וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלו מכישאלון

עמית פוני

10.12.2004 / 13:08

הניצחון על שאלון עצר אמנם שרשרת הפסדים, אבל גם בהפועל ירושלים יודעים שהמצב רחוק מלהיות אידיאלי. ד"ש ממשה מזרחי

אפילו דורון שפר לא זוכר כמות של שיחות כמו זו שנרשמה בשבוע האחרון בירושלים. כך לפחות התלונן השחקן לאחר ההפסד בגליל בתחילת השבוע. אחרי שני ההפסדים בשבוע שעבר הבינו בקבוצה כי הדברים לא יכולים להימשך כך, ופתחו במרתון שיחות ארוך בין השחקנים והצוות המקצועי כדי להוציא את הקבוצה מהמשבר.

"אנשים היו צריכים לשחרר קצת קיטור", אמר השבוע גורם בקבוצה, "ואם ניצחנו אחרי כל השיחות האלו, אז אולי זה באמת עזר". הבעיה המרכזית שהצוות המקצועי מזהה בקבוצה היא חוסר הביטחון של השחקנים. לשם כך דאג דרוקר להבהיר כבר בתחילת השיחות כי מעמדם של כל השחקנים איתן ויציב. "שינויים לא עומדים על הפרק", אמר המאמן, והביע את אמונו בסגל השחקנים שנבנה וביכולתם לצאת מהמשבר. כהרגלו, העדיף דרוקר להתייחס לחצי הכוס המלאה והדגיש את הצדדים החיוביים בקבוצה: סגל השחקנים, הכישרון והעבודה הרצינית של הקבוצה.

מבחינתו, כל אלו הם בסיס לתיקון הליקויים בקבוצה ולהמשך הדרך המשותפת. "החזרת ביטחון לשחקנים נעשית על ידי הרבה תמיכה ועידוד", סיפר השבוע עוזר המאמן אבנר יאור. "רק לפני שבועיים משחק ההגנה שלנו היה טוב, ועכשיו הוא נפגע מאוד. זה סימפטום ברור של חוסר ביטחון. צריך להוריד את הלחץ מהשחקנים, לקחת דברים בפרופורציות ולא להיכנס לפאניקה. אני מאמין שכאשר הביטחון יחזור לשחקנים הקבוצה תיראה טוב יותר".

לא רק דיבורים היו השבוע במלחה. כחלק מהחזרת הביטחון שונו גם תכני האימונים. את מקומם של משחקי האימון הפנימיים תפסו אימונים אישיים ועבודה על יכולת אישית של שחקנים. אימונים אלו אופייניים לתחילת עונה, ומיועדים בעיקר להסרת חלודה, אבל לנוכח הקושי בביצוע פעולות פשוטות החליטו בצוות המקצועי לחזור ליסודות. ואכן, השבוע עבדו באימונים יותר על קליעות, משחקי אחד על אחד ויכולת אישית.

יאור מסביר את הרציונל שמאחורי שינוי המגמה: "לא הפסקנו לתרגל את הדברים הרגילים, אבל שחקן מקבל ביטחון כשהוא חוזר לבצע את הפעולות הפשוטות שהוא מכיר, ולא דרך הדברים המסובכים. זה מחזיר לשחקן את הביטחון ביכולות האישיות שלו".

"אנחנו צריכים לנצח משחק אחד בשיניים כדי להחזיר לשחקנים את הביטחון", אמר דרוקר לאחר ההפסדים בשבוע שעבר. הרצף של שלושת ההפסדים אמנם נקטע ביום שלישי בערב מול שאלון, אבל למרות הניצחון, משחק קל לא היה שם. בקבוצה ידעו שהמשחק מול הצרפתים, שהגיעו ארצה בכושר מצוין, הוא משחק מפתח, והם יצטרכו לנצח אותו בכוח כדי לצאת מהמשבר.

"המשחק הזה הוריד מאיתנו הרבה לחץ", אמר עידו קוז'יקרו אחרי הניצחון. "ידענו שמבחינתנו זו מלחמה על החיים שלנו. במשחק הזה ראו כמה אופי ופוטנציאל יש לקבוצה הזו, ואנחנו צריכים לממש אותו. יש לנו עדיין את הדקות המתות שאני לא יודע איך להסביר אותן, אבל ידענו לצאת מהן ולנצח". אז נכון שהיכולת בינתיים רחוקה מלהרשים, אבל לפחות הניצחון הדחוק עצר זמנית את הסחף ואת השמועות על שינויים בסגל או בצוות המקצועי. כרגע מקווים בקבוצה שהמומנטום יימשך בשבוע הבא מול ראשון לציון (בלי אייברי), ובעיקר ביום שלישי, מול ולנסיה.

"אנחנו נחיה ממשחק למשחק", אמר דרוקר בחדר ההלבשה לאחר הניצחון ביום שלישי. מה שברור הוא שחזרה לשגרת ההפסדים תחדש את הדיבורים על שינויים פרסונליים בקבוצה.

ראשון לדיקסון

בקיץ הביעו בהפועל התעניינות במאליק דיקסון, אבל עכשיו, למרות השמועות, אין כוונה להביא אותו. בבוקר המשחק מול שאלון פורסמה ב"הארץ" ידיעה על עסקה המתרקמת בין הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון. על-פי הידיעה, אחרי פגרת חג המולד רק נס ישאיר את ויליאם אייברי בירושלים, והפועל מעוניינת בשירותיו של מאליק דיקסון, השם החם בליגה.

בתמורה לדיקסון תציע הפועל את אייברי. העניין של הפועל בסקורר של ראשון לציון לא התחיל השבוע, כבר בקיץ הופיע שמו של דיקסון ברשימת המועמדים להצטרף לקבוצה, אך בסופו של דבר הוחלט לרדת ממנו ולהחתים את אייברי. האם הפועל מגלה בו עניין מחדש, או שזו רק משאלת לב? גורמים בקבוצה אישרו כי הביעו עניין בדיקסון במהלך הקיץ, אך הבהירו כי אין כוונה להחליף את אייברי.

"אין לדברים שנכתבו שום ביסוס", הגיב השבוע זאב גרוס, סוכנו של אייברי, לידיעה. "אני מדבר עם דרוקר כל יום. אני יודע שוויל הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה. אין שום סיכוי בעולם שהוא יוחלף, והנושא בכלל לא עלה. מול הצרפתים אייברי שיחק פעם ראשונה בתור רכז, ונתן את התשובה הכי טובה למי שטען שהוא אינו מסוגל להיות רכז: 20 נקודות ו-7 אסיסטים. אז שלא יבלבלו את המוח. אפשר לעשות ספקולציות כאלה עם כל שחקן בכל קבוצה. עכשיו דיקסון הוא השם החם, אז הוא עולה פתאום כמועמד. שוכחים שאותו שחקן הפסיד עם ראשון את שלושת המשחקים הראשונים העונה".

גם בראשון לציון פתחו את העיתון בבוקר יום שלישי, והופתעו לגלות שירושלים רוצה את דיקסון. "הכל קשקוש בלבוש. ברווז עיתונאי", הגיב בזעם יו"ר מכבי ראשון לציון, משה קליסקי.

"כנראה שלמישהו יש עניין לזרוק בוץ לפני המשחק שלנו עם ירושלים, כפי שעשו בעונה שעברה עם קלי מקארתי. ההבדל בין המקרים הוא שאז מקארתי לא רצה לשחק בראשון, והיום מאליק דיקסון כן רוצה, וירושלים בכלל לא מעניינת אותו. הסיפור הזה לא בא מאיתנו. אם העיתונאי לא המציא את זה, אז ברור שהסיפור הגיע מכיוון הפועל. אני לא רוצה להאמין, אבל אם זה בא מירושלים זה מאוד לא אתי, והייתי ממליץ להם להתרכז בשחקנים שלהם וביכולת שלהם". אבי זילברמן, סוכנו של מאליק דיקסון, סירב להגיב לכתבה.

מזרחי משוקם

משה מזרחי ניצח את הפועל במדי גליל עליון. עכשיו, כשהוא מקבל את הקרדיט, יש לו הרבה מה לומר על הפועל. ארבעה חודשים חיכה משה מזרחי למפגש מול הפועל. אחרי שלוש שנים באדום עבר הסמול פורוורד לגליל וקיבל את המפתחות לקבוצה החדשה של עודד קטש. ביום ראשון בערב, כשעלה מזרחי לפרקט בכפר בלום, רעדו לו הברכיים. "התרגשתי מאוד לפני המשחק", הוא מודה. "היו לי פרפרים בבטן. אני שמח אחרי כל ניצחון, אבל כולם יודעים שזה היה משחק שונה עבורי. היו בי המון אמוציות ורגשות בהתחלה, לפגוש שוב את כולם, אבל לשמחתי ניצלתי את זה למקומות חיוביים ולא נכנסתי ללחץ".

הצגה כמו שנתן מזרחי בכפר בלום הוא לא נתן כבר הרבה זמן. את המשחק הוא פתח בסערה עם 16 נקודות ברבע הראשון, בדרך לשיא עונה אישי של 26 נקודות בסך הכל. מול ההגנה הרכה של הפועל באותו ערב הוא לא התקשה לטווח מבחוץ, וסיים עם 6 שלשות. היכולת של מזרחי מול ההתפרקות של הפועל ברבע הרביעי רק זרתה מלח נוסף על הפצעים הפתוחים ממילא.

משה, איפה היכולת הזו היתה כשיחקת בירושלים?
מי שהכיר אותי עוד בחולון יודע שאני יכול לעשות מספרים כאלה בקלות. בשלוש שנים בירושלים הייתי שחקן משלים. לא שיחקתי שם שלושים דקות במשחק, כמו העונה. תמיד ביקשתי להיות שחקן מוביל, אבל בירושלים היו שחקנים בכירים ממני - מאיר טפירו, דורון שפר ועידו קוז'יקרו. להם נתנו להוביל את הקבוצה, ואני נשארתי בצד. לא רציתי להמשיך באותה סיטואציה השנה, ולכן עזבתי.

ומה השתנה השנה?
כאן המעמד שלי שונה. אני הישראלי הבכיר בקבוצה, מצפים ממני להנהיג. יש לי אור ירוק לזרוק, אני מקבל המון ביטחון מהמאמנים. אני לא הקפטן של הקבוצה, אבל לקחתי על עצמי להוביל. אנחנו מאוד צעירים - אני רק בן 24, אבל הכי מבוגר בקבוצה. התוצאה היא שאני עושה דברים שלא עשיתי בירושלים".

מה סוד ההצלחה שלך העונה?
כמו שאמרתי קודם, הביטחון. אני קלע מטבעי, ואני חייב ביטחון. בירושלים, על טעות קטנה אתה יורד לספסל ולא משחק אחר כך כל המשחק. פה מאמינים בקליעה שלי ונותנים לי אור ירוק. בכלל, הבעיה בהפועל היא סבלנות. גם אצלנו רצו לבנות קבוצת צעירים. אפילו הגענו להישגים יפים, אבל לאנשים אין סבלנות. יורם לא המשיך והכל התפרק. חבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully