וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים אי.בי.אי ישווק למוסדיים אג"ח של בנק הולנדי שחשופה לביצועיה של קרן גידור אירופית

הרצל לקס

12.12.2004 / 13:20

האג"ח מבטיחות החזר של 99% מההשקעה תוך שנתיים והן מדורגות ע"י S&P ברמה של AAA; התשואה השנתית הממוצעת של קרן הגידור הנ"ל עומדת ב-5 השנים האחרונות על 8.5% לשנה



שוק ההון הישראלי, כמו גם העולמי, עובר בחודשים האחרונים תהליך מתמשך של ירידת תשואות באפיקים חסרי הסיכון. מהריבית הקצרה של בנק ישראל, שירדה לפני חודש ל-3.9%, והעתידה אף לרדת עוד החודש ועד לתשואות השחרים הארוכים שירדו כבר ל-7%, ניצבים הגופים המוסדיים במשק בפני מציאות בה קשה יותר ויותר להשיג תשואות משופרות בלי חשיפה מוגברת לסיכון (דוגמת זו של שוק המניות).



על רקע המציאות הזו, החלו לצוץ בשוק פתרונות יצירתיים שיובאו אלינו מחו"ל. גל ראשון של הנפקות CDO, אג"ח מובנה ומורכב שמדורג כמו אג"ח ממשלתית ומספק תשואה עודפת של עד 2% מעל אותן אג"ח ממשלתיות, כבר מאחורינו. בהנפקות של לאומי ושות', אקסלנס נשואה וכלל פיננסים חיתום במהלך החודש האחרון גוייסו כחצי מיליארד שקל.



בית החיתום פועלים אי.בי.אי, אחד משני הגדולים בשוק המקומי, בחר שלא להצטרף לחגיגת ה-CDO. חרף זאת, החל פועלים אי.בי.אי לשווק מוצר של RaboBank, בנק הולנדי מהגדולים באירופה, שמנפיק אג"ח אירופי שחשופה לקרן גידור. האג"ח של RaboBank מדורגת ע"י S&P ברמה של AAA (כמו אג"ח של ממשלת ישראל) ומבטיחה החזר של 99% מהקרן במהלך השנתיים הראשונות לקיומה.



האג"ח המונפקות, אותן משווק בארץ פועלים אי.בי.אי, יציעו חשיפה לקרן Bajo Riesgo, "קרן של קרנות", המשקיעה בעצמה בקרנות גידור. התשואה השנתית הממוצעת של קרן זו מאז הוקמה ב-1999 היתה 8.5%, והיא מנהלת נכסים בהיקף של 650 מיליון יורו. איגרות החוב שיונפקו יהיו לתקופה של שש שנים נקובות ביורו, תוך הבטחת 90% מהקרן ותשלומי ריבית מובטחים של 4% בשנה הראשונה ו-5% בשנה השנייה. מדיניות Bajo Riesgo היא להשקיע בקרנות גידור הפועלות בלפחות 6 סוגי אסטרטגיות שונות, עם חשיפה מקסימלית של 5% לקרן גידור בודדת ושל 30% לאסטרטגיית השקעה יחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully