וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: דיווחי התקשורת מוגזמים לעתים

12.12.2004 / 0:02

רב אלוף משה יעלון מתח ביקורת על הסיקור התקשורתי של פעולות צה"ל בשטחים, ואמר: במקרים רבים, יש יותר כתבות מאירועים. עם זאת, ציין כי חייבים להקפיד יותר על ערכי המוסר

הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, מתח אמש ביקורת על הסיקור התקשורתי של פעולות צה"ל בשטחים, וציין כי הדיווחים על הנעשה במבצעי הלחימה הם לעתים מוגזמים. "שמתי לב שבמקרים רבים יש יותר כתבות מאירועים", אמר בכנס הוקרה ללוחמי השיריון. עם זאת, בגלי צה"ל דווח, כי הרמטכ"ל ציין שהאירועים שנחשפו בזמן האחרון מחייבים את צה"ל להקפיד יותר על ערכי המוסר וטוהר הנשק.

בתקופה האחרונה התרבו הדיווחים על כשלים מוסריים וערכיים בפעולות צה"ל בשטחים. החל מווידוא ההריגה בילדה אימאן אל המס בת ה-13, דרך תא"ל שקבע ש"הפלסטינים הכולירות יכולים למות בצמא", עבור בחיילים שהצטלמו ליד גופות של מחבלים, וכלה בכנר הפלסטיני שצולם מנגן במחסום.

ביום חמישי הוחלט על החזרת השייטת לפעילות בשטחים, שחייליה נחשדו בשימוש ב"נוהל שכן" שהוצא אל מחוץ לחוק ובביצוע וידוא הריגה במחבל פצוע. דו"ח הביניים על חקירת הריגתו של המבוקש קבע כי לא היה כשל ערכי או מוסרי בפעולה, אלא ליקויים מבצעיים בלבד. הרמטכ"ל הביע "אמון מלא" בצוות השייטת, במפקדים ובלוחמים ושיבח את פעילותם המבצעית ובלחימה בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully