וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות ביצוא: הסתכם בנובמבר ב-2.9 מיליארד דולר; הגירעון המסחרי - 500 מיליון דולר

ניצן כהן

12.12.2004 / 15:03

מתחילת השנה הסתכם הגירעון המסחרי במונחים שנתיים ב-6.6 מיליארד שקל; היצוא בחודשים אוקטובר ונובמבר שב לעלות בקצב שנתי של 4.3%; יצוא ההיי-טק ירד בחודש שעבר בקצב שנתי של 1.9%



הגירעון המסחרי הסתכם בחודש נובמבר ב-500 מיליון דולר בלבד, כשמתחילת השנה הסתכם הגירעון המסחרי בחישוב שנתי ב-6.6 מיליארד דולר. בסך הכל ייצאה הכלכלה הישראלית מתחילת השנה סחורות בשווי כספי של 30.6 מיליארד דולר בעוד היבוא של הכלכלה המקומית הסתכם מתחילת השנה ב-36.7 מיליארד דולר.



ניתוח הנתונים מגלה תמונה מעודדת, לפיה לאחר שנרשמה יציבות ביצוא חזר המשק להגדיל את היקף הסחורות המיוצאות. כך בחודשים אוקטובר ונובמבר נרשמה עלייה ביצוא (ללא יהלומים) בקצב שנתי של 4.3%.



עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי בחודשים אוקטובר ונובמבר עלה היצוא התעשייתי בחישוב שנתי בשיעור של 3.7% כשמנגד ירד יצוא ענפי ההיי-טק בחודשיים האחרונים בקצב שנתי של 1.9% וזאת לעומת עלייה בקצב שנתי של 10% בחודשים יוני, יולי ואוגוסט.



פילוח נתוני היבוא מגלה דווקא מספר נתונים מעודדים, לפיהם כ-45% מסך היבוא לישראל בנובמבר היה של חומרי גלם (ללא יהלומים וחומרי אנרגיה), 15% מהיבוא לישראל היה של מכונות, ציוד וכלי תחבורה המיועדים להשקעות. 13% מסך היבוא לישראל היה של מוצרי צריכה והיתר (כ-27% מסך היבוא לישראל) היה של יהלומים.



יצויין כי הנתונים המעודדים נמצאים, כאמור, בסעיפי היבוא שמרביתם מיועדים להשקעות במשק ואילו היצוא התעשייתי שיוצא לאט מהמיתון העמוק אליו נקלע בשנים האחרונות. הנתון הבעייתי הוא הירידה הנמשכת ביצוא של חברות ההיי-טק שמהוות מנוע הצמיחה של המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully