שבועות בבוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
שבועות בבוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

ובסוף עוגת ביסקוויטים ניצחה את כולן: עוגות הגבינה הטובות ביותר לשבועות 2022

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 9:11

שבועות זה ללא ספק החג עם הקינוחים הכי שווים, ואם אתם עוד לא בטוחים, חכו תראו מה הכינו לכם השנה

ביום שבת הקרוב, נחגוג את החג האהוב עלינו במדור האוכל של וואלה - חג שבועות כמובן. שבועות הוא ללא ספק אחד החגים הכי שווים קולינרית בלוח השנה העברי. כי באיזה עוד חג לגיטימי (ואף רצוי) להגיש פסטה ועוגת ביסקוויטים למרכז השולחן? אז אחרי שדאגנו לכם למתכוני הקינוחים הכי שווים לשבועות, מתכוני פשטידות ומאפים, מתכוני פסטות ואפילו מתכוני סלטים, אנחנו רק רוצים להגיד שזה ממש ממש בסדר, להביא עוגות קנויות לארוחת החג, בין אם אתם המארחים או המתארחים. ועם כאלה אופציות שוות, אף אחד לא יכעס עליfם, להפך. וגם אם אתם לא חובבי עוגות גבינה (כמה מחברינו הטובים הם כאלה), גם לכם דאגנו כאן לכמה אופציות לא רעות בכלל. יעלו ויבואו - עוגות הגבינה הטובות ביותר לחג שבועות 2022. חג שמח.

עוגת גבינה ביסקוויטים בייקרי. סיגל סבן,
עוגת גבינה ביסקוויטים של הבייקרי/סיגל סבן

בייקרי

הבייקרי מבית R2M של האישה והאגדה רותי ברודו, נערך לחג השבועות בצורה מופתית. מתוך קולקציה רחבה ועשירה, דגמנו ארבע עוגות - עוגת גבינה טבעונית, עוגת הגבינה של הקופי בר, קסטה סיצילאנית אביבית ועוגת גבינה וביסקוויטים.

ניצחה את כולם בפער עוגת הביסקוויטים המהממת ביופיה, שכבות-שכבות של בצק רך ואוורירי, עם קרם גבינה שמנתי מושלם ומתוק בדיוק במידה הנכונה, עם עיטור פרחים אביבי מלמעלה. עוגה פשוט מופלאה, שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים, ואפילו לא חייבים לאהוב עוגות גבינה כדי להנות ממנה.

לא פחות מרשימה הייתה הקסטה הסיציליאנית - עוגה קטנה שכולה מחווה לסיציליה ולטעמיה. מבוססת גבינת ריקוטה, שוקולד הדרים ופיסטוקים, על בסיס סבלה קקאו. עוגה עשירה מאוד בטעמים, ומעט יותר מתוחכמת ומיוחדת בטעמיה, קצת פחות לילדים, אבל תשדרג כל חגיגת שבועות שתגיע אליה.

וכעת לעוגה הגבינה הטבעונית: אם יש מישהי שאפשר לסמוך עליה שתעשה הכל כמו שצריך, גם כשמדובר בעוגת גבינה טבעונית, זו רותי ברודו וצוות הבייקרי המעולה שלה. נכון, היחסים של ברודו אל הטבעונות סבלו בתחילת הדרך מהתעלמות מוחלטת (שלא לומר דחייה) אבל דווקא בשנה האחרונה נעשה מאמץ בחלק המסעדות שלה. ולעוגה - ללא ספק זאת עוגת הגבינה הטבעונית הטעימה ביותר שטעמנו. בלי טעמי לוואי של קוקוס או מרקם מוזר, ששכיחים בעוגות מהסוג הזה, זה פשוט באמת מרגיש הדבר האמיתי. העוגה שהיא מעין קרם של גבינה (סקרנים ממה הוכנה) היא החלק החזק. אליה צורפו, כדרכן של עוגות פירורים, ובכן פירורים. לטעמנו, למרות שהיו טעימים, היה יותר מדי מהם והם הפריעו להגיע אל הקרם וקצת ייבשו את העסק. עכשיו רק שמישהו יארגן לנו את המתכון.

העוגות הללו ועוד מוצרי חג רבים נוספים יחכו לכם בסניפי הבייקרי והדליקטסן, וכמובן בהזמנות באתר

דלאל. אסף קרלה,
קינוח טרייפל של קונדיטוריית דלאל/אסף קרלה

דלאל

השף קונדיטורית תימור לביא וצוות דלאל הקונדיטוריה מציעים גם הם קולקציית חג עשירה. לצד עוגת הגבינה הקלאסית של דלאל, נמכרים גם ניו יורק צ'יז קייק לצד קולי תות שדה, ושני קינוחי טריייפל ענקיים (קילו וחצי!) האחד טרייפל לבן והשני טרייפל אדום.

קולקציית החג של דלאל, מוגשת תחת הכותרת "תחשבו בגדול" וזה בדיוק מה שעשו כאן. ניצח בגדול הטרייפל האדום - המוגש בצנצנת ענקית יפה, המורכב משכבות של קרם מסקרפונה, קולי פטל, דקואז פיסטוק ומיקס פירות יער. קינוח יפייפה, נהדר, מתוק ומרענן. כן נציין, שההגשה שלו פוגמת באסתטיקה שלו, כיוון שברגע שמורידים את הקינוח עם כף לצלחת ההגשה, הוא נראה פחות מרשים וטוב, אם אתם משפחה מגובשת במיוחד, תוכלו פשוט לאכול עם כפיות ישירות מכלי ההגשה, בכל מקרה, אסתטי או לא, עם טעימה מהכפית הראשונה לאף אחד כבר לא באמת יהיה אכפת.

מוצרי החג יימכרו החל מיום רביעי ה-1 ביוני, בדלאל הקונדיטוריה, בקפה דלאל וב-שה דלאל, להזמנות: 054-4781435. ניתן כבר לעשות להזמנות עתידיות בוולט. עוד פרטים תמצאו כאן

הבאסקית של נורדיניו. חיים דוד,
הבאסקית של נורדיניו/חיים דוד

we like you too / נורדיניו

שבועות בקבוצת We like you too הפך להיות שם נרדף לעוגה הבאסקית המפורסמת. אז למרות שקונדיטורית נוספות החלו למכור אותה השנה, אין ספק שהמקור מנצח. מדובר בעוגה המבוססת על ה-מ-ו-ן גבינת שמנת שמנה, סוכר, ביצים, שמנת מתוקה וקמח. זה כל הסיפור. ואיך שהוא, זאת אחת מעוגות הגבינה המענגות ביותר שקיימות. עם זאת, היא די כבדה, וחתיכה אחת קטנה ממנה סוגרת את הסיפור. אבל אח, איזו עוגה.

והפעם לא רק תושבי המרכז יוכלו להנות מהעוגה הבאסקית, כי תהיה חלוקה גם בירושלים, חיפה ובאר-שבע. את ההזמנות ניתן לעשות באמצעות ווטסאפ עד ה-30 במאי. חלוקה העוגות תעשה ב-3 ביוני בין השעות 10:00-12:30 בלוקיישן שיימסר לרוכשים מראש. ווטסאפ להזמנות לערים ירושלים, חיפה וב"ש: 050-3388833

בנוסף, יצר השף קונדיטור של הקבוצה שגיא מלר, תפריט עוגות וקישים עשיר, אשר ימכרו במקומות של הקבוצה בת"א: נורדיניו, Vesperr, הקפה בבן גוריון, קפה הבימה ו Open ככר המדינה.

עוגת גבינה אפויה קונדיטוריית שמו. דניאל לילה,
עוגת גבינה אפויה של קונדיטוריית שמו/דניאל לילה

קונדיטוריית שמו

ללא קשקושים וללא התחכמויות מציעה קונדיטוריית שמו את אחת מעוגות הגבינה הקלאסיות הטובות ביותר שאכלנו השנה. עוגת גבינה פס אפויה מושלמת בדיוק כמו שצריכה להיות. רכה, מתוקה בדיוק במידה הנכונה, אוורירית ומדויקת. למי שמעריך עוגות גבינה איכותיות, ולא מחפש את כל הבלגאן שמסביב - זאת בהחלט האחת.

אם כבר הגעתם לקונדיטוריית שמו, ואתם כן מחפשים משהו קצת יותר צבעוני, שמסמן וי גם על אפקט הוואו, נספר לכם שתוכלו למצוא כאן גם עוגה יפייפה שיצר שמו בשיתוף עם פתי בר אסם - עוגת שכבות פתיבר פיסטוק וגבינת קרם מסקרפונה מוקצפת, בשילוב מרמלדה של פירות אדומים, ציפוי גלייז אדום וזילוף גבינת מסקרפונה מעל. ללא ספק טייק מרהיב על עוגת הביסקוויטים הקלאסית.

בנוסף נציין לטובה את משולשי הפרמזן, התמכרות ארוכת שנים שלנו, למי שרוצה להגיש בחג נשנוש מלוח, לצד פלטת גבינות ופירות טריים - זאת אחלה יציאה.

לצד אלו ישנה עוד קולקציה רחבה ועשירה של מאפים, פוקאצ'ות לחמים וכמובן קולקציית עוגות וקינוחים עשירה.

להשיג בקונדיטוריית שמו

סניקרס צ'יזקייק. בועז לביא,
סניקרס צ'יזקייק של קונדיטוריית בסיקוטי/בועז לביא

קונדיטוריית ביסקוטי

קונדיטוריית ביסקוטי הנהדרת מוציאה כתמיד קולקציית שבועות נפלאה, בניצוחה של השף-קונדיטורית רוסלה יונה. עוגות הדגל בקולקציה הן - למון בר - בצק שורט ברד, גבינה אפויה ומרנג חרוך, פריחת הפקאן - קראמבל פריך, פיננסייר פקאנים, גבינה אפויה ניו יורקית, קרם שנטילי וניל במעטפת בצק אלפחורס וסניקרס צ'יזקייק - קראמבל במבה, קרם גבינה קרה עם נגיעות שוקולד קריספי, שוקולד רושה חמאת בוטנים.

שלוש העוגות שטעמנו היו נהדרות. כן כדאי לציין שהעוגות של ביסקוטי הן מהז'אנר המתוק והמפנק ביותר, כאן לא חוסכים בסוכר. האהובה עלינו הייתה עוגת הסניקרס צ'יזקייק, היה בה משהו כיפי ונוסלטגי, שילוב של גבינה עם שוקולד תמיד עובד, ומדובר בפינוק אמיתי למבוגרים ולילדים. הצלחה נוספת נרשמה בגזרת הלמון בר - עוגה מושלמת, הפעם דווקא לא מתוקה מדי, עם שדרוג לימוני כשאת המתיקות העדינה סיפקה הפעם תחתית השורטד ברד הפריכה.

לצד אלו תמצאו מגוון רחב ועשיר של מאפים, קישים, לזניות ושלל אופציות חלביות נוספות שיפארו את החג הקרוב.

כל מוצרי ביסקוטי זמינים לרכישה בסניפים ובאתר

עוגת גבינה קלאסית של מאפיית לחמים. דניאל לילה,
עוגת גבינה קלאסית של מאפיית לחמים/דניאל לילה

לחמים

עוד בגזרת הקלאסיקות גם מאפיית לחמים עושה את זה נכון. עם עוגת גבינה עגולה, יפה כלבנה כמו שאומר השיר, במתיקות מדויקת, עדינות ורוך וטעמים מעט הדריים. בחירה מעולה לחג.

לצדה בקולקציה כמובן עוד עוגות ומאפים רבים, שיהיה זמינים בסניפים.

כל הפרטים באתר לחמים

עוגת סנט הונורה. רונן מנגן,
עוגת סנט הונורה של רולדין/רונן מנגן

רולדין

רולדין השיקו גם הם קולקציה חגיגית וטעימה לאירוח מפנק, עם שלוש עוגות חדשות - סנט הונורה, בראוניז גבינה ואגוזי לוז, ועוגת גבינה עם ג'לי משמשים.

ניצחה את הקולקציה כמובן היא עוגת הסנט הונורה, אין דרך לטעות עם יצירת אמנות שכזאת, בתחתית יש בצק עלים מקורמל, עליו נחות פחזניות וניל בקרמל, ואת הכל עוטף קרם פטיסייר ושונטי שוקולד לבן. על סעיף הרושם אין כמובן מה להרחיב את הדיבור, אבל חוץ מהמראה החד פעמי היא גם טעימה נורא. היא כיפית, היא מתוקה, היא לא כבדה, והעובדה שאין בה בכלל גבינה העניקה לה לא מעט נקודות זכות אצל מי שלא משתגעים על עוגות גבינה.

גם עוגת בראוניז גבינה ואגוזי לוז זכתה להצלחה בקרב הטועמים, שילוב כיפי ומוצלח ואחלה עוגה, שתתחבב גם על הדור הצעיר בחגיגות השבועות.

להשיג בסניפי רולדין ובאתר

עוגת גבינה של פיקה, שבועות 2022. פיקה,
עוגת הגבינה של FIKA/פיקה

פיקה

המאפייה השבדית הסימפטית חוגגת שבועות תוך התמקדות בגירסה הפרטית שלה ל"אוסטקהקה", קינוח בעל שורשים כמעט מיתולוגיים במדינה הסקנדינבית, שכולל אפילו חג לאומי משלו.

מדובר בעוגת גבינה שנולדה, ככל הידוע, במאה ה-15 במחוז סמולנד. הגירסה של פיקה עושה לה כבוד עם תחתית פריכה, פנים סמיך ועשיר עם ארומת שקדים-מרציפן מוצלחת לאוהבי הז'אנר, ומעטה שחום-מקורמל, עתיר קולי פירות יער.

להשיג בסניפי Fika

עוגת גבינה ברולה מייזון קייזר. אפיק גבאי,
עוגת גבינה ברולה של מייזון קייזר/אפיק גבאי

מייזון קייזר

לעולה החדשה יחסית מצרפת לא לקח הרבה זמן להתאקלם ולאמץ את מנהגי המקום, והחג המתקרב מספק הזדמנות מצוינת להפגין את זה שוב.

הקולקציה הגבינתית של מייזון קייזר כוללת עוגות גבינה כמובן, אך גם מאפים מלוחים וקינוחי כוסות אישיים, מנטרלי מריבות סביב השולחן.

באגף העוגות הגדולות תוכלו למצוא, בין היתר, עוגה באסקית-צרפתית (Gâteau Basque) שהיא יותר צרפתית ופחות באסקית קלאסית (אך בהחלט טעימה ומספיק מושחתת), עם מעטפת ביסקוויטית, ומלית המשלבת קרם פטיסייר, שמנת חמוצה וקרם שקדים, עוגת גבינה ניו יורק ו"קייק רושה", שידוך מהנה בין טירמיסו לעוגת גבינה וגם הפייבוריטית שלנו - עוגת גבינה ברולה (סבלה, עוגת גבינה אפויה בציפוי פירות יער או שמנת חמוצה, וסוכר שרוף מלמעלה, שסיפקה טוויסט נאה, קראנצ'י-קרמלי, ומקורי יחסית בז'אנר.

לבד מאלה, יש קינוחי יחיד בדמות פיסטוק-לימון, חלבה-לוטוס ושוקולד-בראוניז, כמו גם קולקציה מלוחה של בבקה פסטו וגבינות, בבקה עגבניות וזיתים, מאפה בצק עלים עם אגסים, גבינת עזים ודבש, פוגס, מקלות פרמזן וכן מאפה שמנת, תרד וסלמון מעושן.

להשיג בסניפי מייזון קייזר

עוגות גבינה של מימי בייקרי. דניאל לילה,
עוגות הגבינה של קונדיטוריית מימי/דניאל לילה

מימי

רשת הבייקרי-פטיסרי-קפה מבית נונו מקבלת את שבועות עם לא מעט חשודות מיידיות מוצלחות, מתוקות ומלוחות כאחד, אך גם עם טריו חגיגי יותר, מרשים אורחים ומרצה מארחים.

מדובר ב"עוגה טרופית יפה" (שכבות של מוס גבינה, קרמו מנגו יוזו, קומפוט אננס, בזיליקום ופסיפלורה, ספוג שקדים וקוקוס, שסיפקה מענה מרענן, חמצמץ-מתקתק ומדויק, בעוגת גבינה אפויה קלאסית יותר, שמנתית וסמיכה אך לא מכבידה, ששילבה יפה בין פריכות תחתונה וקרמיות עליונה, וגם בגירסה מקומית לעוגה הבאסקית, עטופה בבצק פריך נהדר מכל כיווניה, ופורצת עם ריקוטה הדרית מצוינת מליבה.

להשיג בסניפי נונו/מימי

מאפיות ג'ייקובס. יעל יצחקי,
עוגות גבינה של ג'ייקובס/יעל יצחקי

מאפיות ג'ייקובס

מאפיות ג'ייקובס בקריית אונו ורמת השרון מציעות לחג שבועות תפריט עשיר ומגוון הכולל עוגות גבינה, קישים ומאפים מלוחים, בלינצ'סים מתוקים וספיישל לחמי בוטיק שאור בעבודת יד. הקונדיטורים אלון גולדמן ומעיין קאופמן יצרו לחג מהדורה מיוחדת של עוגות גבינה חדשות לצד הקלאסיקות האהובות.

גם כאן תמצאו עוגת גבינה באסקית נהדרת במרקם קטיפתי, עוגת בראוניז גבינה ונוטלה שהייתה מעולה אף היא, אמנם שכבת הבראוניז כאן הרבה פחות דומיננטית מהגבינה, אך למי שרוצה רק נגיעה עדינה של השוקולד - היא באה בול. ויש גם קראנצ' גבינה ופירות יער - בצק קראנצ' חמאתי, מלית ריקוטה וקונפי פירות אדומים ושטרוייזל, יופי של עוגת שמרים, תשתלב נהדר בבראנץ' של שבועות.

פרטים נוספים באתר של מאפיות ג'ייקובס

פאי גבינה ופטל קונדיטוריית שני. יפעת כהן,
פאי גבינה ופטל של קונדיטוריית שני/יפעת כהן

קונדיטוריה שני

רשת קונדיטוריה שני, הנציגה הצפונית שלנו ברשימה סיפקה לנו שלוש טעימות מתוקות ומוצלחות. המנצחת של הטעימה היא עוגת גבינה באסקית, כן גם כאן, כי גם לצפונים מגיע. לבאסקית של שני היה טעם ביתי, מראה מושך מאוד ומגרה, מרקם נהדר ורך, גבינתית, והיא אפילו לא הייתה מתוקה מדי.

בנוסף טעמנו פחזניות מסקרפונה פטל שהיו מרעננות ונהדרות, עם איזון טעמים מושלם בין חמצמץ למתוק. וכן, פאי גבינה עם פטל, בעל מראה משגע, וטעם לא פחות.

את הקינוחים האלו ועוד מוצרי חג רבים תוכלו למצוא בסניפי קונדיטוריה שני

מוס יוגורט גרקו. גל קלדרון,
מוס יוגורט יווני, פילו ותבלינים של גרקו/גל קלדרון

גרקו

גרקו היווניה נותנת גם היא את הטייק שלה, עם עוגה חגיגית המבוססת על שכבת ביסקוויט פריך מתובלת בתבלינים חמים: קינמון, הל, וציפורן, ומעליה - מוס יוגורט יווני ולמלעה מעטפת פריכה של בצק פילו עליו יוצקים סירופ דבש יווני מיד לפני ההגשה. משחק המרקמים עובד נהדר, ומוס היוגורט בהחלט מרענן, חמצמץ וקליל בסיומה של ארוחה כבדה. עם זאת, חשוב לציין כי טעמי התבלינים החמים מאוד דומיננטים, והם לא מתאימים לכל אחד, כך שאם אתם מחפשים עוגה שהיא קונצנזוס לא בטוח שזאת האחת בשבילכם, אך אם אתם חובבי טעמים מיוחדים ועוגות מקוריות - לכו עליה.

בנוסף מציעים בגרקו מבחר של מנות לשולחן יווני עשיר ומלא בכל טוב לחג הלבן: מהפתיחים ועד למאפים ולמתוקים.

כל הפרטים כאן

ניו יורק סטרוברי. דניאל לילה,
ניו יורק סטרוברי/דניאל לילה

טאטי & אילנ'ס

טאטי & אילנ'ס מציעים תפריט חגיגי של מאפים ועוגות.

אנחנו טעמנו את הניו יורק סטרוברי צ'יז קייק, שהייתה טעימה מאוד. אוורירית, קלילה, ועם מתיקות מדויקת. התות הוסיף קיק פירותי נחמד. אלגנטית מאוד במראה השלם וגם כשפורסים. העוגה הנוספת שנדגמה וזכתה להצלחה היא מלכה לבנה - איזון נכון בין אווריריות הביסקוויט למרקם הדחוס יחסית של הגבינה. מאוד מתוקה. לחובבי עוגות מתוקות.

את אלו ועוד עוגות חג רבות נוספות תמצאו בסניפי טאטי & אילנ'ס

שבועות בבוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
קולקציית עוגות הגבינה של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

בוטיק סנטרל

רשת הקונדיטוריות הוותיקה מינפה את החג הישראלי לכדי פסטיבל גבינתי חובק עולם, עם עוגות-שגרירות באסקיות, יפניות, אמריקניות ואיטלקיות (וגם נציגות מקומית כמובן).

הרעיון המוצלח המשיך לביצוע מוצלח, עם עוגת גבינה יפנית שהייתה אוורירית, הדרית וכיפית, עוגת ריקוטה איטלקית בחושה עם דובדבני אמרה ומרקם מוצלח שישתלב נהדר ליד כל ספל קפה, ועם עוגה באסקית שסיפקה מעטה שחום, קירמול מצוין וקרמיות פנימית שהייתה יכולה ללכת אפילו עוד צעד קדימה לטעמנו, לעבר הרכות הזולגת האולטימטיבית.

לבד מאלה, מציעה בוטיק סנטרל גם ניו יורק צ'יזקייק אפויה ועוגת גבינה ישראלית עם פודינג וניל וציפוי קרמי, אך גם קלאסיקות דוגמת עוגת גבינה פירורים וטירמיסו, ואופציה טבעונית בדמות עוגת לוטוס. בגזרת המלוחים תוכלו למצוא מאפה בצק עלים גבינה ותרד או בצל וסומק, קישים מבוססי ירקות (וגבינות, ברור) וגם מאפים אישיים.

להשיג בסניפי רשת בוטיק סנטרל

שבועות בבבקה בייקרי. שניר גואטה (סופגי),
קולקציית שבועות בבבקה בייקרי/שניר גואטה (סופגי)

בבקה בייקרי

רשת המאפיות המצליחה בהובלת האחיות קורל ושיר גורן מסתערת על שבועות עם תשובות מתוקות ומלוחות כאחד, בדמות מאפים, עוגות, קישים ופיצות, אבל לא רק.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קישים גדולים (תרד וגבינת עזים, בצל, פטריות או בטטה), קראנץ' גבינות ופסטו שהיה הבבקה האידיאלית לפתיחת ארוחת שבועות, וגם פוקאצ'ות ולחמניות בריוש עם שמן זית, גבינות ועשבי תיבול בתצורת פול-אפרט מצוינת לחלוקה (אך גם ליחיד שאוהב להגזים).

באגף המתוקים יש אופציות גבינתיות קלאסיות וגם את קראנץ' הריקוטה הקבוע (והמושלם) של הרשת, לצד יציאות שמנתיות מיוחדות יותר, כמו עוגת גבינה טירמיסו עם טעמי קפה עמוקים ומרקם מוצלח, מוס גבינה-פטל וקראמבל פיסטוק עשיר וחגיגי יותר, וניצחון של ממש בדמות עוגת גבינה-לימון-נענע בציפוי מרנג, שסיפקה קלילות יש מאין, בארוחה שזעקה לסיומת עדינה.

להשיג בסניפי בבקרה בייקרי

גולדה שבועות. מייסושיאל,
גלידת פיסטוק עוגת גבינה של גולדה/מייסושיאל

רשת גולדה

גם ברשת גולדה סירבו להישאר אדישים לשבועות וסיפקו את הסחורה מצדם. התוצאה: גלידת עוגת גבינה פיסטוק, שהיא בסך הכל חביבה וטובה ותעשה את העבודה לא רע בכלל בסיום ארוחה כבדה. אבל אנחנו דווקא נדלקנו על קולקציית הפחזניות של פינק גולדה בטעמי וניל ובייגלה מלוח, זה מתוק, זה קטן, זה קליל וזה נהדר.

להשיג בסניפי גולדה, אתם יודעים איפה יש כאלה, נכון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully