף, פטריות שימאג'י מלך היער ושורשים; יאם גאי יאנג- סלט חריף עם נתחי פרגית צלויים או עם טופו, אייסברג, שאלוט, עגבניות שרי וסלרי; פאד פאק מו קרופ- ירוקים מהחווה של המסעדה, ברוקולי, אספרגוס ופאק צ'וי על הווק עם נתחי ברוסט חזיר פריכים; פאד תאי- אטריות אורז על הווק עם ביצה טרופה, בצל ירוק, נבטים ובוטנים, עוף או טופו (78 שקלים); פאד קי מאו סן שנהיי- אטריות שעועית שקופות מוקפצות על הווק עם ברוקולי, לוביה, כרוב, בזיל תאי, שורש קרצ'אי וצ'ילי, עם נתח קצבים (88 שקלים) או עוף או טופו (78 שקלים) או פירות ים (128 שקלים).

במקביל מוצעים לצהריים שני תפריטי חלוקה זוגיים חדשים (234-264 שקלים לזוג) כשיש למשל אופציה של סום טאם, נאה יאנג- נתח קצבים דק על הגריל, פאד פאק, ופלה יאנג באי טונג- לברק שלם של 450 גרם צלוי על הגריל עטוף בעלה בננה עם כפיר ליים ולמון גראס, לצד כרוב לבן ואורז יסמין לבן, לצד שתי בירות סינגה ושני כדורי גלידה שאנחנו מכינים.

קאב קם, לינקולן 11 תל אביב, 03-6889960

לחם יין יהוד. דן פרץ,
פילה בקר ביין אדום בלחם יין/דן פרץ

מנות חורף חדשות בלחם יין, יהוד

כ-20 שנה חלפו מאז תחילת דרכה של מסעדת "לחם יין" ביהוד אותה פתחו דגנית עמיחי ורונה פרדיס. המסעדה, שהחלה את דרכה כבית קפה אינטימי שלצדו הייתה מעדנייה קטנה, התפתחה וגדלה לאורך השנים עד שהפכה למסעדה כשלצידה פועל בית מאפה. כעת, לקראת בואו של החורף, המסעדה מעדכנת את התפריט עם מנות חדשות כמו כרובית בציפוי פנקו עם שקדים, פיסטוקים קלויים ואיולי חריף (47 שקלים); חציל שרוף על ברוסקטה עם פטה ואיולי (48 שקלים); סלט שורשים (29 שקלים); אניולטי בטטה (69 שקלים); טורטיליני תרד וגבינת עיזים עם קרם עגבניות קלויות ובזיליקום (69 שקלים); נקניקיות מרגז עם פירה (78 שקלים); פילה בקר ברוטב יין אדום עם ציר בקר ושורשים (139 שקלים) ועוד.

לחם יין, דרך החורש 4 יהוד, 03-6321793

מסעדת רג'ינה בתחנה. אפרת לוי,
בקר בבישול ארוך ברג'ינה/אפרת לוי

מנות חדשות במסעדת רג'ינה, ת"א

מסעדת רג'ינה בתחנה מרעננת את התפריט עם מנות חדשות כמו מעדן פטה כבד המוגש עם בצל סגול, קונפי עונתי וברוסקטות (52 שקלים); ליבת חצילים קלויים מתובלים בטחינה גולמית, סילאן וחמוציות (38 שקלים); קרפצ'יו סלק עם שמן זית ואגוזי מלך (36 שקלים); אסאדו- נתחי בקר בבישול ארוך בציר בקר עם סויה וסילאן לצדם אורז לבן וירקות שורש (40 שקלים ל- 100 גרם); דניס טרי שלם בתנור אפוי עם עשבי תיבול בליווי ירקות קלויים בתנור (120 שקלים); סנייה- קבב על מצע של טחינה חמה עם חציל וירקות במחבת חם, מוגש לצד מג'דרת אורז ועדשים ועוד.

רג'ינה בתחנה, מתחם התחנה תל אביב, 03-7367474, כשר למהדרין

באשר פרומז'רי. אלי גיטלמן,
מפרגנים לדרום/אלי גיטלמן

סדנת ממרחים וגבינות בבאשר פרומז'רי, באר שבע

בסניף באר שבע של באשר פרומז'רי מזמינים את הציבור לסדנה מעשית, בהנחייתה של אפרת מונסטירסקי, מייסדת מותג הממרחים "השוק של פרנצ'סקה" להכנת ממרחים ביתיים בריאים וטעימים. האירוע יתקיים ביום רביעי ה-20 בנובמבר החל מהשעה 20:15. במסגרת האירוע הממרחים ישולבו עם מגוון הגבינות והלחמים של הסניף בהנחיית מנהל הסניף דביר אייזן (230 שקלים לאדם, 440 שקלים לזוג).

באשר פרומז'רי, חיל הנדסה 2 מרכז ביג באר שבע, 054-5415470

אוקינאווה. אמיר מנחם,
טום יאם פירות ים/אמיר מנחם

מרקים חדשים באוקינאווה, ת"א

מרקים חדשים במסעדות אוקינאווה סושי כמו מיסו אודון פטריות על בסיס ציר מיסו לבן יפני, אטריות אודון, עלי באק צ'וי, פטריות שיטאקה טריות וכבושות, פטריות שמפניון, בצל ירוק, ג'ינג'ר טרי ואצת נורי (46 שקלים); מרק טום יאם חריף על בסיס חלב קוקוס, כפיר ליים, למון גראס ועגבניות ובתוספת לבחירה כמו טופו, נתחי חזה עוף או פירות ים (54 שקלים) ועוד.

אוקינאווה, לבונטין 11 או שבזי 46 תל אביב, 03-5101099

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully