וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות במניות השבבים

אפרת נוימן

9.12.2004 / 23:20

אסיפת בעלי המניות של אינטרווייב אישרה את העסקה עם אלווריון. אורמת קיבלה הזמנה ב-17 מיליון דולר. טאואר עולה ב-1.5% על רקע מכירת אחזקותיה בסייפן. אורבוטק מאבדת 3%



מניות השבבים מושכות את הבורסות שבוול סטריט לפתיחה שלילית של יום המסחר. מדד נאסד"ק מאבד 0.8% ומדד דאו ג'ונס יורד ב-0.3%. מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה נופל ב-3.1%. בקרב המניות הישראליות מאבדת אורבוטק כ-3%. מנגד, עולה אם סיסטמס ב-1.2%.


סקירת טרום מסחר

עלייה במחירי הנפט לקראת כינוס ועידת שרי אופ"ק ואזהרת הכנסות מצד שתי יצרניות שבבים נוספות, עשויים למשוך היום את שוקי המניות שבוול סטריט לירידות שערים, לאחר העליות מאמש. במסגרת המסחר בחוזים עתידיים מאבדים המדדים, נאסד"ק 100 ו-S&P 500, 0.8% ו-0.5% בהתאמה. אתמול עלה מדד נאסד"ק ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.4%.

אתמול איבד מדד המוליכים למחצה של פילדלפייה 1.3%, לאחר שיצרנית השבבים האמריקאית, טקסס אינסטרומנטס, הפחיתה את טווח תחזיותיה להכנסות הרבעון הרביעי, על רקע רצונן של לקוחותיה להמשיך ולהפחית את מלאי השבבים שבידן. לאחר סיום המסחר דיווחו שתי יצרניות שבבים נוספות, זיילינקס ואלטרה, כי הירידה במכירותיהן ברבעון הנוכחי תהיה חדה מן הצפוי, על רקע המשך מגמת תיקוני המלאים בשוק השבבים העולמי. שתי החברות מייצרות שבבים הניתנים לתכנות (PLD), אשר מיועדים לשימוש במחשבים, טלפונים סלולריים ומוצרים אלקטרוניים נוספים. היום עשויות מניותיהן של השתיים ללחוץ מטה את מדד המוליכים למחצה ולהשפיע לרעה על מגזר הטכנולוגיה כולו.

מחירה של חבית נפט גולמי עולה היום ב-34 סנט ל-42.28 דולר, ועשוי להגביר את הסנטימנט השלילי בשוקי המניות. על רקע הירידה האחרונה במחירי הנפט בעולם, תתכנס מחר ועידת שרי הנפט של אופ"ק, ארגון המדינות המפיקות את הזהב השחור, ובוול סטריט חוששים כי הארגון יחליט על קיצוץ מכסות הנפט במטרה להעלות חזרה את רמות המחירים בעולם.

בקרב המניות הישראליות הנסחרות בניו יורק, תיסחר יצרנית השבבים, טאואר סמיקונדקטורס, על רקע מכירת אחזקותיה בחברת השבבים, סייפן, לקרן ההשקעות האמריקאית ג'נרל אטלנטיק, תמורת 39 מיליון דולר. סייפן מפתחת את תאי הזיכרון בשבבי הפלאש, ועשויה להנפיק את מניותיה בנאסד"ק במהלך השנה הבאה. מכירת 10% מהחברה על ידי טאואר משקפת לסייפן שווי של 390 מיליון דולר. בשוק ההון העריכו לאחרונה כי סייפן תנפיק את מניותיה בשווי של למעלה מחצי מיליארד דולר, כך שהמכירה אתמול משקפת לחברה שוויי נמוך בהרבה.

אורמת טכנולוגיות קיבלה הזמנה לאספקה של 102 יחידות כוח בהיקף כספי כולל של 16.9 מיליון דולר. היחידות (Remote Power Units), בהספקים של 3 ו-4 קוו"ט, ישמשו לתקשורת והגנה קטודית בפרויקט צינור הגז באי סחלין ברוסיה. ההזמנה צפויה להיות מסופקת בין אוגוסט 2005 למארס 2006 והאישור הסופי של הלקוח צפוי להתקבל עד סוף החודש.

אסיפת בעלי המניות של אינטרוייב האמריקאית אישרה אתמול את מכירתה של החברה לאלווריון הישראלית, תמורת כ-40.5 מיליון דולר במזומן. לאחר שאושרה העסקה, צפויה השלמת ביצועה בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully