וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: לתקשורת "תשוקה חולנית" לבקר את צה"ל

גדעון אלון

12.12.2004 / 12:21

בישיבת הממשלה קרא שרון לרמטכ"ל להזים במהירות את האשמות על ירידת המוסר של חיילי צה"ל; ח"כ איוב קרא מבקר אצל סרן ר', המ"פ המואשם בווידוא הריגתה של ילדה



מאת גדעון אלון וג'קי חורי



ראש הממשלה, אריאל שרון, תקף היום (ראשון) בחריפות רבה את התקשורת על הביקורת שהיא מטיחה נגד התנהגותם המוסרית של חיילי צה"ל. שרון האשים בישיבת הממשלה את התקשורת ב"תשוקה חולנית" לפרסם דברים גם אם אינם נכונים והזהיר כי הדבר גורם נזק להסברה הישראלית בעולם.



שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר כי התקפות אלה מבית הן מוטעות, מזיקות ומחלישות את ישראל בעולם. לדבריו, "הן במקרה שבו פלשתינאי נדרש לנגן בכינור והן במקרה של חיילי השייטת שהרגו מבוקש שהיה עדיין חי, הסתבר שהדיווחים הראשונים עשו עוול לחיילים והעמידו אותם באור שלילי וכוזב".



שרון קרא לרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, להזים במהירות את האשמות על ירידת המוסר של חיילי צה"ל. שר הביטחון, שאול מופז, ציין בישיבה כי הורה לבדוק מיידית כל חריגה מנורמות מקובלות בצה"ל וכי המערכת המשפטית הצבאית היא עצמאית וביכולתה להגיע להחלטות צודקות גם אם הן סותרות לעתים את התחקירים הביטחוניים. "תהליכי קבלת ההחלטות של מפקדי צה"ל בכל הרמות מוכיחים שצה"ל הוא צבא מוסרי, פתוח ובעל יכולת לחקור את עצמו", אמר מופז. מופז הוסיף כי הוא נותן גיבוי מלא לצה"ל בנושא רמת המוסריות.



חבר הכנסת הדרוזי, איוב קרא (ליכוד), מבקר לפני הצהריים את סרן ר', מפקד הפלוגה המואשם בווידוא הריגתה של הילדה אימן אל-המס, בת 13. קרא נסע עם אביו של סרן ר' לבסיס צבאי ליד יוקנעם, ששם מוחזק המ"פ ב"מעצר פתוח". לדבריו, הביקור נועד לבקר את המ"פ ולשמוע את דבריו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully