אתר החרמון מתכונן להיפתח למבקרים - ה-10 לינואר 2020. אתר החרמון, אתר רשמי
אתר החרמון מתכונן להיפתח למבקרים - ה-10 לינואר 2020/אתר רשמי, אתר החרמון

איפה אוכלים בדרך לחרמון?

10.1.2020 / 8:15

אין לנו המון חורף בישראל, מה שאומר ממש מעט שלג, מה שאומר המוני ישראלים בדרך לצפון בכל פעם שיש רמז לקצת משקעים, ובכן מישהו צריך להאכיל את כל המטיילים האלה. קבלו רשימה מקיפה במיוחד של מסעדות באזור רמת הגולן ובדרך לחרמון, לאכול ולהתחמם

seperator

13 דקות מהפסגה: מסעדת ניסאן, מג'דל שמס

מסעדת ניסאן במג'דל שמס מחזיקה בתואר המסעדה הגבוהה ביותר בארץ ומגישה תפריט מאוד מגוון שמתחיל בארוחות בוקר וממשיך במנות איטלקיות, בשרים, דגים ופירות ים. מול החלונות של המסעדה נשקף נוף יפהפה בו תוכלו לבהות בזמן שאתם אוכלים שקשוקה, חומוס, טאבולה, סלט פאטוש, מלוואח, כמה סוגים של ספגטי ורביולי, נודלס, בשרים על האש כמו אנטריקוט, כנפיים, פרגיות וקבב, שרימפס וקלמרי מטוגנים, שניצל לצד תפוח אדמה אפוי, צ'יפס, ועוד המון תוספות. המסעדה נוחה ופונקציונלית ומתאימה לכל המשפחה, וזה מקום נהדר להתחמם בו במהלך יום קר.

ניסאן, כביש החרמון מג'דל שמס, 04-6984796, שעות הפעילות מדי יום 12:00-22:00

24 דקות מהפסגה: מסעדת רין הלבנוני, מַסְעָדֶה

מסעדה דרוזית ידועה שמציעה מלבד אוכל דרוזי ולבנוני גם הכנסת אורחים נעימה ויחס חם, כשמחלונות המסעדה נשקף נוף יפהפה. סאהר ספדי בעל המקום מקבל את פני האורחים בחיוך, כשמהמטבח יוצאות מנות נדיבות עם התפריט המוכר של בשרים וסלטים. הפלאפל של רין מפורסם במיוחד, הוא גדול ומצופה בשומשום, ויש גם עלי גפן נהדרים, פיצות מפיתות אפויות בטאבון, ותבשילים ממיטב הקולינריה המקומית כמו סינייה, קובה, שיפודי פילה בקר, דגים, חומוס עם פול ועם בשר, צלעות כבש, לבבות עוף ועוד. כאן "פותחים לכם שולחן" כמיטב המסורת הדרוזית, ואם התעצלתם להגיע בכל זאת, תוכלו להזמין ארוחה שתגיע עד לצימר שלכם במידה והוא נמצא ברדיוס הקרוב.

רין הלבנוני, מַסְעָדֶה, 054-2548640, שעות הפעילות מדי יום 8:00-21:30

עוד בוואלה! אוכל

שירת העשבים: סיור אוכל בכפר ראמה

לכתבה המלאה

25 דקות מהפסגה: Steak Wood, מַסְעָדֶה

בישוב הדרוזי מַסְעָדֶה הממוקם למרגלות החרמון יש כמה אלטרנטיבות קולינריות, ומסעדת Steak wood היא הבחירה הבשרית מביניהן. המסעדה מציעה תפריט של נתחי בשר על האש, בקונספט המוכר של מנה עיקרית וסלטים הנפוץ באזור הצפון. המעסדה רחבה וחמימה (הרבה פטריות חימום) ומתאימה גם לקבוצות גדולות של סועדים. בתפריט תוכלו לבחור נתחי בשר כמו אנטריקוט, צלעות טלה, פילה בקר או שיפודים, מנות בשריות כמו קבבים, נקניקיות מרגז, שניצל או כנפיים, ומבחר סלטי הבית כמו טאבולה, כרובית, פטריות חמות, סלט תירס או סלט טורקי. הכל טרי ונעשה במקום, ויש גם מנות ראשונות כמו עלי גפן, ספיחה או חומוס. יש גם כריכי בשר, דגים ופירות ים, וכמובן מנות ילדים וקינוחים שיתאימו לכל המשפחה.

Steak Wood, מַסְעָדֶה, 050-7853723, שעות הפעילות מדי יום 10:00-22:00

עוד במַסְעָדֶה

הכפר הדרוזי מַסְעָדֶה מרוחק רק 20 דקות מפסגת החרמון ויש בו מספר מסעדות חמודות ברחוב הראשי ואחת מהן היא אלסולטאן- מסעדה עם מטעמים דרוזיים מסורתיים לצד צ'יפס, שיפודים, פלאפל ועוד. על אותו רחוב תמצאו גם את הכנאפה המצוינת של ממתקי אבו זייד (שימו לב- יש מקום עם שם דומה גם במג'דל שמס אבל אין קשר ביניהם).

אלסולטאן, הכביש הראשי של מַסְעָדֶה, 04-6444292
ממתקי אבו זייד, הכביש הראשי של מַסְעָדֶה, 04-6981583

נסיבה סמארה. באדיבות המסעדה,
האוכל של נסיבה/באדיבות המסעדה

נסיבה סמארה - אוכל דרוזי ביתי, בוקעתה

נסיבה היא מארחת מחוננת, ובביתה בכפר בוקעתה, המוסק בקמין עצים, היא מארחת קבוצות ומשפחות לארוחה דרוזית מסורתית, עם אוכל ביתי מחמם ומנחם, שמלווה בסיפור חייה המעניין של נסיבה ששברה את תקרת הזכוכית של אישה בחברה שמרנית והקימה עסק עצמאי, כולל הבלחה בתוכנית מאסטר שף. הארוחה עולה 100 שקלים לסועד, מוגשת למרכז השולחן, וכוללת מנות מהמטבח הביתי של נסיבה כמו מקלובה, עלי גפן, כרוב ממולא, פיתה דרוזית עם זעתר טרי לצד לאבנה תוצרת בית, מסחאן, קובה, וגם תה עם קינמון ועוגות ממולאות בגבינת עזים מתוקה. חוויה נעימה ומעשירה לכל המשפחה.

נסיבה סמארה, בוקעתה, 050-2253343, בתיאום מראש

34 דקות מהפסגה: פיצקל'י, קיבוץ דן

בין המטעים של קיבוץ דן, על גדות הנחל, נמצאת המסעדה של גל קרן שהיא הרבה יותר מפיצרייה, מוקפת בגינת ירק ששתל בעצמו ומשם הוא לוקח ירקות ועשבי תבלין שמשמשים אותו במטבח. הבצק של הפיצה דק, אבל רך וגמיש והתוספות מועמסות בנדיבות כמו נקניק קבנוס, נתחי אנשובי, עוף מעושן, סלמי טבעוני, גבינת רוקפור או ארטישוק. יש גם תוספות בגבוה כמו פירות ים או פאנצ'טה טלה. הכל מונח על מוצרלה איכותית ונשלח אל להט התנור לזמן אפייה מדויק. מלבד הפיצות בפיצקלי יש עוד מגוון מאפים כמו לחמעג'ון, קלצונה, חצ'פורי או זיווה, סלטים וטוסטים, ותפריט פסטות די מרשים, עם אפשרויות טבעוניות או ללא גלוטן. כמו כן בסופי שבוע מוגשות במקום ארוחות בוקר מגניבות (שישי ושבת מ-9:00 עד 14:00), כמו בייקון אנד אגס, פתות תימני עם גבינות וביצים, פוקאצ'ה עם ביצי עין, או כמה סוגים של שקשוקות, עם בשר, עם פירות ים, או טבעונית.

פיצקל'י, קיבוץ דן, 054-2105255, שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-23:30 ו' 12:00-23:00 שבת 09:00-23:30

דג על הדן. סיוו שוב עמי,
פורל מנחל הדן/סיוו שוב עמי

37 דקות מהפסגה: דג על הדן, בית הלל

מהמסעדות הוותיקות של הצפון, היכן שהשולחנות מפוזרים מתחת לעצים ובין פלגי הנחל, והיכן שמגישים דגים טריים מנחל הדן. דג על הדן מציעה חוויה פסטורלית ונעימה, שמתאימה מאוד לכל המשפחה, המבוססת בעיקר על דגי הפורל המקומיים הגדלים בחוות הגידול של נחל דן, בגריל פחמים, בתנור, על הפלאנצ'ה או בגרסה מעושנת. יש כמובן גם דניס וסלמון, פסטות ומנות ילדים, ומגוון מנות ראשונות שימלאו את השולחן כמו פטריות ממולאות, חציל קלוי, ארנצ'יני, או חומוס ולאבנה. עם הזמנת מנת דג מקבלים אל השולחן פלטת סלטים כנהוג בקונספט, לצד תוספת חמה לבחירה. אפשר גם לערוך סיור בחוות הפורלים, ולהישאר לישון במתחם הקאמפינג של האתר.

דג על הדן, בית הלל, 04-6950225, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-20:30

41 דקות מהפסגה: טאלי, קריית שמונה

מי היה מאמין שאחת המסעדות ההודיות הטובות בארץ ממוקמת דווקא בקריית שמונה? הרומן של קאלו באבא עם ישראל התחיל בעשור הקודם בפושקאר שבהודו, שם היה לו גסטהאוס ומסעדה שמשכה אליה לא מעט ישראלים ושם גם הכיר את אשתו ליטל, שבעקבותיה הגיע לישראל ואיתה גם פתח את המסעדה. קאלו גם הספיק להתברג בנבחרת של מושיק רוט במשחקי השף לפני שהודח. טאלי היא מסעדה הודית טבעונית שמנת הדגל שלה היא כמובן טאלי, מגש המכיל תבשיל עדשים, תבשיל תפוחי אדמה וכרובית, תבשיל גזר, שעועית ירוקה ואפונה, אורז בסמתי וצ'פטי עם חמאת שום. יש גם סמוסה עם תפוח אדמה ותבלינים לצד רטבים חריפים וצ'טני מסוגים שונים. הכל טעים ויפה, בריא וטבעוני ובמחירים נוחים.

טאלי, נופית החרמון קריית שמונה, 04-6077764, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-22:00, יום ו' עד 16:00, שבת סגור

בנג'ולינה. ענת קנור,
בנג'ולינה, קריית שמונה/ענת קנור

41 דקות מהפסגה: בנג'ולינה, קריית שמונה

בין כל השיפודיות והחומוס של האזור בולטת מסעדת בנג'ולינה של בני הזוג ענת ובן קנור שהכירו במטבח של הקופי-בר בתל אביב וחלמו להקים יחד מסעדה. מדובר במין ביסטרו עם תפריט שמתחלף תדיר שמציע בצהריים ארוחה עסקית משתלמת ובערב תפריט של מנות ראשונות ועיקריות עם אוריינטציה איטלקית אבל לא רק. בצהריים תוכלו לבחור בין המבורגר מצוין, עראיס בחלה, שניצל וצ'יפס, לבין סוגים שונים של פסטה, ובערב יש חלה, סלטים, פטה כבד וריזוטו בין הראשונות, ובין העיקריות מנות פשוטות אבל עם טאץ' של שף כמו פרגית בקרמל, לברק שלם ברוטב גזר, או חזה ברווז בתפוזים. המסעדה קטנה ויש לה חלל פנימי שמעוצב בצורה חמימה ופשוטה, ומרפסת סגורה ממנה ניתן להשקיף על הרחוב בזמן הארוחה.

בנג'ולינה, מתחם נופית חרמון קרית שמונה כביש 99, 04-6600876, שעות הפעילות בימים ב'-שבת 12:00-21:30, יום א' סגור

עוד בקריית שמונה

חומוס נגה ולואיז היא מסעדה צעירה, מגניבה וצבעונית, שמגישה אוכל ישראלי שמתחיל בחומוס וארוחות בוקר של ביצים וירקות, אבל גם סלטים מושקעים, כל מיני מטוגנים כמו פלאפל וצ'יפס, את הכל אפשר להזמין גם בתוך פיתה מושקעת, או ללכת לכיון של כבדים או צ'וריסו בצלחת. העליזות מובטחת. המקום פתוח רק בצהריים אבל בימי שני פותחים גם בערב ומגישים פיש אנד צ'יפס.

נגה ולואיז, מתחם יוסף 99 אזור תעשייה צפוני קריית שמונה, 04-6709993, שעות הפעילות בימים א'-ה' 10:00-17:00, יום ב' עד 22:00, יום ו' 9:00-16:00, שבת סגור

טאבולה ראסה היא כנראה המסעדה הטבעונית הכי צפונית בארץ, שאמנם מגישה תפריט של אוכל ביתי המבוסס כולו על הצומח, אבל לא מפחדת לשלב את זה עם אלכוהול ושמחת חיים. יש קוסקוס, ממולאים, קציצות וכל מיני ניגובים, וכמובן גם קינוחים טבעוניים, והכל מוגש בתשומת לב ובחיוך.

טאבולה ראסה, מתחם יוסף כביש 99‎ אזור תעשייה צפוני קריית שמונה, 04-9556919, שעות הפעילות בימים א'-ה': 11:00-18:00, יום ו' 09:00-15:00, שבת סגור

הסניף הכי צפוני של הרשת פסטה בסטה גם ממוקם במתחם הזה, עם התפריט המוכר של פסטות להרכבה אישית, לחמים וסלטים, וגם מנות ילדים חמודות.

פסטה בסטה, מתחם יוסף כביש 99‎ אזור תעשייה צפוני קריית שמונה, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:30-22:00, יום ו' 8:30-16:00, יום שבת 11:30-22:00

קלומפוס. באדיבות המסעדה,
ההמבורגר של קלומפוס/באדיבות המסעדה

41 דקות מהפסגה: קלומפוס, הגושרים

במתחם גן הצפון הסמוך לקיבוץ הגושרים יש לא מעט אפשרויות קולינריות, והוא אכן פופולרי מאוד בין מטיילים. בין כל האלטרנטיבות יש גם את את קלומפוס, גם של אותם בעלים של מסעדת הפוקאצ'ה המפורסמת, אבל הפעם מדובר בהמבורגר שכבר נודע בכל הסביבה וביסס לעצמו מוניטין משלו. ההמבורגרים של קלומפוס עשויים מנתחים טריים מהמעדנייה הפרטית שלהם שנמצאת לא רחוק משם, עם תשומת לב גדולה לטיפול נכון בבשר, ובמידות עשייה מדויקות. יש גדלים שונים של המבורגר בקר או טלה, וכמובן תפריט קטן של תוספות מעל ותוספות בצד. יש גם שניצל או חזה עוף, וגם המבורגר צמחוני אחד. על ההמבורגר תוכלו לשים גבינות, חזה אווז מעושן, בייקון, ביצת עין או ריבת בצל, ובצד תוכלו לקבל צ'יפס כמובן, פירה, סלט או אורז. לפני כשלוש שנים המסעדה עברה מיקום ונמצאת עכשיו בחלל גדול ונעים, יש בו גם אווירת בר, וגם בין השעות 22:00 ל-23:00 המחירים מתכווצים קצת ויש דיל לילה עם בירה.

קלומפוס, מתחם גן הצפון, כביש 99 הגושרים, שעות פעילות בימים א'-ש' 12:00-00:00.

פוקצ'ה. באדיבות המקום,
איטלקי צפוני בפוקצ'ה/באדיבות המקום

41 דקות מהפסגה: פוקצ'ה, הגושרים

הפוקצ'ה בגן הצפון היא כבר אימפרייה קטנה, עם ההמבורגר של קלומפוס והתאילנדית פאי מאי תחת מטרייה אחת, אבל למסעדת האם פוקצ'ה מקום של כבוד בתור אחת המסעדות הטובות והמבוקשות באזור. התפריט ענק וכולל בערך כל דבר שיתחשק לכם באותו הרגע בתוך גבולות המטבח האיטלקי וקצת מעבר. השירות זריז ומנוסה, והמקום ידידותי לילדים. התפריט מחולק למנות ראשונות ועיקריות, כשבכל קטגוריה יש תת קטגוריות של גבינות וירקות, מן הים, ובשר ועוף. יש סלטים, ירקות צלויים, ריזוטו, ניוקי ופסטה. וגם פילה דג, נתחי בשר, קבב, כבדים או פרגיות, בחלק מהמנות תמצאו אפילו ניחוח אסיאתי קל. לילדים יש תפריט פסטות מיוחד, ובצהריים בין 12:00 ל-18:00 בימי חול, יש ארוחות עסקיות שכוללות מנה ראשונה במחיר המנה העיקרית. לסיום יש תפריט קינוחים איטלקי מקיף ומספק. מומלץ להתקשר להזמין מקום כי לעיתים המקום עמוס.

פוקצ'ה, מתחם גן הצפון, כביש 99 הגושרים, 04-6904474, שעות הפעילות מדי יום 12:00-23:00

עוד במתחם גן הצפון

המסעדה הוותיקה קדירת המכשפה והחלבן שפעם היתה ממוקמת בישוב המרוחק נמרוד עברה למתחם גן הצפון והביאה לכאן את תבשילי הקדירה, הבשרים, הנקניקיות, ועוד הרבה מנות חמות ומנחמות, וגם את קישוטי המכשפות על הקירות ואווירת הכישוף.

קדירת המכשפה והחלבן, מתחם גן הצפון כביש 99 הגושרים, 058-6644266, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-22:30, ימים ו' ושבת 9:00-22:30

צ'יז פיצה היא פיצרייה חמודה שיש בה הרבה יותר מפיצה, והיא מציעה גם טוסטים, כריכים וסלטים, תפריט תימני מפתיע עם מלוואח, זיווה וג'חנון, וכל מיני מנות קטנות של כנפיים, אצבעות גבינה, וגם תפריט שלם של פסטות להרכבה עצמית. יש סניף של צ'יז גם במג'דל שמס במרחק 13 דקות מהפסגה לנוחיותכם.

צ'יז, מתחם גן הצפון, כביש 99 הגושרים, 1-700-708-098, שעות הפעילות מדי יום 10:00-00:00

פאי מאי היא מסעדה תאילנדית מבית מסעדת פוקצ'ה שכאמור כבר אמרנו שהיא אימפריה, המקום קטן ומעוצב כמו דוכן בקופיפי עם מנות תאילנדיות קלאסיות ועוד כל מיני מנות ווק, תבשילים, מרקים וסלטים, הכל באווירה עליזה כמו בתאילנד.

Fai Mai, מתחם גן הצפון הגושרים, 072-2221243, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-23:00, ימי שישי ושבת עד 16:00

מסעדת הבוקרים מרום גולן. עדי פרץ,
הקיבוץ של הבוקרים/עדי פרץ

43 דקות מהפסגה: מסעדת הבוקרים, מרום גולן

מסעדת הבוקרים היא מסעדת הבשרים הוותיקה של קיבוץ מרום גולן, כשהבשר מגיע לכאן מהעדרים של רמת הגולן ומטופל במקצועניות ותחת תו התקן המחמיר של חי בריא. שף המסעדה איתי שחרור וצוות המסעדה הם כולם ילידי הצפון מה שמוסיף למסעדה נופך מקומי. המסעדה עצמה מרווחת ומעוצבת בסגנון כפרי, מחופה כולה עץ עם חלונות גדולים המשקיפים לצמחייה הירוקה שבחוץ, היכן שהילדים יכולים להתרוצץ. בתפריט תמצאו את כל החשודים המיידיים של מסעדת בשרים עם כמה הבלחות קצת יותר מקוריות, כשהכל מוגש בצורה מסוגננת ונעימה. מבחינת בשרים תוכלו להזמין נתח לבחירתכם, אסאדו, סינטה, אנטריקוט, או ללכת על קבב או המבורגר, ולא שכחו כאן את הצמחונים עם כמה אלטרנטיבות נחמדות. את האוכל תוכלו ללוות בבירות מקומיות של מבשלת בזלת או של יינות מהיקבים בסביבה.

הבוקרים, קיבוץ מרום גולן, 04-6960206, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-21:00, יום ו' עד 17:00

עוד במרום גולן

הטובים של שפרה הוא מיזם אוכל פרטי של שפרה שהיא גם צלמת, אדריכלית ומעצבת, וגם שף. היא מקיימת אירועים פרטיים וארוחות בהזמנה מראש בבית הפרטי שלה, או בגינה בין העצים, תפריט מגוון וחווייתי של אוכל מקורי ומוקפד שמותאם לבוקר, לצהריים או לערב, על פי הזמנה מראש. ניתן גם להזמין ממנה סלסלות פיקניק נהדרות או לקיים סדנאות.

הטובים של שפרה, מרום גולן, 050-5303351, בתיאום מראש בלבד

מטרלו, עין זיוון. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מטרלו - אין עוד מקום כזה בגולן/מערכת וואלה!, יניב גרנות

44 דקות מהפסגה: מטרלו, עין זיוון

בשנה שעברה פתח עדי פרץ, בן קיבוץ עין זיוון, בית קפה קטן ומאפייה המציעים חוויה קולינרית די נדירה באזור הזה. במקום הקטן הוא מביא את האהבה שלו לאפייה לידי ביטוי בתפריט מאפים מרשים של קרואסונים, לחמים, עוגות ועוגיות, לצד תפריט של כריכים וסלטים שעושים שימוש בכל מה שיוצא מהתנור, והכל באוריינטציה איטלקית. יש מגוון מנות שמתאימות לארוחת בוקר אבל גם לשעות מאוחרות יותר ביום כמו קרואסון סלמון עם ביצת עין או קרואסון עם ביצה מקושקשת וריבת בצל, יש פוקאצ'ות עם תוספות מעניינות וגם סלטים כמו סלט אנדיב עם קלמנטינות שומר וגבינה או סלט של פאקוס, שקדים ירוקים, וגבינה כחולה. הכל עונתי, משתנה ומתחלף בהתאם לתוצרת המקומית הטרייה, אז כדאי לצפות כל פעם לדברים חדשים ומפתיעים, וכמובן גם להרבה מתוקים ועוד המון הפתעות שכולן מבוססות על מה שיש עכשיו במטעים ובפרדסים של האזור.

מטרלו, עין זיוון, 054-2468019, שעות הפעילות בימים ג'-ה' 9:00-16:00, יום ו' ושבת עד 14:00, ראשון ושני סגור.

שוקולד הר חרמון. יח"צ,
שוקולד הר חרמון בדה קרינה/יח"צ

44 דקות מהפסגה: דה קרינה, עין זיוון

אם אתם מהסוג שמחפש דווקא מתוקים, דה קרינה הוא המקום המושלם בשבילכם להתחמם אחרי או לפני השלג. מדובר בממלכת השוקולד של הצפון, והמלכה היא השוקולטיירית קרינה צ'פלינסקי, דור שלישי למשפחת שוקלטיירים מארגנטינה. את בוטיק השוקולד הזה פתחה ב-2006 ומאז הפכה למעצמת שוקולד צפונית קטנה. דה קרינה הוא מפעל שוקולד קטנטן ובו חנות, אליהם צמוד גם בית קפה. כך שמלבד סדנאות (בתיאום מראש) ורכישת פרלינים משגעים שיקח לכם שעה לבחור, תוכלו גם להתרווח וללגום שוקו חם, מילקשייקים עם קצפת ביתית, גלידות תוצרת בית, עוגות פאי, עוגיות ובראוניז, ויש גם פיצות לילדים הרעבים.

דה קרינה, קיבוץ עין זיוון, 04-6993622, שעות הפעילות בימים א'-ה' 09:00- 17:00, בימי ו' 09:00- 15:00, בשבת סגור

פריים ריב. אלון מסיקה,
פריים ריב של הטחנה/אלון מסיקה

46 דקות מהפסגה: הטחנה, מטולה

הטחנה היא מהמסעדות הוותיקות של האזור וכבר 15 שנה שהיא מגישה ארוחות בשרים מקומיים באווירת המערב הפרוע עם ריהוט מעץ כבד, קמין ברזל ענק וחבלים משתלשלים מהתקרה. בטחנה, שקיבלה את שמה בזכות טחנת הקמח ההיסטורית שפעלה בעבר בסמוך, מתהדרים בבשרים מגידול עצמי בלבד, מעדרי בקר פרטיים, וטיפול מקצועי בבשר. נתחי הבשר מיושנים במקום ורובם נצלים על פלטה לוהטת על שולחן הסועדים, כשכל נתח מלווה במגוון תוספות וסלטים כמו צ'יפס, פירה כפרי, שעועית ירוקה, כרובית מטוגנת ועוד. בנוסף, מציע התפריט גם תבשילי קדירה, המבורגר, והרבה מנות ראשונות כמו כנפיים, קרואסון אסאדו, פטה כבד, סיגר אנטרקוט, וגם כמה מנות צמחוניות לטובת מי שמעדיף.

הטחנה, הראשונים 1 מטולה, 04-6944810, שעות הפעילולת בימים ב'-שבת בשעות 13:00-21:30

בית שלום מטולה. באדיבות המסעדה,
השקשוקה של בית שלום/באדיבות המסעדה

47 דקות מהפסגה: בית שלום, מטולה

מהמסעדות המשפחתיות הוותיקות בצפון, הממוקמת בבית היסטורי עתיק וכחלק ממלון בוטיק סמוך לשמורת נחל עיון, השייך למשפחת הוד-פיין הוותיקה, מראשוני תושבי מטולה. במקום יש מסעדה ובית קפה באווירה מאוד מיוחדת, עם הרבה מנות מהמטבח השאמי, הסורי, הלבנוני והגלילי הקדום שעושה שף מוסטפא סלילי, תושב האזור. בית שלום מפורסמת בארוחות הבוקר שלה המוגשות בגינה הפסטורלית או בחלל המסעדה העמוס פרטי אומנות ועיצוב, עם מנות ביצים ומטבלים המוגשים בכלים עתיקים, ומנות נוספות כמו סלטים, גבינות וירקות. בצהריים ובערב התפריט מתחלף ומציע מנות כמו קובה גלילית או סינייה כרובית מהמטבח הערבי, אבל גם פורל מנחל דן, שוק ברווז או ניוקי, ולא מעט מנו צמחוניות וטבעוניות, כך שכל אחד ימצא את עצמו, ויש גם תפריט ילדים קטן ומספק.

בית שלום, הראשונים 28 מטולה, 04-6940767, שעות הפעילות בימים ב'-שבת 9:00-21:00, שבת סגור

עוד במטולה

עיוני היא מין חמארה גלילית, משהו די נדיר באזור הזה, מין שילוב של מסעדה, מופעי מוסיקה אתנית ומעדניית בוטיק. בני הזוג נעמה וניר הראל מגישים במקום פיצות מבצק איטלקי או מקמח כוסמין, קרואסונים במילויים שונים, פלטות של גבינות ונקניקים, בירות בוטיק ויינות טובים, הכל באווירה רגועה כשברקע מוזיקה מיוחדת.

עיוני, הראשונים 21 מטולה, 077-4209030, שעות הפעילות בימים א'-ש' 12:00-24:00

קנייפה היא מסעדת בשרים קטנה וקסומה שהיא מופע של איש אחד מיוחד, אברהם רוזנפלד שמארח, מבשל וממלצר, הכל מאוד בלתי אמצעי ואינטימי. המסעדה ממוקמת בבקתה מרוחקת קצת מהעיר, שמעט קשה לאתר, אבל זה שווה את זה. התפריט כפרי ביתי, מבוסס על נתחי בשר אבל עם הרבה דברים פשוטים וטובים ליד. בגלל הקונספט המיוחד לא ניתן להגיע מבלי לתאם עם אברהם מראש בטלפון, ואפשר לעשות את זה גם בהתראה קצרה יחסית.

קנייפה, סמטה ליד לבנון 2 מטולה, 054-2185530

בל עפרי. באדיבות המסעדה,
מסעדת בל עפרי המיוחדת/באדיבות המסעדה

51 דקות מהפסגה: בל עפרי, קדמת צבי

יקב עין נשוט המשפחתי הוא מקום קסום המאגד בתוכו מלבד יקב, גם מגבנה של גבינות, פינת חי, מתחם סדנאות יצירה ובישול, בית בד, ומוזיאון אמנות קטן, אבל כמובן שבמתחם המיוחד הזה יש גם מסעדה. מלבד לסייר במתחם הציורי ולטייל בין הבוסתנים והחיות המשוחררות בשטח, תוכלו לסעוד במסעדת בל עפרי, מסעדה יפהפיה הבנויה מאבן בזלת ועץ, עמוסה דברי אמנות וחפצים מיוחדים, שבתוכה נטועים שלושה עצים ענקיים, מהחלונות הגדולים נשקפת הגינה ובחורף דולקת אח. התפריט מציע ארוחות חלביות, ביתיות כפריות, לעיתים בשילוב דגים, הכל מעשה ידי בני המשפחה ומתוצרת הבוסתנים שמסביב. יש לחמים עם עשבי תבלין עם מגוון מטבלים כמו פסטו, טפנד זיתים, ממרח עגבניות יבשות, לימון כבוש ועוד, מרק איכרים, קישים, פלטת גבינות תוצרת בית כמובן מהמגבנה הצמודה, ירקות קלויים ועוד. בהזמנה מראש ניתן לערוך גם ארוחות בשריות. את הארוחה ילוו היינות מהיקב המשפחתי וחליטות מצמחי הגינה, והרבה יחס חם והסברים מבבי ותמי, בני הזוג המקסימים המפעילים את המקום.

בל עפרי, יקב עין נשוט קדמת צבי, 052-8805026, שעות הפעילות בכל ימי השבוע 10:00-19:00

עוד בקדמת צבי

אם אתם כבר באזור תעצרו בבית הריבות המפורסם של שרה קוזיקרו, חנות ריבות קסומה במבנה קטן ומתוק, מבפנים ומבחוץ, ועם מאות צנצנות של ריבות של כל דבר שאתם יכולים להעלות על הדעת, המבוססות על מתכונים ישנים מבית אמא ועל הפירות הנהדרים של הגולן.

בית הריבות, קדמת צבי, 050-9995543, מומלץ להתקשר ולוודא שפתוח לפני ההגעה

53 דקות מהפסגה: מנגאיה, גדות

מנגאיה היא מסעדה אסיאתית וסושיה שהוקמה לפני שנתיים בלבד על ידי רמי זיו, שחי שנים בכל מיני מקומות באסיה וחלם להביא את האוכל האסיאתי המגוון לגולן. המסעדה מציעה פיוז'ן אסיאתי המשלב בין אוכל תאילנדי קלאסי ומסורתי לאוכל יפני פופולרי. המסעדה אמנם ממוקמת במצפה גדות עם נוף מרהיב להרי הגליל אבל מעוצבת בסגנון האיים התאילנדים. אפשר לפתוח את הארוחה עם סלטים קלילים כמו סום טאם, יאם גאי עם עוף, או נאם טוק עם בשר. יש מנות שיגיעו אליכם לוהטות מהווק, ותבשילים אסיאתיים מהבילים על אורז מאודה. חובבי הסושי בטח ישמחו לדעת שתפריט הסושי כאן הוא להרכבה אישית כך שאתם יכולים לבחור מה בדיוק אתם רוצים ברול שלכם, ויש גם ניגירי ומנה ממש מגניבה של סושי פיצה, תשאלו על זה. האווירה כאן קלילה ולא מחייבת, ואולי לרגע אחד תשכחו שזה ינואר בגולן ותחשבו על ינואר בקופאנגן.

מנגאיה, מצפה גדות, 050-8437223, שעות הפעילות בימים ב'-ה' 22:00-12:00, ו'-ש' 22:00-14:00

53 דקות מהפסגה: אומה, צומת הגומא

אומה התחילה את דרכה כמסעדת המבורגרים ועם הזמן הלכה והתעצבה קצת אחרת, כשהיום מלבד ההמבורגרים היא מציעה גם תפריט אסיאתי די גדול עם מבחר גדול של סושי, פוקצ'ות ופיצות, דגים טריים ובשר. יש סלטים ומרקים, ראשונות כמו חציל שרוף או קרפצ'יו, ועיקריות של שניצל עגל או שיפודי פילה, אבל גם עוף חמוץ מתוק, נודלס מוקפץ או פאד תאי. קטגוריית ההמבורגרים, או כמו שהם נקראים כאן ארבורגרים, שנשארה עוד מהגלגול הקודם של המסעדה, כוללת קציצות בגדלים שונים, גם כזו טבעונית של ביונד מיט, לצד תוספות מתבקשות כמו פירה, ביצת עין, טבעות בצל, אבוקדו או בייקון טלה.

אומה, צומת הגומא קרית שמונה, 04-6817855, שעות הפעילות מדי יום 12:00-00:00

עוד בצומת הגומא

גלידריית בוזה היא פנינה צפונית שמקורה אמנם בקיבוץ סאסא, אבל הסניף בצומת גומא גם הוא מרהיב ומיוחד. הגלידה של בוזה היא משובחת, תהליך ההכנה נעשה בצורה הרצינית והקפדנית ביותר, דרך אחסון הגלידה במכלי נירוסטה ששומרים על מרקם וטעם מושלם, ועד הטעמים הייחודיים כמו חלווה, הל וקינמון, ערק אשכוליות, גלידת קשיו שנקראת קשיופאה, מסקרפונה תאנים ועוד.

בוזה, צומת הגומא, 04-6545416, שעות הפעילות מדי יום 10:00-22:00

ברוהאוס הגולן. באדיבות המסעדה,
אוכל ובירה בברואהאוס הגולן/באדיבות המסעדה

57 דקות מהפסגה: ברוהאוס הגולן, קצרין

ברוהאוס הגולן היא מסעדת בשרים בתוך מבשלת בירה עם תפריט המשלב בין מבחר עשיר של בשרים לבירה טרייה המיוצרת במקום ממימי הגולן. התפריט אופייני למבשלות בירה עם מנות ראשונות של סלטים וירקות גליליים, ועיקריות כמו פרעצל קורנביף, קדרת בשר, שניצלונים, מחבת צ'וריסו, כנפיים ברוטב ברביקיו, קישים צמחוניים, וגם נתחי בשר כמו צלעות, אנטריקוט, פילה בקר או חזה עוף. הישיבה אל מול חלונות גדולים המשקיפים אל הנוף כשברקע מיכלי הבירה הגדולים והמרשימים בחלל עם הרבה עץ ומתכת, ובר עגול ענק, שיוצרים אווירה מיוחדת ושונה בנוף הזה של הגולן. תוכלו גם לקנות במקום בירות מיוחדות לקחת הביתה. לברוהאוס יש גם סניף בקומה השניה של אגמון מרקט אם זה יותר מתאים לכם מבחינת המסלול.

ברוהאוס הגולן, מתחם קסם הגולן אזור תעשייה קצרין, 050-9995490, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:30-23:00, ובימים ו'-ש' , 11:30-23:30

בסטה ירושלמית של אביב משה אגמון מרקט. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הפיתות של אביב משה באגמון מרקט/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

58 דקות מהפסגה: אגמון מרקט

אם אתם חובבי מתחמי אוכל או סתם מחפשים חלל סגור להסתתר בו מהקור, אגמון מרקט הוא שוק האוכל של הצפון, ולמרות שהוא מרוחק כשעה מהחרמון הוא עדיין עצירה ראויה שמתאימה לכל המשפחה. יש במתחם לא מעט אלטרנטיבות קולינריות כמו כמו הבסטה הירושלמית של שף אביב משה או בית הקפה קפה נמרוד, השילוש הקדוש של פיצה, גלידה והמבורגר, המסעדה האיטלקית גליאנו, או שווארמה טורקית. יש במתחם גם לא מעט חנויות בהן תוכלו להצטייד לחופשה קולינרית בצפון, יש חנות של סלי פיקניקים שם תוכלו להנדס לכם פיקניק גלילי מושלם, דוכן ריבות ולחמים, חנות יין, מחלבת בת ההרים המצוינת, וחנות שוקולד.

אגמון מרקט, אגמון החולה כביש 90, 04-8377770, שעות הפעילות מדי יום 9:00-21:00, ובימי ששישי עד 16:00

איסקנדר. עדי פרץ,
נוף גדות הירדן הירוק באיסקנדר/עדי פרץ

60 דקות מהפסגה: איסקנדר, ראש פינה

למסעדת איסקנדר יש חלונות ענק המשקיפים על הנוף הירוק של גדות הירדן, והחלל רחב ובהיר, עם תאורה עדינה, ותקרה עשויית עץ כמו גם השולחנות והכיסאות, מה שמעניק לה תחושה כפרית חמימה ומחוספסת. המסעדה מתמחה בגריל ים תיכוני עם נגיעות של המטבח הטורקי, ועם מנות טאבון שמחממות את הבטן ואת הלב כמו לוואש, מאפה טורקי שמוגש עם טחינה, לחמעג'ון, סלטים חמים וקרים, נזיד אפונה, נתחי בשר על האש, חומוס ביתי, ודג פורל מקומי ממולא בשיני שום ועטוף בעלי גפן.

איסקנדר, אתר רפטינג נהר הירדן ראש פינה, 04-9007020, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-20:00, יום ו' 12:00-עד כניסת שבת

המבורגר כביש 90. עדי פרץ,
לא עוד המבורגר גנרי - כביש 90/עדי פרץ

65 דקות מהפסגה: המבורגר כביש 90, צומת מחניים

אל ההמבורגר הזה בצומת מחניים האוטו כבר נוסע באוטומט. המזללה נפתחה לפני ארבע שנים על ידי קבוצה של חברי ילדות מהגליל העליון, ומהר מאוד הפכה לחביבת המטיילים והמקומיים עם מנות המבורגר מצטיינות ויחס נעים למשפחות וילדים מצד אחד, ואורייטציה של בילוי לילה ואלכוהול מצד שני. המבורגר כביש 90 הוא הכי לא גנרי, הקציצות עשויות בשר עגל הנטחן במקום מדי יום, ומגיעות בשילובים מקוריים ועם שמות מצחיקים. יש גם קציצה מבשר טלה, קציצה טבעונית של ביונד מיט, המבורגר עוף וגם אסאדו מפורק וסלופי ג'ו, הכל עשוי במקצועניות מוגש לצד תוספות לא רעות וסלטים למי שחייב. גולת הכותרת היא הרטבים המיוחדים כמו מיונז ווסאבי או מיונז לימון כבוש שיושבים על כל שולחן ורק מחכים שתשתגעו איתם. המקום הזה כל כך מבוקש שבשבתות ובימים עמוסים יש שם תור לא קטן ואי אפשר להזמין מקום, אז קחו את זה בחשבון.

המבורגר כביש 90, צומת מחניים, 04-6160190, שעות הפעילות בימים א'-ד' 12:00-23:00, ובימים ה'-שבת 12:00-23:30

מושבוץ. באדיבות המסעדה,
מסעדה חובה- מושבוץ/באדיבות המסעדה

75 דקות מהפסגה: מושבוץ, רמות

במרחק די גדול מהחרמון, וגם בצד "הלא נכון" של הכנרת, נמצאת מסעדת מושבוץ. מבחינת המרחק והמיקום יכולנו להתעלם ממנה ברשימה הזאת, אבל היא כל כך מוצלחת שכדאי שתדעו עליה. זו מסעדה נפלאה של מקצועני בשר, שמציעה מטבח עונתי ומקומי, המבוסס על ירקות ובשר שהם מגדלים בעצמם, לצד שימוש בפירות, גבינות, יינות ושמן זית של יצרנים מקומיים. המסעדה מתפקדת גם כקצבייה מקומית, כשהבשר מגיע מהעדרים של משפחת שניידר הידועה הגדלים בשטחי המרעה הפתוחים של רמת הגולן ותחת התקן המחמיר של חי בריא. תוכלו לבחור לכם נתח שמדויק לכם בטעמכם, ברמת שיוש כזו או אחרת, טרי או מיושן במקום, לצד מגוון של מנות תומכות ותוספות שגם הן נעשות בהקפה. יש כאן רחבת דשא קטנה המשקיפה על הכנרת ובה הילדים יכולים להתרוצץ. מומלץ להזמין מקום.

מושבוץ, מושב רמות, 04-6795095, שעות הפעילות בימים א'-ד' 13:00-21:00 ובימים ה'-ש' 12:00-22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully