תור לסניף "מייזון קייזר", נמל תל אביב, דצמבר 2020. ראובן קסטרו
תור לסניף "מייזון קייזר", נמל תל אביב, דצמבר 2020/ראובן קסטרו

תור הזהב

13.12.2020 / 6:00

אריק קייזר פותח בימים אלה את השבוע עם נסיעה אחת בלבד על סדר היום. עד שזה באמת יקרה, יש תמונות שמחממות לו את הלב

בואו נתחיל עם תשובות לשלוש השאלות שהכי מעניינות את ישראל כרגע בנוגע לאריק קייזר: ברור שכן, עוד לא, בשניה הראשונה שאפשר.

האופה הצרפתי - קודם כל אופה, אחר כך אפשר להתחיל עם סופרלטיבים מוצדקים אחרים - עלה לריאיון טלפוני עם וואלה! NEWS מפריז הקרירה יותר והאלגנטית יותר כשלפחות חלק מליבו - נשבע לכם, אפשר היה להרגיש את זה דרך הטלפון - ממתין פועם עם הישראלים בנמל תל אביב, בכניסה ל"מייזון קייזר" שלו.

התור הזה, אחד היציבים והמדוברים ביותר בישראל בחודשים האחרונים וגם פרסומת דינמית שאינה דורשת תקציבים או שלטי חוצות, הפך אותו לאחת הדמויות הפופולריות ביותר כאן, אך גם לנוכח-נפקד, שנאלץ להתמודד בעוונותיו עם מראיינים דורשניים וטריו-שאלות קבוע ומעט חצוף - האם ראית את התורים כאן? האם יצא לך לבקר כבר בארץ? מתי תגיע לישראל?

כל המתכונים, הטיפים, קיצורי הדרך והפטנטים לחנוכה מושלם

לפתוח ככה זה מעט פרובניציאלי מצדי, אך הכרחי. קייזר מצדו משתף פעולה, מלטף עם התשובות את הדוגרי, ואומר כל מה שרציתם לשמוע ממנו. לזכותו ייאמר שהוא נשמע כאילו הוא מתכוון לזה. ב-2020 זה יותר ממה שאפשר היה לצפות לו.

"סימן טוב". התור ל"מייזון קייזר", נמל תל אביב (צילומים: ראובן קסטרו)

(צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
"שמחתי מאוד בהתחלה, לא בגלל שהישראלים מחכים שעה בתור, אלא כי מדובר בקהל שמבין איכות ורעב לאיכות"

שנת הקורונה הגדולה לא פסחה כמובן על רשת המאפיות, על פריז ועל צרפת כולה. השיחה מתרחשת בעיצומו של סגר כללי במדינה, ימים ספורים לפני שזה אמור להיות מוחלף בעוצר לילי מציק לא פחות, בצל "התעקשות" הנגיף לא לעמוד ביעדי הממשלה.

האווירה הציבורית, כפי שזו משתקפת מכותרות אתרי החדשות המקומיים, מעט עגומה, אך קייזר מפזר חיוכים ואופטימיות לאוויר. "היה לנו קשה מאוד, ברור. אני מקווה מאוד שהדברים ישתפרו, ומאמין בכל לבי שזה יקרה מיום ליום. אפשר להסתכל על 2021 במבט שמח יותר".

האופטימיות הזאת מדבקת, ואם לשפוט על פי הצלחת סניף הבכורה בנמל, היא גם מעוגנת היטב ברדיפה המקומית אחר פחמימות עם סקס-אפיל פרנקופילי. "שמחתי מאוד בהתחלה, לא בגלל שהישראלים מחכים שעה בתור, אלא כי מדובר בקהל שמבין איכות ורעב לאיכות", תיאר קייזר, "וזה היה סימן טוב שהצוות שלנו עושה עבודה נהדרת".

מייזון קייזר. אפיק גבאי,
לא לעשירים בלבד. "מייזון קייזר"/אפיק גבאי
"התחלנו את התכנון של הסניף השני לפני יותר משנה ואפילו נאלצנו לעכב קצת את התהליך. זה היה יותר איטי ממה שחשבנו, אבל עכשיו אנחנו מוכנים"

וכך, חודשים ספורים אחר כך, מגיע ביום שני שלב ב' בתוכנית הכיבוש הגדולה - סניף נוסף של "מייזון קייזר", הפעם בקצה שדרות רוטשילד בתל אביב, למרגלות המכון הצרפתי.

"האמת היא שזה לא נחשב לפתיחה מהירה, להיפך", צוחק קייזר, "התחלנו את התכנון של הסניף השני לפני יותר משנה ואפילו נאלצנו לעכב קצת את התהליך. זה היה יותר איטי ממה שחשבנו, אבל עכשיו אנחנו מוכנים".

"מוכנים" זה אנדרסטייטמנט. הבייבי החדש שם רגליים על הקרקע והתחיל לרוץ מיד. את ויטרינות הפטיסרי הגדושות והצבעוניות למדתם כבר להכיר, על הטארלטים והפיננסיירים והבראוניז והעוגיות השוקולדיות שלהן. כך גם את מדפי הלחמים הטריים, מדיפים חום וריח של בית (בית של מישהו אחר, שאנחנו רוצים לעבור אליו אתמול) ואת קולקציית הכריכים העשירה.

הפיתויים, אבל, בניגוד לסניף הראשון והחלבי, לא נעצרו כאן, והמשיכו עם סנדוויצ'ים בשריים דוגמת רוסטביף, רובן ועוף בקארי, וכן תפריט צהריים יומי מחוזק במנות חמות, מרקים, קישים אישיים (פטריות פורצ'יני וקרם כמהין, למשל, או גבינת עזים, אגוזים, דבש ורוזמרין) וסלטים להרכבה, שנוצר תוך מחשבה על עובדי המשרדים בסביבה.

"BIBI ****"

41 דקות של מונולוג עצבני על הבר

לכתבה המלאה
מייזון קייזר בת"א/צילומים: שי נייבורג
"מאז שפתחנו בתל אביב, הגענו לעוד ועוד מקומות, ובכל אחד מהם למדתי משהו חדש. אני לומד בצרפת, ואני לומד בתל אביב ואני לומד בפורטוגל. בסופו של דבר, כולנו הרי תלמידים של אוכל"

המאפייה הראשונה של "מייזון קייזר" נפתחה לפני 24 שנים ברחוב Monge שברובע החמישי בפריז, מזניקה רשת חובקת עולם בת כ-250 סניפים. אימפריה גלובלית, שמתעקשת על טאץ' מקומי, קטן ככל שיהיה, בכל לוקיישן חדש.

"בכל מדינה אנחנו נאלצים להתאים את עצמנו קצת, וזה הכי טוב. זה תירגול מעולה", מסביר קייזר בן ה-56, "מאז שפתחנו בתל אביב, הגענו לעוד ועוד מקומות, ובכל אחד מהם למדתי משהו חדש. אני לומד בצרפת, ואני לומד בתל אביב ואני לומד בפורטוגל. בסופו של דבר, כולנו הרי תלמידים של אוכל".

הוא מתאר מערכת לוגיסטית עצומה ומסובכת, המתחשבת גם באקלים האסייתי ("האפייה שם מורכבת מאוד, בגלל הלחות") וגם במה שמכונה כאן בחיבה "חורף", מנסה לתת מענה רחב ככל הניתן לדרישות הקהל ולשאוב ממנו במקביל רעיונות והשראה. עקרון אחד, עם זאת, נותר יציב וקשיח לגחמות. "אני לא רוצה יקר. כל אדם צריך להיות מסוגל לקנות לחם", הדגיש קייזר, "ואני לא רוצה למכור רק לעשירים. זה אמור להיות מוצר לכל אחד ואחת".

וכך, למשל, נמכר בגט המחמצת שלו ב-8 שקלים ליחידה, וקרואסון החמאה הקלאסי עולה שקל אחד יותר. "חשוב לנו לאפשר ללקוחות שלנו לקנות באופן יומיומי את המוצרים, ולשלב אותם בחייהם", הוסיף יואן סמדג'ה, מנכ"ל "מייזון קייזר" ישראל, "בחנויות או במסעדות - תמיד נמכור במחיר הראוי והנגיש ביותר".

seperator

בימים אלה, פותח אריק קייזר כל שבוע בתכנון להגיע סוף סוף לישראל. "כל יום שני נפתח בתקווה, וכל יום שני אנחנו דוחים. אני רוצה לבוא ולפגוש את כולם, ומקווה שזה ייצא לפועל בתחילת השנה".

עד שזה יקרה, צפויה המאפייה החדשה להתרחב לכדי ביסטרו, ולהפוך את הבניין היפה בקצה השדרה לשלוחה פריזאית אותנטית כמעט עד אחרון פרטיה. מנהלי הרכבת, כהגדרת סמדג'ה, החליטו לא לעצור, לדהור קדימה ולא לקחת את ההצלחה כדבר מובן מאליו. קייזר, כך נראה, יקפוץ על הקטר תוך כדי תנועה. עם חיוך, כמובן.

"מייזון קייזר", שדרות רוטשילד 7, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully