שניצל. shutterstock, ShutterStock
שניצל/ShutterStock, shutterstock

מדריך להכנת שניצל מושלם

יעל טל

23.2.2023 / 6:00

יש המון גרסאות להכנת שניצל, אבל יש נוסחה שתמיד עובדת, אז אם תמיד יוצא לכם רק "כמעט" ואתם חולמים להכין בבית את השניצל הפריך והמושלם הנה מספר שלבים שממש אסור לוותר עליהם, בדרך לשניצלים אגדיים

המקור שלו הוא אמנם באוסטריה, אבל אנחנו כבר מזמן ניכסנו אותו לעצמנו והפכנו אותו לארוחת הצהריים הפופולארית ביותר בישראל. אז פעם אחת ולתמיד, החלטנו לרכז את כל הטיפים בדרך לשניצל הפריך והמושלם - דק או עבה, באיזה שמן מטגנים ובמה מצפים. 9 טיפים קצרים וקלים שיובילו אתכם לשניצל הנכסף.

עוד מתכוני שניצלים:
מתכון לשניצל עגל
מתכון לשניצל אפוי
מתכון לשניצל עוף

פילוט חזה עוף לשניצל. דרור עינב
חזה עוף. הבסיס לכל שניצל ישראלי/דרור עינב

חזה עוף, הודו או עגל?

הגרסה הווינאית והקלאסית של השניצל היא אמנם מבשר עגל, אבל כנראה בגלל שמחירי בשר העגל יקרים יחסית בארץ, התרגל החיך הישראלי לשימוש בחזה העוף להכנת שניצלים, ומבחינתנו כלל לא מדובר בפשרה, בשר ההודו נוטה מעט להתייבש ולכן חזה עוף הוא הפתרון המוצלח ביותר לשניצל מעולה ועסיסי.

שניצל. shutterstock, ShutterStock
לדפוק או לא לדפוק - זאת השאלה/ShutterStock, shutterstock

"לדפוק" את השניצל?

זה פשוט עניין של העדפה אישית. אם אתם אוהבים את השניצל שלכם דק אז השתמשו בפטיש שניצלים או מערוך כדי לדקק את העוף (במכות קלות על הנתח). קחו בחשבון ששניצל דק לוקח פחות זמן לטגן והוא סופג פחות שמן במהלך הטיגון. שניצל עבה, הוא עסיסי מעט יותר אבל זמן הטיגון מעט ארוך יותר ולכן יספוג גם יותר שמן.

שניצל. shutterstock, ShutterStock
לקמח!/ShutterStock, shutterstock

לקמח או לא?

כן. קמחו במעט קמח את נתחי העוף ונערו אותם משאריות הקמח. הקמח מייבש מעט את החלק החיצוני של הנתח ומסייע לביצה להידבק לעוף כמו שצריך.

שניצל. shutterstock, ShutterStock
הוסיפו קצת טעם לביצה/ShutterStock, shutterstock

ביצה טרופה

תפקיד הביצה בהכנת השניצל הוא לעזור לפירורי הלחם להדבק לנתחי העוף (כלומר ליצור את הציפוי המושלם) ולהוסיף טעמים לשניצל. הוסיפו לביצה שלכם קצת תבלינים וטרפו אותה עם חרדל או סויה, מלח, פלפל, פפריקה, שום כתוש (או אבקת שום) אורגנו וכדומה (וכן, אפשר גם רק ביצה בלי כלום), טבלו בתערובת את נתחי העוף והעבירו לצלחת פירורי הלחם.

שניצל. shutterstock, ShutterStock
שניצל/ShutterStock, shutterstock

פירורי לחם

זה הזמן לצפות את נתחי העוף עם הביצה בפירורי לחם. אפשר בפירורי לחם טחונים דק אבל הכי כיף זה עם פירורים מסוג פנקו. אל תוסיפו לפירורי הלחם תיבול שעלול להישרף בקלות בשמן הרותח (כמו שום למשל) אבל אפשר לגוון ולהוסיף לפירורים שומשום או שבבי צ'ילי (זהירות זה חריף והילדים פחות יאהבו).

שניצל. shutterstock, ShutterStock
טיגון נעים!/ShutterStock, shutterstock

טיגון

הגענו לשלב החשוב ביותר. נתחי העוף מצופים ומוכנים להיכנס למחבת המבעבעת. אז רגע, תקראו קודם עד הסוף: הכי מומלץ מבחינה בריאותית לטגן את השניצלים בשמן ענבים או שמן אבוקדו (המתאימים לטיגון בטמפ' גבוהות) אבל פחות טעימים. שמן זית וחמאה הכי פחות מומלצים לטיגון בטמפ' גבוהות, לכן נותרנו עם שמן קנולה (רצוי לא מזוכך) או שמן תירס, שהוא בהחלט השמן המועדף עלינו מבחינת הטעם.

כשהשמן חם מספיק (אפשר לזרוק פירור פנקו לשמן ואם יש בועות קטנטנות סביבו אז השמן מוכן), מכניסים את נתחי העוף בזהירות לשמן החם ומטגנים עד שמתקבל צבע זהוב ויפה. אם השניצלים דקים זה ייקח 2-3 דקות, אם עבים זה ייקח מעט יותר. יש לשים לב שהנתח התבשל גם במרכזו ולא נשאר ורדרד. שימו לב, הטיגון אחרי שהופכים את השניצל קצר יותר, כי העוף כבר התבשל בשלב זה, ונותר רק טיגון פירורי הלחם.

אחרי שהשניצלים הראשונים מוכנים והוצאו מהמחבת, הטמפרטורה של השמן יורדת, אפשר להוסיף מעט שמן חדש, להמתין שיתחמם ואז להמשיך בטיגון.

שיטות לניקוי חלונות. ShutterStock
אל תתקמצנו על הנייר הסופג/ShutterStock

סופגים את השמן

הכינו מראש צלחת מרופדת בנייר סופג ומלקחיים. טגנו את השניצלים משני הצדדים עד שמתקבל צבע זהוב יפה והעבירו אותם לצלחת עם הנייר הסופג. הקפידו להפריד את שכבות השניצלים המטוגנים בשכבות של נייר סופג. הנייר סופג את השמן העודף כל עוד השניצלים חמים וכך אתם חוסכים את השמן הזה מעצמכם (ברגע שהשניצל מתחיל להתקרר השמן ממשיך להיספג בשניצל וחבל).

שניצל. shutterstock, ShutterStock
מומלץ עם לימון. שניצל/ShutterStock, shutterstock

הגשה

הכי כיף לאכול את השניצלים חמים, ישר אחרי הטיגון. אם אתם מצליחים להתאפק ולהביא את הצלחת עד השולחן, אז אתם יכולים לסחוט מעליו קצת מיץ מלימון טרי, או להגיש עם חרדל ו/או קטשופ כמובן.

עוד דבר קטן

אפשר להקפיא שניצלים גם אחרי שמטגנים אותם (ולחמם בתנור אחרי הפשרה של לילה במקרר). אם אתם אוהבים את השניצל שלכם חם ישר מהמחבת, אתם יכולים להכין כמות גדולה של נתחי חזה עוף מצופים (בקמח, ביצה ופירורי לחם) ולהקפיא לפני הטיגון (הקפידו להפריד בין הנתחים עם נייר אפייה או נייר סופג) ולטגן גם כן אחרי הפשרה של לילה במקרר (שימו לב והזהרו, שניצלים אחרי הקפאה בדרך כלל משפריצים יותר בטיגון בגלל הנוזלים המופשרים שהצטברו בהם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully