מזווה צנצנות עם קטניות. ShutterStock
מזווה צנצנות עם קטניות/ShutterStock

10 פתרונות וטיפים לעבודה יעילה במטבח

בשיתוף סוגת

26.6.2020 / 7:40

אורלי פלאי-ברונשטיין עונה לשאלות הגולשים ונותנת פתרונות וטיפים לעבודה נכונה במטבח, שיהפכו אותה למהנה ויעילה יותר ובעיקר תחסוך לכם זמן ומפח נפש

למתכונאית והעורכת הקולינרית אורלי פלאי-ברונשטיין יש ניסיון וקיולמטראז' מפואר במטבח. מי שחתומה על רבי המכר ששת, המטבח הבריא, על השולחן אקספרס, שמחות קטנות, דרך החומוס, הבלוג סירפלא ועוד רבים וטובים, התפנתה לענות לגולשי וואלה על שאלות בנושא ייעול, טיפים ועבודה נכונה במטבח.

האם אפשר לייעל את ההכנה של ארוחת הצהריים לילדים?

בוודאי, אצלי בתחילת שבוע תמיד יש קופסאות מוכנות עם כמה עוגנים:

*אורז לבן, שממנו אכין אורז מוקפץ וגם אשלב לצד נתח סלמון או חזה עוף צלוי וירקות כמו ברוקולי או זוקיני.

*גרגרי חומוס נימוחים, שיהיה קל להוסיף למרק של הקוסקוס, לתבשיל דג חריף או לפנק את בן זוגי בממרח חומוס עם טחינה, חריף, פלחי בצל ופיתות.

*בורגול, כדי שהבת שלי תוכל להכין לעצמה קופסא עם טאבולה.

*בולונז, שממנו ניתן להכין מספר מנות שונות כמו: פסטה, טורטיות ממולאות, מאפה לזניה או פאי רועים.

*שעועית לבנה , אותה אני אוהבת לבשל מראש ולשמור במקרר בקיץ כדי להכין ממרח שעועית עם הרבה שום ושמן זית, שלמדנו לאכול בטורקיה ויוון על ברוסקטה.

מוקפץ  אורז ועוף. נמרוד סונדרס
מכינים מראש אורז לכל השבוע. מנת מוקפץ זריזה שילדים אוהבים/נמרוד סונדרס

כיצד ניתן לחסוך זמן בבישול קטניות?

כדי שקטנית, מכל סוג, תתרכך ותחזור לחיים היא זקוקה למים - השרייה במים חוסכת זמן בישול. כשמבשלים קטנית ללא השריה זקוקים להרבה יותר מים ולהרבה יותר זמן. הכי מומלץ להשרות ולבשל מראש כמות גדולה של קטניות ולשמור במקפיא בשקיות של כוס-שתיים, ולשלב בתפריט בתוך דקות.

מאפה פתיתים עם גרגרי חומוס וגבינת פטה. אפיק גבאי,
משרים, מבשלים, מקפיאים ושולפים לפי הצורך. מאפה פתיתים וגרגרי חומוס/אפיק גבאי

איך אפשר לשלוף עוגה בקלות מהתבנית?

על זה נאמר סוף מעשה במחשבה תחילה. עוגה אפויה מומלץ לאפות בתבנית משומנת ומקומחת. אם יש בה תוספות שמוסיפות מרקם רטוב וכבד - למשל פירות, חשוב לאפות בתבנית מרופדת בנייר אפייה. עוגה שכבר נאפתה ולא ננקטו הצעדים אותם הזכרתי עשויה להיחלץ רק אם מחממים אותה מעט בתחתית, כי לפעמים יש מעין קרמל שהתקשה ומונע מהעוגה להחליק החוצה. ולפעמים (ואני מדברת מניסיון) רק חיתוך של העוגה והוצאה של חלק ממנה שמשחרר את הואקום עושה את העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לגזור ולשמור: כללי הזהב לבישול בסיסי

בשיתוף סוגת

מה הדרך הנכונה לשמור על טריות עלים ירוקים לאורך זמן?

העלים הירוקים - עלי חסה, בייבי, עשבי תיבול ותרד - נשמרים במקרר, אבל מומלץ לעטוף אותם בנייר סופג, כדי שהלחות תיספג ולא יווצר ריקבון ואז לסגור אותם בכלי או שקית שיגנו עליהם מפני היובש שקור המקרר יוצר.

טיפ להכנת בצק מהיר למגוון מאפים

אין על בצק הגולזמה - קמח ויוגורט ביחס של 1-1 עם מלח. בצק שלמות שכיף למלא בשלל מילויים ולקלות בזריזות על המחבת. שילוב של כוס וחצי קמח תופח עם כוס יוגורט יניב בצק נהדר לפיצה זריזה.

מה הדרך הפשוטה להפוך מתכונים על בסיס קמח לבן לבריאים יותר וטעימים באותה מידה?

קמח כוסמין מלא נותן לי מענה מצוין לכל הבצקים הפריכים שאני מכינה למיני פאי, טארט או גאלט, לעוגות הבחושות, לבראוניז, ביסקוטי, עוגיות שוקולד צ'יפס - אף אחד לא שם לב. בהכנת לחמים אני בכלל משתוללת עם כל מיני קמחים ונהנית להכין לחם פראי ללא לישה.

עוגיות שוקולד צ'יפס. דרור עינב
עוגיות שוקולד צ'יפס מקמח כוסמין. בריא יותר ואף אחד לא ירגיש/דרור עינב

טיפ להפשרה זריזה של בשר טחון

כשאני קונה בשר טחון (טרי כמובן), אני מכניסה אותו לשקית ומשטחת אותה בעזרת מערוך, סוגרת היטב (אפשר מראש להשתמש בשקית זיפ לוק) ומקפיאה. בצורה זו הוא מפשיר בתוך כמה דקות וגם נוח יותר לאחסן אותו במקפיא מבלי שיתפוס כמעט מקום.

קציצות ברוטב. דרור עינב,
טריק לאחסון בשר טחון מאפשר הפשרה זריזה. סיר קציצות ברוטב/דרור עינב

האם יש לך תגלית ששינתה את הדרך בה את מבשלת?

לפני יותר מעשרים שנה פגשתי בשלנית מדהימה, מאמא ממוצא איטלקי, שסיפרה לי בסוד, שהיא מוסיפה לרוטב עגבניות טריות ממש קמצוצון של אבקת סודה לשתיה (ולא סוכר, כמו שסבתא שלי לימדה אותי) וזה הפך את הרוטב שלי להרבה יותר טעים ומאוזן. אבל חייבים להבין שחייבים להשתמש במשורה, כדי לא לבטל לחלוטין את החומציות האופיינית לעגבניות ואת אופי טעמו של הרוטב.

מה הטיפ שלך לניקיון?

להשתמש בכמה שפחות תכשירים קנויים ולהעדיף ככל הניתן להשתמש בסבון פשוט, באבקת סודה לשתייה ובחומץ פשוט כדי לנקות את המטבח. אלה חומרים זמינים, שעושים עבודה מעולה. חומץ פשוט מלבין ומבריק וסבון כמובן מסיר שומן.

טיפ למניעת ריח רע מהמדיח

אין דבר שמעצבן אותי יותר במטבח מריחות לא נעימים מהמדיח. בזכות שימוש בשאריות של לימון טרי אחרי שנסחט (ואצלי הולכים כל יום לפחות לימון או שניים) תמיד יש לי כלים מבריקים וריח טוב. פשוט מכניסים את שאריות הלימון לסלסלת הסכו"ם המלוכלך ומפעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully