וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.אי.אל שבשליטת דב תדמור השלימה את רכישת יצרנית הבקבוקים פניציה ירוחם מ-I3 תמורת כ-12 מיליון דולר

נתן שבע

12.12.2004 / 15:08

הכשר לביצוע העסקה העניק הממונה על ההגבלים בשבוע שעבר בכפוף למגבלות; פניציה לא תקשור את פעילות החברה בתחום מיכלי האחסון עם זו של יצרנית המדבקות תדביק - שבבעלות הרוכשת



איי.אי.אל, שבשליטת איש העסקים דב תדמור ומשפחת מנדל האמריקאית, השלימה היום את רכישת יצרנית בקבוקי הזכוכיות פניציה ירוחם מידי חברת ההשקעות I3, שבשליטת איש העסקים הבריטי איאן דיוויס. לפי ההערכות, נמכרה החברה בכ-12 מיליון דולר.



הכשר לביצוע העסקה ניתן בשבוע שעבר על ידי הממונה להגבלים עסקיים, דרור שטרום. שטרום קבע כי פניציה לא תוכל לקשור בין פעילותה בתחום מיכלי האחסון לבין פעילותה של תדביק, יצרנית המדבקות ומכונות ההדבקה והאריזה שבבעלות איי.אי.אל.



פניציה ירוחם היא יצרנית בקבוקי הזכוכית היחידה בארץ, ועל לקוחותיה נמנים קוקה קולה, טמפו, יקבים רבים ועוד. כושר הייצור של המפעל מוערך בכ-80 אלף טון בשנה. 3I רכשה באוגוסט 1999 כ-75% מפניציה מקונצרן כור בתמורה ל-6 מיליון שקל ולשחרורו של הקונצרן מערבויות בסך של 36 מיליון שקל, אותן הוא העמיד לטובת פניציה כלפי צדדים שלישיים. מאוחר יותר השלימה החברה רכישת 25% הנותרים מחברת סי.פי.איי הקנדית לפי שווי חברה שהוערך אז בכ-4 מיליון דולר בלבד, הרבה מתחת לשווי בו מוכרת החברה את המפעל לתדמור.



איי.אי.אל היא חברת השקעות פרטית, שהוקמה ביולי 2003 על ידי Parkwood Corporation של משפחת מנדל האמריקאית וחברת שרידב של דב תדמור, לשעבר מנכ"ל דסק"ש. האחרון מכהן כיו"ר הדירקטוריון של חברת ההשקעות אותה מנהל משה וקסלר, לשעבר מנכ"ל טמבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully