אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקונדיטוריה הערבית הראשונה במרכז ת"א

27.11.2019 / 13:00

אנחנו לא מכירים הרבה אנשים שיכולים לעמוד בפני כנאפה חמה ומתוקה, שאף טיול לצפון לא שלם בלעדיה, אבל עכשיו סוף סוף גם במרכז ת"א אפשר להנות מהדבר האמיתי בזכות מנאל כנאפה ובקלאוורי, ויש עוד כמה הפתעות משמחות בתפריט

בזמן שהתור הארוך ממשיך להשתרך מחוץ ליאפא כנאפה ביפו, הכנאפה המדוברת של התקופה, כזאת שאנשים מוכנים לחכות בשבילה בתור גם חצי שעה, ממש בימים אלו נפתחה עוד קונדיטוריה שמביאה ניחוח חדש של כנאפה, כל הדרך מיפו למרכז תל-אביב.

האחים מוחמד ומנאל אבו שחאדה למדו מגיל קטן בבית סבתם את סודות הקונדיטוריה הערבית, והחליטו לפתוח מקום בו הם יכינו מתוקים על פי המתכונים המסורתיים שעוברים במשפחה כבר כמה דורות. ב"מנאל כנאפה ובקלאוורי" הם מגישים מגוון קינוחים, עוגות ועוגיות לצד משקאות קפה שונים וביניהם קפה שחור מתערובות הנאספות מכל רחבי המזרח התיכון ומוגשים בכלי זהב דקורטיביים בעבודת יד שהובאו משווקים בטורקיה. גם מנאל וגם מוחמד לקחו את הידע שספגו בבית לתוך לימודי קונדיטוריה מקצועיים, ואת המתוקים הנוסטלגיים הם מכינים בשילוב טכניקות מתקדמות.

מנאל כנאפה. אפיק גבאי,
כנאפה איסטנבול/אפיק גבאי

את חומרי הגלם הם מביאים מכל עבר- שמנת טורקית, זעפרן, פיסטוקים, ג'יבנה, קדאיף, חלבה, אגוזים ותבלינים, וכך הם מגישים במקום קינוחים כמו סוטלאז' - פודינג אורז ושמנת טורקי (22 שקלים) או בסבוסה- עוגת סולת מתוקה מבית סבתא סוכינה שלהם (17 שקלים); טירליטשה- עוגת טורט עשירה ספוגה בשלושה סוגי חלב: חלב ,שמנת וחלב מאודה מצופה בגלייז קרמל מתקתק (28 שקלים); מגוון קטאיפים בגדלים שונים ובטעמים כמו אגוזי מלך, קוקוס וקינמון (7 שקלים ליחידה); ליאלי בירות- קינוח מהמטבח הלבנוני עשוי פודינג סולת, קרם שמנת ושכבה קראנצ'ית של פיסטוקים ואגוזים קלויים (28 שקלים); עוגת חלב בזעפרן- עוגה אוורירית ועשירה בשמנת וזעפרן עם קציפת שמנת מתקתקה (31 שקלים), מגוון עוגיות החל ממעמולים, ועד עוגיות לוקום, ריבה או תבלינים, וגם מבחר לא קטן של בקלאוות.

מנאל כנאפה. אפיק גבאי,
עוגת חלב וזעפרן/אפיק גבאי

אבל גולת הכותרת היא כמובן הכנאפה, ובמנאל מציעים לא פחות מחמישה סוגים שונים של כנאפה, החל מזו האיסטנבולית עם סמנה, קדאיף, ג'יבנה וסירופ סוכר (23 שקלים), ועד כנאפה נוטלה עם אגוזי לוז ושבבי מקופלת (23 שקלים), ויש אפילו כנאפה טבעונית עם מוצרלה טבעונית ופיסטוקים (28 שקלים), או כנאפה גרין דאבל אקסטרה פיסטוק עם סמנה, תערובת קדאיף ופיסטוקים ממולאת בקרם מלבי (30 שקלים).

הקונדיטוריה הקטנה צבועה לבן עם עיטורי זהב על הקירות ונברשות זהובות עתיקות. לאורך המקום יש דלפק ארוך ומלאכת המתוקים נעשית מאחוריו בתנור ובגריל. יש מקומות ישיבה בודדים עם שולחנות נמוכים, שרפרפים וכריות, ומסביב קצת שטיחים בסגנון יפו בשביל התחושה הביתית.

מנאל כנאפה ובקלאוורי, בוגרשוב 61 תל אביב, 077-5578908, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-23:00, ביום ו'- 9:30-16:00

מנאל כנאפה. אפיק גבאי,
ליאלי ביירות/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully