אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פותחים שבוע חזל"ש

1.9.2019 / 10:25

המסעדות האסיאתיות בתל אביב מתאגדות כדי לחגוג את את הקוליניאליזם הקולינרי האסיאתי בעיר עם המון ארוחות מיוחדות, ויש גם חגיגה של אוכל טורקי צרפתי ביפו, אפרטיבו שווה לשוכני המשרדים בתל אביב, דיל של המסעדה הכי שווה בנצרת, ועוד חדשות אוכל. ספטמבר שמח!

seperator

שבוע אסיה במסעדות תל אביב

תל אביב חוגגת 62 שנים של אוכל אסיאתי בגבולותיה, זה התחיל עם מסעדת ריקשה, המסעדה הסינית הראשונה בתל אביב שהוקמה בשנת 1957 במלון צנטרל ברחוב טרומפלדור, במטבח בישלה הגברת לו-צא, שהגיעה מסין לאחר שנישאה לאריך מרום, יהודי ממוצא גרמני. בנם השביעי, אגב, יתפרסם לימים כאלוף אליעזר "צ'ייני" מרום. מאז עבר לא מעט אוכל אסיאתי ברחובות תל אביב. לרגל השקת בירת קירין היפנית החדשה בישראל התאגדו כל המסעדות האסיאתיות בתל אביב לארבעה ימים של תפריטים מיוחדים ממטבחי דרום-מזרח אסיה, ובעיקר סין, תאילנד, ויאטנם, יפן, הודו ומלזיה, באינטרפציה ישראלית עכשווית, כמו גם כאלו הנאמנים יותר למקור. בשבוע, שייערך בשבוע הבא, ישתתפו למשל בית תאילנדי עם תפריט שיציע שתי מנות קלאסיות מהתפריט כמו סאי הואה- נקניקיות בקר מצ'אנג מאי בתיבול שורשים ועשבים ויאם פלה סום- קינג פיש כבוש באורז ושום מטוגן ופריך לצד בירה (258 שקלים); מנטנטן תגיש תפריט של מנות יפניות מיוחדות כמו Kamo Rosu- קונפי של כרעי ברווז ברוטב ברביקיו יפני (78 שקלים עם בירה); ישתתפו גם מסעדת צפרה עם ארוחה מפוארת של 7 מנות, וטופולומפו תגיש תפריט על האש אסיאתי עם המבורגר מבקר יפני וטלה צלוי על העצם. ישתתפו גם נאם, הירו, TYO, דיסקו טוקיו, ניטן תאי, MOON, יא פאן של שף יובל בן נריה שיארח את אהרוני חלוץ האוכל הסיני בארץ ועוד.

שבוע אסיה, ימים ראשון עד רביעי, ה-8 עד ה-11 בספטמבר

בית קנדינוף. אנטולי מיכאלו,
דג כבוש מטורקיה כחלק מתפריט אוריינט אקספרס בבית קנדינוף/אנטולי מיכאלו

תפריט אוריינט אקספרס בבית קנדינוף, יפו

בשיא עונת הקיץ, מגישים בבית קנדינוף ביפו תפריט חדש המבוסס על מנות מהמטבחים השוקקים של איסטנבול ופריז, בהשראת קו הרכבת ההיסטורי אוריינט אקספרס, אשר חיבר בין שתי המעצמות הקולינאריות. במרכזו של התפריט- אותו התקינו צמד השפים איתי קושמרו ושימי גולומב- עומד השילוב בין המנות הפופולאריות והאותנטיות של איסטנבול עם טאץ' פריזאי מעודכן. המנות החדשות יוגשו במקום מדי ימי רביעי בשעות הערב, וימשיכו את הקו הים תיכוני והמקומי של המסעדה. ברוח החיבור בין אירופה למזרח התיכון, יוגשו למשל מאפה פידה מסורתי שזוכה למילוי של בשר סרטנים (78 שקלים); כיסוני מנטי ממולאים בבשר עגל ברוטב בר בלאן, ציר בקר שמנת וחמאה (62 שקלים); קובנייה מנתח שייטל עם בורגול אדום ונגיעת קרם פרש (54 שקלים); לקרדה פלמידה- מהדגים הכבושים המזוהים עם המטבח הטורקי- מוגשת על ברוסקטת בריוש וחמאה רכה (54 שקלים) ועוד. אלה מוגשים בתפאורה הולמת- המבנה ההיסטורי של בית קנדינוף- שנבנה בתחילת המאה ה-20 בתקופת השלטון העותמאני ביפו.

תפריט אוריינט אקספרס יוגש בימי ד' החל מהשעה 18:00.

בית קנדינוף, הצורפים 14, 03-6502938

עוד בוואלה! אוכל

מגרב: הרבה יותר מסתם מסעדה חדשה

לכתבה המלאה
מסעדת שטרודל. גלעד הר שלג,
שרמיפס קריסטל במסעדת שטרודל/גלעד הר שלג

תפריט ערבי חדש במסעדת שטרודל, חיפה

במסעדת שטורדל הערבית שבמושבה הגרמנית משיקים תפריט חדש המבוסס על המטבח השאמי עם מנות כמו ספיחה- תערובת בשר וחציל שרוף על לחם מהטאבון (68 שקלים); קלמרי מוקפץ עם תרד, גרגרי חומוס ולבנה (54 שקלים); לברק שלם אפוי בטאבון עם ירקות אפויים (124 שקלים); שרימפס קריסטל על האש עם קרם לבנה וירקות שרופים (92 שקלים); פילה בקר לצד קרם שורשים, טורטוליני ביתי, פטריות וערמונים (135 שקלים); סלט פריקי מעגבניות, ג'רג'יר, פריקי וגבינת שנקליש (64 שקלים) ועוד. גם תפריט הקינוחים עבר שדרוג עם כמה מנות חדשות כמו לילות בירות עם קרם לבנה ושכבה של פירות העונה; בסבוסה- עוגת סולת וקוקוס מוגשת עם גלידת הדרים; בקלאווה שטרודל במילוי אגוזים, תפוחים וצימוקים, לצד כדור גלידת וניל ביתי (42 שקלים) .

שטרודל, שדרות בן גוריון 39 חיפה, 077-7004312

שוק ריחות וטעמים. רוני נחמד,
ריחות וטעמים ברמת השרון/רוני נחמד

אוכל מסביב לעולם בשוק ריחות וטעמים, רמת השרון

שוק "ריחות וטעמים" ברמת השרון משיק לראשונה גם מחלקת אוכל ביתי סובב עולם- תאילנדי, טורקי, יווני, איטלקי, הודי, הונגרי, מצרי ועוד. בין התבשילים תוכלו למצוא בשר בקר בבישול ארוך אינדונזי; מרק עדשים או תבשיל כרובית ותפו"א בקארי הודי מהמטבח ההודי; נתחוני עוף בקארי או סלט איטריות ושעועית מתאילנד; חזה עוף בקרם קוקוס ופטריות מויאטנם; פסטיצה, לביבות זוקיני, צלי עוף באורגנו לימון ושמן זית מהמטבח היווני; גולש הונגרי ועוד. כל המנות משתנות על בסיס התוצרת הטרייה באותו היום בשוק ותוכלו למצוא גם את המנות הקבועות של ריחות וטעמים כמו ממולאים, מרקי קובה, קציצות בשלל סוגים, פרגיות, תבשילי עוף ועוד.

ריחות וטעמים, החרש 8 רמת השרון, 03-5164465

אורו בר יין ומעדניה. שלומי ביבס,
פלטת נקניקים הישר מהמעדניה של אורו/שלומי ביבס

אפרטיבו חדש בבר היין והמעדניה אורו, ת"א

בר היין והמעדנייה אורו יוצא באפריטיבו חדש תחת השם 'אפטר אופיס' לכבוד לא מעט המשרדים המקיפים את האזור, ומציע פלטת גבינות או נקניקים מובחרים הישר מהמעדנייה יחד עם כוס יין לבחירה ב-29 שקלים או אספרסו ב-30 שקלים. יש גם תפריט קינוחים חדשים כמו קראק פאי בליווי קרם פרש ופרי טרי עונתי (38 שקלים); מלבי שנעשה במקום עם סירופ דובדבני אמרנה ושברי פיסטוק (26 שקלים); ומגוון סוגי פאי כמו פאי לימון, פאי טופי ופאי תפוחים (24 שקלים).

האפרטיבו מוצע בימים א'-ה' בין השעות 17:00-20:00.

אורו, לבונטין 12 תל אביב, 03-7605060

דיאנא נצרת. בועז לביא,
הקבבים של דיאנא בעסקית כל היום/בועז לביא

עסקית חדשה המוגשת כל היום בדיאנא, נצרת

מסעדת דיאנא הוותיקה בנצרת מציגה עסקית צהריים חדשה ומשתלמת המוגשת במשך כל היום ואינה מוגבלת בשעות. העסקית כוללת 4 סוגי סלטים לפתיחה כמו חומוס, סלט ערבי, טחינה וסלט טורקי ולעיקרית 2 שיפודים לבחירה- הקבאב המפורסם או שישליק פרגית או חזה עוף על הגריל. המנות מוגשות עם ירקות צלויים על הגריל ומג'דרה מסורתית ושתיה (70 שקלים לסועד).

העסקית מוגשת בימים א'-ה' במשך כל שעות הפעילות של המסעדה .

דיאנא, רחוב פאולוס השישי 51 נצרת, 04-6572919

הגראז'. דודי אייזנטל,
קציצות מבוקשות/דודי אייזנטל

דיל חזרה לבית הספר בגראז', ת"א וראשל"צ

ביום ראשון הקרוב ולכבוד ה-1 בספטמבר משיקה מסעדת הגראז' שני תפריטי "דיל מבוקשים" לרגל החזרה ללימודים. הדיל יכלול מנת המבורגר עם Specials Topping ותוספת כמו צ'יפס, צ'יפס בטטה או הום פרייז, ושתייה. בין ההמבורגרים בדיל אפשר למצוא את קציצת הסופרנו עם פרח בצל מטוגן ורוטב צ'דר; קציצת הבאגסי עם גבינת אמנטל, פסטו נענע, קרפצ'יו סלקים וכף שמנת; קציצת האסקובר מבשר בקר עם פלפלים חריפים וקציצת האל קאפונה עם גבינה איטלקית ועשבי תיבול בתוספת פטריית פורטובלו מלאה בגבינות ובעצמה ורוטב שמנת ועשבי תיבול (89 שקלים).

הגראז', הרצל 151 ראשל"צ; ראול ולנברג 24 תל אביב; 03-6499600

פרש קיטשן. סטודיו קפה קפה,
פחזניות או לא להיות בפרש קיטשן/סטודיו קפה קפה

קינוחיים זוגיים במהדורה מוגבלת בפרש קיטשן, כל הארץ

רשת המסעדות ובתי הקפה Fresh Kitchen משיקה תפריט קינוחים זוגיים במהדורה מוגבלת וביניהם טירמיסו בריבוע- עוגת טירמיסו קלאסית מוגשת עם רוטב אנגלז מוקה ופולי קפה קלויים (47 שקלים); פחזניות או לא להיות- פחזניות ממולאות קרם וניל, מוגשות על קרמבל פריך וכדור גלידת שמנת וניל (51 שקלים); צ'אנקי קוקיבום- עוגה חמה של בצק עוגיות חמאה ושוקולד צ'יפס, מוגש עם גלידת שמנת וניל, בננות, אגוזי מלך וזילוף של דבש מעל (52 שקלים).

בסניפי פרש קיטשן ברחבי הארץ

לה רפובליקה. מור רביד,
גלידות תוצרת בית בלה רפובליקה/מור רביד

גלידות שף בטייק-אווי בלה רפובליקה, ת"א

לה רפובליקה מצדיקה את מעמדה כנציגת איטליה ומשיקה גלידות שף בטייק אווי. השף קונדיטור אייל רווח יצר קולקציית גלידות עם טעמים כמו שוקולד 70%- גלידת חלב עם שוקולד מריר 70%; פיסטוק קלוי- גלידת שמנת עם מחית פיסטוק 100% פיסטוקים קלויים קצוצים ונגיעת מלח; וסורבה טבעוני- סורבה על בסיס פירות טבעיים בטעמים משתנים כגון- אננס ומנגו, פירות יער, משמש, אפרסק ועוד. כל הגלידות והסורבה ימכרו באריזת 470 מ"ל במחיר 45 שקלים.

לה-רפובליקה, מזא"ה 3 תל אביב, 03-6470247

רוטיסרי קלאב. אורן שלו,
ראפ עוף של הרוטיסרי קלאב בשרונה/אורן שלו

רוטיסרי קלאב: דוכן רוטיסרי חדש בשרונה מרקט, ת"א

רוטיסרי צ'יקן קלאב היא חנות העופות החדשה בשרונה מרקט (במקום בו עמד דוכן העוף בגריל של רן שמואלי) שמביאה גרסה חדשנית לאוכל הביתי של אמא. במרכז המטבח ניצב תנור רוטיסרי בו נצלים העופות אשר הושרו במשך יממה במרינדה מתובלת ובשילוב ירקות עונתיים רעננים. בין המנות יש ראפ עוף- טורטייה במילוי עוף צלוי ובצל קונפי, חסה, עגבנייה, אבוקדו, סלסת עגבניות ואיולי (44 שקלים); כריך עוף - חזה עוף, איולי, חסה, עגבנייה, בצל סגול וקורנישונים (45 שקלים); כריך שניצל עם איולי, חסה, עגבנייה, בצל סגול וקורנישונים (45 שקלים); סלט עוף רוטיסרי מפורק ובצל, חסה, מלפפון, גזר, עגבניות שרי, קרוטונים, בצל סגול ובצל פריך ברוטב איולי (52 שקלים) ויש גם מנות ילדים.

רוטיסרי קלאב, שרונה מרקט קלמן מגן 3 תל אביב, 03-6524447

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully