עוגות ראש השנה ביסקוטי. בועז לביא,
עוגות ראש השנה ביסקוטי/בועז לביא

מצעד העוגות לראש השנה

גם השנה התכנסה מערכת וואלה אוכל לטעום ולהכריז על העוגות הטובות ביותר שיש לראש השנה להציע, התחרות לא הייתה פשוטה, אז תעשו הרבה מקום על שולחן החג, הנה זה בא

עוגות דבש, לכל אחד יש דעה עליהן, יש מי שמת עליהן, יש מי שלא יכול להריח דבש ומעדיף להמנע, אבל אף אחד לא נותר אדיש אליהן. העניין הוא שגם בראש השנה, כמו בסופגניות של חנוכה, ובאוזני המן של פורים, המשחק כבר מזמן לא נשאר סביב עוגת הדבש הפשוטה והנוסטלגית. יש מוסים, יש את הריז'י'ק, יש קראק פאי ויש ברד פודינג, בקיצור ממש לא חייבים לאהוב דבש, כדי לאהוב את עוגות ראש השנה, יעידו על כך חברי המערכת שהצהירו על עצמם כשונאי דבש, ומיהרו לעמוד בתור כדי לקבל חתיכת עוגה. אז הנה הוא לפניכם מצעד עוגות הדבש הרשמי של וואלה! אוכל לתש"פ, ושתהיה לכם שנה מתוקה מתוקה.

ריז'יק, בייקרי

בייקרי לראש השנה. עידית בן עוליאל,
הריז'יק של הבייקרי/עידית בן עוליאל

בייקרי

זה כבר לא באמת מפתיע, יש שיאמרו לא כוחות, אבל עוגת הריז'יק של הבייקרי עושה זאת שוב, ומוכתרת כעוגת החג שכל אחד היה רוצה על השולחן שלו. למי שלא מכיר, נספר כי ריז'יק היא למעשה עוגת דבש רוסית קלאסית, העשויה משכבות של בצק פריך ודבש, לצד שמנת חמוצה וקצפת וניל. ובאופן מפתיע, גם מי שלא חובב עוגות דבש, נופל שדוד לרגליה. מדובר בעוגה מצוינת, רכה אך יציבה, יש לה עסיסיות, היא יפה, חגיגית ומרשימה, טעמים מאוזנים ומעודנים של דבש, גבינה, נגיעות של וניל ושל ליקר. השכבות קטנות ומדויקות, המתיקות מאוזנת ולא צעקנית, עוגה מושלמת לחג, גם מבחינת הניראות וגם מבחינת הטעם, קל לחתוך אותה ולהגיש.

מחיר: 82 שקלים.

עוד בקולקציה: שטרודל תפוחים טבעוני ונהדר שהפתיע גם את ה"לא טבעונים" (58 שקלים), טורט תפוחים ודבש (62 שקלים), קראנץ תפוחים וקרם שקדים (46 שקלים) ועוד.

איפה משיגים: סניפי הבייקרי או בהזמנה באתר

רוצים מתכון לעוגת הריז'יק של הבייקרי? בבקשה

עוגת דבש והדר, לחמים

דבש והדר של לחמים. דניאל לילה,
דבש והדר של לחמים/דניאל לילה

לחמים

קולקציית ראש השנה הנהדרת של לחמים מציעה עוגת דבש, כפי שעוגת דבש קלאסית צריכה להיות, עם שדרוג של ציפוי טעים, פקאנים ותפוזים מסוכרים. עוגת דבש והדר של לחמים, היא בהחלט לחובבי הדבש מביניכם, שרוצים לשדרג את שולחן החג בעוגת דבש איכותית, עסיסית, מרשימה ויפייפייה.

מחיר: 89 שקלים.

עוד בקולקציה: בבקה תפוחים וקרם שקדים, שזכתה אף היא לביקורות מעולות (49 שקלים), טארט תפוחים (49 שקלים), חלות ועוד.

איפה משיגים: בסניפי קונדיטוריית לחמים.

דבש ובירה, דלאל

דלאל עוגת דבש ובירה. בועז לביא,
עוגת דבש ובירה של דלאל/בועז לביא

דלאל הקונדיטוריה

עוד עוגה מהז'אנר הקלאסי והמצטיין מגיעה מכיוונה של קונדיטוריית דלאל. עוגת הדבש של דלאל ידועה כבר שנים כאחת המוצלחות שיש לחג הזה להציע. השנה טעמנו את עוגת הדבש בירה אשר זכתה להתפעלות רבה. מדובר בעוגה מתובלנת, מעניינת, ועשירה, בהחלט לחובבי עוגות הדבש, לגמרי למתקדמים, אבל ראויה לכל המחמאות. המדלנים של דלאל, אף הם נהדרים מאוד, אהובים גם על ילדים, דבשיים, חמאתיים, מתוקים, וקלאסיים יותר.

מחיר: עוגת דבש ובירה שחורה מצופה במלא אגוזי מלך (44 שקלים), חבילת עוגיות פיננסייר דבש ופרלין (15/42 שקלים).

עוד בקולקציה: בומבריוש - בריוש עשיר מלא בשכבת קרם שקדים, תפוחי עץ מקורמלים ופטיסייר אפוי (54/72 שקלים), האני-מון - עוגת שכבות על שכבות של פיננסייר אגוזי שביניהן שפע של קרם מסקרפונה מתובל בדבש, מצופה בקרם אנגלייז וקראנצ'י שקדים (68 שקלים).

איפה משיגים: דלאל הקונדיטוריה, כל ישראל חברים 7, ת"א 03-5109292 או בקפה דלאל, ז'בוטינסקי 108 פינת רמז, תל אביב,03-6960011

עוגת דבש ריקוטה, ביסקוטי

עוגות ראש השנה ביסקוטי. בועז לביא,
עוגת דבש ריקוטה של ביסקוטי/בועז לביא

ביסקוטי

מבין הקולקציה הרחבה והמאוד מרשימה ומתוקה של ביסקוטי בלטה עוגת הריקוטה דבש. עוגה מקורית שמצליחה למצוא פתרון יצירתי לדחיסות הרגילה של עוגות דבש, שילוב טוב של הריקוטה והדבש, למרות שהיינו שמחים לעוד קצת ריקוטה. המרקם שלה מצוין, גם של שכבות העוגה הבחושה וגם של הריקוטה, הקראמבל מעל נהדר ומוסיף קריספיות, והכל ביחד משתלב לביס מושלם.

מחיר: עוגת דבש וריקוטה (44 שקלים לתבנית אינגליש קייק).

עוד בקולקציה: עוגת דבש קלאסית עם קראמבל שקדים (42 שקלים לתבנית אינגליש קייק), פאי ברולה דבש- פאי במילוי קרם ברולה דבש במליחות מעודנת (84 שקלים), ירח דבש- תחתית באטר קראסט פריכה, קרמו שוקולד ומוס דבש וציפוי גנאש רושה (החל מ-62 שקלים לעוגת פס, 118 שקלים לעוגה בינונית ו-168 שקלים לעוגה גדולה), ברד פודינג תפוחים בדבש- קרעי קרואסון אפויים בחלב ודבש עם תפוחים וצימוקים (84 שקלים), מארז עוגיות מדלן (28 שקלים).

איפה משיגים: את המוצרים ניתן לרכוש בחנויות ביסקוטי, הירקון 67 א.ת. בני ברק; העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה או בהזמנה טלפונית לכל חלקי הארץ, 03-5704015/8

חלת דבש, ג'ייקובס

חלות ומאפים לחג של ג'ייקובס. נטע ליבנה,
החלות של ג'ייקובס/נטע ליבנה

מאפיית ג'ייקובס

חלת הדבש של ג'ייקובס בהחלט זכתה לאהבה רבה בקרב חברי המערכת, והשאירה את הידיים שלנו דביקות מאוד. מדובר בחלה אוורירית, מצטיינת ומתוקה. אנחנו חייבים להודות, שאנחנו לא רואים את עצמנו אוכלים אותה, אחרי ארוחת חג מפוצצת ומשביעה, אבל בהחלט היינו שמחים להביא (או לקבל) אחת כזאת לכבוד החג, והיא מושלמת לבוקר שאחרי.

מחיר: 29 שקלים.

עוד בקולקציה: מוס תפוחים וניל קרמל, בריוש תפוחים מקורמלים, טארט תפוחים ולוטוס ועוד.

איפה משיגים: מאפיות ג'ייקובס - רח' איתן 1, קריית אונו 03-5511333; החרושת 19, רמת השרון 03-5491000

קראק פאי, נורדיניו

קראק פאי של נורדיניו. יעל לאור, יעל לאור
קראק פאי של נורדיניו/יעל לאור, יעל לאור

נורדיניו

הבייקרי נורדיניו החדש, מבית קפה נורדוי, מציע גם הוא קולקציית ראש השנה מעניינת אשר תימכר במקום. בנורדיניו בחרו להחליף את הדבש בסילאן, ושלוש גולות הכותרת של נורדיניו לחג הן: עוגת סילאן טחינה, שזכתה לאהבה רבה בקרב הטועמים, עוגה בחושה, עסיסית, עשירה ונהדרת, בנוסף מוצעת עוגת תמרים בחושה, שתתחבב על אוהבי ז'אנר התמרים, וקראק פאי, עוגת שיבולת השועל, שאמנם אין לה קשר ישיר לסמלי החג, אבל בהחלט תגנוב את ההצגה בכל שולחן חג שתפציע בו.

מחירים: עוגת סילאן טחינה (38 שקלים לבנית אינגליש קייק), עוגת תמרים בחושה (51 שקלים), קראק פאי (49 שקלים).

איפה משיגים: נורדיניו, רחוב נחלת בנימין 27, תל אביב, להזמנת עוגות השאירו הודעה במספר 050-3388833 וצוות נורדיניו יחזור לקחת מכם הזמנה.

דבש מנדרין ואמרטי, רולדין

עוגת דבש של רולדין. רונן מנגן,
עוגת דבש מנדרין ואמרטי/רונן מנגן

רולדין

רולדין כהרגלה משיקה קולקצית חג מושקעת ועשירה במיוחד, עם לא מעט עוגות, כולל עוגות מוס למיניהן, ועוד מוצרים רבים אחרים, כך שגם מי שלא אוהב עוגות דבש קלאסיות ימצא את עצמו כאן. מבין כל העוגות חיבתנו הלכה לשתיים במיוחד, האחת היא בבקה דבש ואגוזים - בבקה טעימה ועסיסית, מאוד מתוקה, טעם הדבש אינו דומיננטי, וזאת פשוט עוגה נהדרת, למי שרוצה ללכת עם ולהרגיש בלי. עוגה נוספת אשר בה הדבש דווקא בא יותר לידי ביטוי היא עוגת הדבש אמרטי - עוגה עסיסית ונהדרת, עם ארומה מיוחדת של ההדרים, וטעם האמרטי הנפלא שמשתלב כאן בצורה מושלמת, עובדת מעולה עם הקפה.

מחירים: דבש מנדרין ואמרטי (59 שקלים לעוגה בקוטר 18), בבקה דבש ואגוזים (60 שקלים לעוגה בקוטר 18)

עוד בקולקציה: שוקולד לוטוס - בראוניז אגוזי לוז, קריספי שוקולד, עוגיות לוטוס ומוס וניל; ונילה טופי - פיננסייר דבש ושקד טבעי, מוס וניל, קרמו קרמל וטופי קרמל מלוח ועוד רבות וטובות.

איפה משיגים: סניפי רשת רולדין

דובשניות, בליקמח

בליקמח. שרון שחר,
הדובשניות של בליקמח/שרון שחר

"בליקמח"

הפטיסרי נטול הגלוטן "בליקמח" מצליח זה החג השני (שבועות ועכשיו) לייצר קולקציה נהדרת, ללא קמח. בין מה שטעמנו היה מארז משגע של שברי שוקולד מריר בצורת ממתק של חלת דבש, וכן דובשניות נהדרות. מי שאוהב דובשניות, לא ירגיש בשום אופן שנעשתה כאן איזו שהיא פשרה, הן שומרות על טעם נהדר ועל המרקם הנכון, וסוף סוף הצלחנו לשמח גם את הרגישים לגלוטן.

מחירים: דובשניות על אמת, עם דבש טהור במארז עוגיות (32 שקלים), מארז שברי שוקולד מריר 70% (27 שקלים ל-100 גרם).

עוד בקולקציה: עוגות דבש - קלאסית עם תבלינים חמים או פקאן קלוי ומלח ים או אספרסו או שוקולד מריר (38 שקלים), לחם בולו של תבלינים, אגוזים וצימוקים במהדורה חגיגית (29 שקלים), רולדה אינוספית של קרמו שוקולד מריר, שברי חלת דבש, מצופה בשוקולד ופולי קקאו גרוסים (89 שקלים) ועוד.

איפה משיגים: בליקמח - הברזל 32, תל אביב, 03-7448666

תפוחים, באטרסקוץ' והל, Fika

עוגת תפוחים של fika. באדיבות המקום,
עוגת התפוחים של Fika/באדיבות המקום

Fika

פיקה, הבייקרי השוודי, מציע עוגת תפוחים, באטרסקוץ' והל נהדרת, שהצליחה להתבדל ולבלוט מעוגות תפוחים אחרות שטעמנו. הבאטרסקוץ' (מעין סירופ טופי) וההל מורגשים מאוד, ואנחנו אומרים את זה בקטע ממש טוב, בפה יש תחושה של טעמים עדינים ומתוקים. זאת עוגת תפוחים עם טוויסט שמצליחה להפתיע. בצק ממש איכותי וטעים, מתיקות שיש בה עוד טעמים חוץ מסתם מתוק.

מחיר: 55 שקלים.

עוד בקולקציה: עוגת דבש מתובלנת עם שקדים וקרם שקדים בבצק (45 שקלים).

איפה משיגים: סניפי פיקה בת"א - תושיה 6, שכונת מונטיפיורי; דיזנגוף 267; שוק האיכרים, נמל ת"א, 03-5229505

עוגת תפוז דבש, בוטיק סנטרל

עוגות ראש השנה בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
דבש תפוזים של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

בוטיק סנטרל

רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מציעה אף היא קולקציית חג מגוונת, הכוללת בין היתר עוגת דבש תפוזים נהדרת, עם גימיק חמוד בדמות פלחי תפוזים מלמעלה. מדובר בעוגת דבש טובה, רטובה במידה בזכות התפוזים, אשר מוסיפים עסיסיות וטעם. עוד בלטה לטובה גאלט תפוחים.

מחיר: עוגת דבש תפוזים (46 שקלים), פאי תפוחי עץ וקינמון עם בצק חמאה פריך פתוח (120 שקלים).

עוד בקולקציה: עוגת שושנים נורמנדי בתבנית ריבועית (42 שקלים), עוגת דבש אגוזים מהודרת בשכבות (108 שקלים), דובוש דבש (64 שקלים), ולטבעונים - בחושה תפוחים במהדורה מיוחדת על בסיס סילאן (42 שקלים), שטרודל תפוחים מבצק פילו (64 שקלים) ועוד.

איפה משיגים: סניפי רשת בוטיק סנטרל

מוס רימונים ושמפניה, מתוקה

מוס רימונים ושמפניה של מתוקה. בני גם זו לטובה,
מוס רימונים ושמפניה/בני גם זו לטובה

מתוקה

סדרת העוגות שיצרה הקונדיטורית מירי ארזי למתוקה מבוססת על מתכונים מסורתיים, לצד עוגת שכבות בשילובים מפתיעים ומרעננים. אנחנו הכי אהבנו את פס המוס רימונים ושמפניה - שכבות של טורט דבש, מוס וניל, מוס רימונים ופטל ובציפוי קאווה ורימונים. עוגה נהדרת שמתאימה למבוגרים עם טעמי אלכוהול חזקים וחמיצות עדינה. העוגה קלילה, ולמרות שהשכבות קצת מתפרקות, היא עדיין נהדרת בתור קינוח וגם יפה מאוד. הקרמים עשויים טוב, המוסים של הרימונים והפטל טעימים, והשוס הוא שכבת ג'לי בטעם נפלא של קאווה משובצות בגרגרי רימונים.

מחיר: 69 שקלים.

עוד בקולקציה: פאי תפוחים חגיגי (95 שקלים), סטריפ תפוחים של אמא (65 שקלים), עוגות דבש בחושות בתבנית אינגליש (44 שקלים) ועוד, כולל אופציות טבעוניות ואופציות ללא גלוטן.

איפה משיגים: חנויות מתוקה בתל אביב: הרצל 18; טאגור 30 רמת אביב; הברזל 20 אסותא רמת החייל; קניון גבעתיים ובמשלוחים לרחבי הארץ מהחנות האינטרנטית של מתוקה רומסרוויס

כתר תפוחים, מימי

עוגת כתר תפוחים מימי. דניאל לילה,
עוגת כתר תפוחים של מימי/דניאל לילה

קונדיטוריית מימי

הבייקרי של מימי (מבית המסעדה האיטלקית נונו), מציע כמו בכל חג קולקציה חגיגית ונהדרת, מתוך שלוש העוגות שדגמנו, עוגת הכתר תפוחים של מימי זכתה לציונים הגבוהים ביותר. עוגה מרשימה, חגיגית ויפה, עם נצנוצי זהב, אשר משווים לה מראה יוקרתי. מילוי תפוחים במידה טובה, לא מתוקה מדי וכל הטעמים משתלבים עם החמיצות ועם הדבש.הקרם מצוין, מתקתק במידה הנכונה. עוגה אוורירית ומצוינת שזכתה להתלהבות פה אחד.

מחיר: 126 שקלים.

עוד בקולקציה: עוגת תפוחים נוסטלגית - בחושה מתובלת עם תפוחי גרנד סמיט שיכורים ופרוסטינג שמנת בדבש (124 שקלים), דבש הדרים מבושמת (45 שקלים, ללא גלוטן 32 שקלים).

איפה משיגים: ז'בוטינסקי 2 הוד השרון; מימי חנות המפעל - המוביל 3 כפר סבא

דולצ'ה מוס דבש, קונדיטוריית שמו

מוס דולצ'ה של מיקי שמו. דניאל לילה,
מוס דולצ'ה של מיקי שמו/דניאל לילה

קונדיטוריית שמו

אם תכנסו בימים אלו לקונדיטוריה של מיקי שמו, סביר להניח שתקבלו סחרחורת מההיצע המרשים שיש לו להציע לכבוד החג. גם לנו היה לא פשוט, אבל המנצחת של הטעימה הזאת הייתה הדולצ'ה, מוס דבש: שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב של שוקולד "ולרונה". עוגה חגיגית ומדויקת, התחתית פריכה, המוס מרענן וטעמי הדבש עדינים, ככה עושים את זה.

מחיר: 69 שקלים לפס עוגה.

עוד בקולקציה: ג'פונז - עוגת שכבות של ריבת חלב, שוקולד, קרמל ובצק אגוזים בדבש (100 שקלים לקוטר 19 ס"מ ו-150 ש"ח לקוטר 24 ס"מ), עקיצת הדבורה: בצק בחוש בציפוי שקדים ודבש במילוי קרם וניל (59 שקלים), דובוש דבש: עוגה הונגרית מסורתית בשילוב שכבות בצק דבש וקרם וניל (59 שקלים) עוגת גזר דבש וקרם מסקרפונה (59 שקלים) ועוד רבות וטובות.

איפה משיגים: ברשת "קונדיטוריית שמו"

פלורנטין תפוחים, טאטי בייקרי

טארט תפוחים פלורנטין. דניאל לילה,
עוגת פלורנטין תפוחים של טאטי/דניאל לילה

טאטי בייקרי

Tatti Bakery מציעה לרגל ראש השנה קולקציית מאפים, עוגות, לחמים וקינוחים ייחודית הכוללת מגוון מוצרים על טהרת הדבש בניצוחם של השף קונדיטורים עופרי גרינהוט וכפיר כהן. חיבבנו את עוגת הפלורנטין תפוחים, אבל חייבים להודות כי מבין כל הקולקציה הכי קסמו לנו עוגיות השקדים דבש שפשוט לא יכולנו להפסיק לאכול, שילוב מושלם, עוגיות דקות בפריכות מושלמת, שנשמח לשתות ליד הקפה שלנו בכל ימי החג, או בכלל כל השנה.

מחיר: קופסת עוגיות שקדים ודבש (39 שקלים), עוגת פלורנטין תפוחים (96 שקלים לקוטר של 20).

עוד בקולקציה: עוגת בריוש ותפוחים (66 שקלים), עוגת דבש קלאסית (45 שקלים), עוגת דבש וריקוטה (54 שקלים), עוגת דבש פיצוחים (42 שקלים).

איפה משיגים: סניפי טאטי בייקרי, ת"א, גבעתיים ויהוד

דבש קלאסית, ארקפה

ארקפה. אמיר מנחם,
עוגת הדבש של ארקפה/אמיר מנחם

ארקפה

בארקפה הולכים על הקלאסיקה הנוסטלגית והמוכרת ועושים את זה לא רע. עוגת הדבש של ארקפה היא עוגת דבש קלאסית, פשוטה בניחוח ביתי, בעיטור של שקדים פריכים ובמרקם נימוח, שהצליחה להתחבב על חברי המערכת.

מחיר: 55 שקלים לעוגה עגולה.

עוד בקולקציה: עוגת תפוחים ברלין סטייל (55 שקלים), טארט פנינסייר ותפוחים (45 שקלים) ועוד.

איפה משיגים: בסניפי ארקפה.

מגשי קינוחים אישיים, מונייר

מוס עוגת גבינה ורימונים של מונייר. דניאל לילה,
מוס עוגת גבינה ורימונים של מונייר/דניאל לילה

מונייר

מגשי האירוח של מונייר מציעים מגוון עוגות וקינוחי דבש בהגשה אישית, שחוסכים את ההתעסקות עם החיתוך וההגשה. בין מוצרי הקולקציה טעמנו מאפינס תפוח בדבש, טארטלט תפוחי עץ, מוס צ'יזקייק ורימונים ומקרונים רימונים ודבש, כל הקינוחים היו כיפים ומוצלחים, נחמד במיוחד להרמת כוסית משרדית.

מחירים ופרטים נוספים באתר של מונייר

דובשניות, שוק הנמל ודנון

דובשניות שוק הנמל ודנון. אנטולי מיכאלו,
הדובשניות של שוק הנמל ודנון/אנטולי מיכאלו

שוק הנמל ובי"ס דנון

לסיום, משהו מעט יוצא דופן, אבל לא פחות מתוק, תלמידי מגמת הקונדיטוריה של בית הספר דנון, חברו לשוק הנמל בנמל תל אביב ויציעו דוכן 'פופ-אפ' בו ניתן למצוא מארזים יפים של דובשניות נהדרות עם תוספות ומילויים שונים כמו דובשניות קלאסיות עם דבש הדרים, דובשניות שוקולד ומלח צ'ילי עם קרמל מלוח, דובשניות תפוחים ותמרים מזן זהידי, דובשניות כוסמת וגרנולה או דובשניות קרם ערמונים עם זיגוג שוקולד חלב ושוקולד לבן.

מחיר: 35 שקלים למארז המכיל חמש דובשניות.

איפה משיגים: שוק הנמל, האנגר 12, תל אביב, ביום שישי ה-26 בספטמבר בין השעות 07:00-17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    14
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully