אוזני המן, פורים 2021. ShutterStock
אוזני המן, פורים 2021/ShutterStock

עד דלא ידע

החמאתיות, האקסטרה-פריכות ואלה שלא הסכימו לוותר על מסיבה: מה שהיה פעם חג מעט מפוהק ויבשושי הפך בלי ששמנו לב למלכודת אפייה מפתה במיוחד

נפתח בהצהרה גורפת, כי ככה זה בתחום שלנו: אוזני ההמן עשו מהפיכה.

מה שהיה פעם אחד ממאכלי החגים הנדחים ביותר, המשעממים ביותר ובהחלט הלא-חגיגיים ביותר, הפך לאט-לאט לעוגן קולינרי ראוי לגמרי. מאפייה אחר מאפייה, בצק פריך אחר בצק פריך, מילוי משוגע אחר מילוי משוגע, ואנחנו כאן.

אנחנו לא יודעים אם שגעת הסופגניות של חנוכה אחראית לזה, או עוגות הגבינה של שבועות, או סתם מגיפה גלובלית שהצריכה קצת יותר יצירתיות ואנרגיה בחג שמוקדש בדרך כלל לממתקים באריזת סופרמרקט גנרית. אנחנו גם לא יודעים אם זה משנה בכלל. כאן, כמו בהרבה תחומים אחרים, השורה התחתונה היא זו שחשובה - גם בחג הזה לא תוכלו לעשות דיאטה. בתיאבון!

החמאתיות: ביסקוטי

פורים 2021, אוזני המן של ביסקוטי. בועז לילה,
אוזני המן של ביסקוטי/בועז לילה

קונדיטוריית ביסקוטי משיקה קולקציה חגיגית של אוזני המן בעבודת יד מבצק פריך, עם טעמי חמאה ניכרים, במגוון מילויים קלאסיים ועשירים לצד שילובים מפתיעים, עליהם עמלה הקונדיטורית רוסלה יונה.

ניתן למצוא כאן, בין היתר, מילוי תמרים ואגוזים עשיר, מילוי פרג והדרים פרדסי-חורפי, בצק קקאו במילוי שוקולד בלגי אוזני המן עם מחית פיסטוק במילוי חלבה ופיסטוק, וכן מילוי קרם שוקולד לבן ובייגלה מלוח, כי אי אפשר להתחמק. מחיר: 38 שקלים למארז.

בנוסף, מציעה ביסקוטי פלודן פרג - עוגת שכבות עשירה באגוזים, תפוחים ופרג (68 שקלים), ועוגת גבינה, פרג ושקדים (תחתית חמאתית, מלית גבינה אפויה עם פרג ושקדים, וציפוי קרם וניל, 118 שקלים).

לפרטים נוספים והזמנות

המרעננות: בבקה בייקרי

פורים 2021, אוזני המן של בבקה. pink me,
אוזני המן של בבקה בייקרי/pink me

רשת המאפיות של קורל ושיר גורן משיקה קולקציה פורימית ובה אוזני המן קלאסיות (פרג, נוטלה, חלבה ושוקלד-תמרים), אך גם פרועות יותר, דוגמת בצק קקאו במילוי קינדר בואנו או מילוי ריקוטה, בצק פטל ממולא בגנאש שוקולד לבן שהיה גם חמצמץ וגם מתקתק וגם מחוסל, וכן שתי אוזני המן מלוחות - במילוי תרד וגבינת עיזים, ובמילוי בטטה וגבינת פטה - שהרכיבו למעשה ארוחת חג מאוזנת מאוד. מחירים: 3 שקלים ליחידה, 39 שקלים למארז.

לפרטים נוספים והזמנות

הפריכות: בייקרי

פורים 2021, אוזני המן של בייקרי. עידית בן אוליאל,
אוזני המן של הבייקרי/עידית בן אוליאל

מעצמת האפייה של רותי ברודו ניגשת בסולידיות מוכרת גם לחג הזה, ומציעה ארבעה סוגים של אוזני המן - פרג קלאסי, אגוזים ושני טעמים חדשים ומעט יותר מפתים בדמות נוטלה-נוגט נהדר וחלבה שמצליח לאזן מצוין בין בצק ומילוי. מחיר: 38 שקלים למארז.

לפרטים נוספים והזמנות

המרציפניות: טאטי לחם

פורים 2021, אוזני המן של טאטי לחם. דניאל לילה,
אוזני המן של טאטי לחם/דניאל לילה

המאפייה הוותיקה מציעה קולקציה רחבה יחסית של אוזני המן, ובה מילויים כמו אגוזים ותבלינים (עם קיק מצוין למה שהוא בדרך כלל מילוי מעט משעמם), פרג והדרים (במה שמסתמן כטרנד חיובי לשדרוג הפרג המפלג), שוקולד, תמרים, חמאת בוטנים שהתבלטה לטובה, וגם שתי כוכבות בדמות ריקוטה עדינה ומרציפן הדרים מושלם למי שבעניין. מחירים: 12.9 שקלים ל-100 גרם לסולידיות יותר, ו-14.5 שקלים ל-100 גרם לשתי האחרונות.

לפרטים נוספים והזמנות

השמנתיות: מימי

פורים 2021, אוזני המן של מימי. עמר פרלמן,
אוזני המן של מימי/עמר פרלמן

אוזני ההמן של MIMI עשויות מבצק שמנת פריך ומגיעות גם בגירסה נטולת גלוטן. המילויים מצומצמים - פרג או שוקולד השחר - ומעידים על התמקצעות והתמקדות. אנחנו העדפנו את הפרג, אחרים ודאי יתחברו לטעמי הילדות המוכרים של השחר, ושתי הקבוצות יתאחדו בוודאי בדעתן באשר לבצק המצוין. מחיר: 37 שקלים למארז, 39 שקלים למארז נטול גלוטן, 7 שקלים לאוזן המן ושקל נוסף לאוזן המן ללא גלוטן.

לפרטים נוספים והזמנות

הקרנבליות: מיקי שמו

פורים 2021, אוזני המן של מיקי שמו. דניאל לילה,
אוזני המן של מיקי שמו/דניאל לילה

רשת המתוקים ההורסת של השף-קונדיטור עשתה מפורים פרויקט חגיגי ומופרע של פרג, בקטע טוב.

הקולקציה כוללת, בין היתר, אוזני המן מבצק פריך במילויים כמו פרג, אגוזים, שוקולד, תמר מג'הול, שזיפים ביין ומרציפן (39 שקלים למארז), אוזני המן מבצק פריך ללא סוכר במילוי פרג או אגוזים, אוזני המן מבצק שמרים נימוח במילוי פרג, ריקוטה וצימוקים או אגוזים (5 שקלים ליחידה), וכן עוגת פרסבורגר פרג, סהרוני פרג, מעמולים ועוגיות רחת לוקום ממכרות.

לפרטים נוספים והזמנות

האינסטגרמיות: רולדין

פורים 2021, אוזני המן של רולדין. רונן מנגן,
אוזני המן של רולדין/רונן מנגן

רשת הקונדיטוריות הגדולה שמה מאחור את קדחת החנוכה והסתערה על החג באותה חדוות יצירה.

הקולקציה כוללת, בין היתר, את "פורסט נואר" (בצק שקדים פריך במילוי שוקולד דובדבנים ובציפוי קראסט שוקולד מריר), "פריזייה ריקוטה לימון" (במילוי קרם ריקוטה לימון ומרמלדת תות), "Coco White" (במילוי קרם קוקוס ושוקולד לבן בציפוי קראסט קוקוס) א-ד-י-ר ופוטוגני להפליא, וגם אוזני המן מלוחות במילוי בטטה ובצל צלויים, בשילוב מנגולד וגבינות שהן הבורקס שתמיד רצינו בפורים. מחיר: 13 שקלים ל-100 גרם.

לפרטים נוספים והזמנות

המושחתות: דלאל

פורים 2021, אוזני המן של דלאל. iconz by medio,
אוזני המן של דלאל/iconz by medio

שף-קונדיטורית תימור לביא וצוות "האוס אוף דלאל" מציעים "קרנבל" פורימי ובו, בין היתר, אוזני המן מבצק חמאה פריך במילוי פרג, 70% שוקולד עמוק טעם ומאוד מוצלח, פרלינה עדינה וגם פיסטוק ודובדבן אמרנה עסיסי. יש גם "פרח שמרים" פרג בגלייזינג של סופרפוד מאקי-ברי בצבע ורוד פוקסיה למי שרוצה גם טעם וגם סטורי, וכן בייגל קרואסון פרג - מאפה "בתחפושת" שמבחינתנו לא צריך להגיח רק בפורים. מחירים: 5 שקלים לאוזן המן, 64 שקלים למארז גדול, 98 שקלים ל-20 יחידות ו-158 שקלים למארז "נשף דלאל".

לפרטים נוספים והזמנות

העוגתיות: פיקה

פורים 2021, אוזני המן של פיקה. פיקה,
אוזני המן של פיקה/פיקה

המאפייה השבדית הנהדרת מציעה אוזני המן עשויות בצק שמרים רך מתובל במעט הל, במילויים מקוריים של קרם שקדים (ובציפוי קצפת), תפוחים וקינמון בציפוי קרמלי-אגוזי שאפשר לחגוג רק איתו, שוקולד מריר וקרם פטיסייר שמעדן אותו וגם עוגת גבינה עם ריבת אוכמניות (הפייבוריטית המוחלטת שלנו). מחירים: 10 שקלים.

לפרטים נוספים והזמנות

הקרמליות: פיקה ולוטוס

פורים 2021, אוזני המן של פיקה ולוטוס. לוטוס,
אוזני המן של פיקה ולוטוס/לוטוס

המאפייה השבדית חברה גם לאחד המותגים הפופולריים בישראל, במה שהוא שיתוף פעולה משמח וטעים במיוחד, ובליבו אוזני המן עשויות מאותו בצק שמרים מתובל, במילוי קרם פטיסייר עם לוטוס ושברי עוגיות לוטוס מלמעלה. מחיר: 10 שקלים.

לפרטים נוספים והזמנות

הממזריות: לחם יין

פורים 2021, אוזני המן של לחם יין. בועז לביא,
אוזני המן של לחם יין/בועז לביא

המאפייה המצוינת של "לחם יין" ביהוד כיבדה את החג באוזני המן קטנות בגודלן אך מסוכנות בהתמכרות שהן יוצרות מסביבן.

בין היתר, מוצעים מילויי פרג, שוקולד מריר בוגר; שוקולד לבן מתוק יותר, ממרח לוטוס, חלבה ופיסטוק שצריכים להשתדך על בסיס קבוע; תמרים ואגוזי מלך, ריבת אגסים מתקתקה ופירותית וגם תות שדה וג'ינג'ר, שהיו הטובות במשלוח, עם איזון מתוק-מריר מקסים. מחיר: 38 שקלים למארז.

לפרטים נוספים והזמנות

ה-XLיות: מאפיית ג'ייקובס

פורים 2021, אוזני המן של ג'ייקובס. בר אופק,
אוזני המן של ג'ייקובס/בר אופק

מאפיות הבוטיק בקריית אונו ורמת השרון הלכו על פורים גדול מהרגיל, עם אוזני המן שהן כמעט ארוחה, בלי לתת לגודל לפגוע באיכות.

בין היתר, ניתן למצוא כאן אוזני המן "אמסטרדם" (בצק קקאו פריך במילוי פאדג' בראוניז וגנאש שוקולד לבן, זילוף שוקולד לבן וסוכריות צבעוניות) שהיה מתבקש לעשות לאור הטרנד, וטוב שכך, וגם נוטלה חמאת בוטנים בקישוט שוקולד גולד ושברי בייגלה מקורמל, וריקוטה דובדבנים שהיא הרבה מאוד טוב מהרבה מאוד עולמות. מחירים: 14 שקלים ליחידה (ענקית, כן?), 38 שקלים למארז.

בנוסף, מציעה ג'ייקובס ערכת הורים-ילדים לאפייה בבית, מותאמת לתקופות הסגר שלא מפסיקות לנחות עלינו. בערכה יש 18 יחידות בצק פריך, מרודד וחתוך לעיגולים, ממרח שוקולד נוטלה (או השחר) וממרח קינדר, קופסת עדשים צבעוניים, מרשמלו וסוכריות לקישוט, והסברים כמובן, אם כי אתם יכולים להסתמך על האינטואיציה הפורימית, כי לא ייצא מזה משהו שלא ייטרף. מחיר: 59 שקלים.

לפרטים נוספים והזמנות

האמריקניות: EATS

פורים 2021, אוזני המן של EATS. דור שרון,
אוזני המן של EATS/דור שרון

הוויטרינה המפתה בשגרה של מיכל אפשטיין ו-EATS מתחזקת במהלך החג בשלושה סוגים של אוזני המן - בצק כוסמין במילוי חמאת בוטנים וריבת פטל עם טיפה קינמון (ששלחה אותנו מתוך הסגר לפרבר אמריקני שבו אופים כל הזמן), בצק חמאה פריך עם מעט גרידת לימון במלית שוקולד ומעט מלח גס נדרש, וגם קלאסית עם אותו בצק, במילוי פרג. מחירים: 5 שקלים ליחידה, 35 שקלים למארז.

לפרטים נוספים והזמנות

האלגנטיות: בוטיק סנטרל

פורים 2021, אוזני המן של בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
אוזני המן של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

רשת הפטיסרי הוותיקה מציעה קולקציה מרובעת, ובה אוזני המן מבצק חמאתי עשיר, במילויי פרג, שוקולד (נהדר ומדויק), שוקולד לבן ופיסטוק (שנצמדו יחדיו כמו טובי הזוגות) וכן אגוזים ושקדים טבעוניות, על בסיס חמאת שקדים. מחירים: 34 שקלים למארז.

בנוסף, מציעה בוטיק סנטרל מאפי פרסבורגר בצורת אוזני המן בטעמי שוקולד או פרג (14 שקלים למאפה), עוגות חגיגיות כמו פאי פרג ובחושה פרג-אפרסק ללא תוספת סוכר.

לפרטים נוספים והזמנות

המסיבתיות: קונדיטוריה שני

פורים 2021, אוזני המן של קונדיטוריית שני. יפעת כהן,
מארזי פורים של קונדיטוריה שני/יפעת כהן

הקונדיטוריה השמחה חולמת על פורים גדול וצוהל, ובינתיים מציעה קולקציה נהדרת של אוזני המן במילוי פרג, חלבה-פקאן עם בצק קקאו (מהמצטיינות שבטעימות), בייגלה מלוח כמובן וסופלה שוקולד מושחתת. מחיר: 12.9 שקלים ל-100 גרם.

לבד מאלה, מוצעים מארזים שחוסכים חיפוש אחר משלוחי מנות, ובהם קופסת מיני לילדים, חבילה משפחתית וגם משהו שמכונה כאן "משתה המלך", וכולל בערך כל מה שחשבתם שהוא כולל, ועוד קצת.

לפרטים נוספים והזמנות

הביתיות: מתוקה

פורים 2021, אוזני המן של מתוקה. בני גם זו לטובה,
אוזני המן של מתוקה/בני גם זו לטובה

הקונדיטוריה וקייטירנג האירוח השיקו קולקציה חמאתית, פריכה ומגוונת, ובה מילויי פיסטוק ושוקולד לבן, אלפחורס עשיר וקרמי, פטל חמצמץ עם מקרון חמוד מלמעלה, שוקולד פאדג' עם סממנים אמריקניים, קרמל-אגוזים בהשראה שוויצרית, חלבה-קפה עם בצק מקסים שנוקד בסומק וגם אוזן המן עשויה בצק כוסמין מוצלח במילוי תמר מג'הול. מחירים: 39 שקלים למארז, 105 שקלים למגש.

לבד מאלה, מוצעת "עוגת אסתר" עשויה בריושים המזמינים בציעה, וכן קופסאות אוזני המן לאפייה ביתית - מהמקפיא לתנור - בשלושה טעמים - פרג, תמרים בבצק כוסמין ושוקלד פאדג'. אנחנו התחברנו מאוד לתמרים, אך מיותר כמעט לציין שאין בנמצא טריק יעיל יותר להתנפלות מתבנית שהרגע יצאה מהתנור.

לפרטים נוספים והזמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully