וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה פתחה את השבוע באופטימיות

נתן שבע

12.12.2004 / 17:25

המסחר נפתח בשבירת שיאים בעקבות הממשלה המתהווה ואווירת השלום במזה"ת. המדדים המובילים עלו ביותר מאחוז. מניות הבנקים לא עוצרות: לאומי הוסיפה 0.9% והפועלים 1.1%

שבוע המסחר בתל אביב נפתח היום בסערה, ובמהלכו המדדים המובילים חצו שיאים נוספים בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות והמדיניות. בהמשך נחלשו מעט עליות השערים, ובסיומו של יום עלו המדדים המובילים ביותר מ-1%. ממשלת אחדות שצפויה לקום בימים הקרובים והמשך הדיבורים על שלום, והפעם מצדו של המלך עבדאללה, שציין כי חלון הזדמנויות חדש נפתח במזרח התיכון, מקרינים לחיוב על השווקים הפיננסיים. שקט משביתות צפוי לפחות בתקופה הקרובה גם מכיוונה של ההסתדרות, שחתמה על הסכם עם האוצר בנוגע לשכר במגזר הציבורי.

מדד המעו"ף עלה ב-1.2% לרמה של 596.59 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 1.1% לרמה של 616.93 נקודות, מדד התל טק 15 טיפס 1.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-610 מיליון שקל.

בשוק המט"ח לא מתקיים היום מסחר בדולר, ובמסגרת המסחר באופציות נסחר הדולר בעלייה של 0.09% לעומת היציג של יום שישי ברמה של 4.364 שקלים. האווירה חיובית גם בשוק האג"ח, כשהשחרים לטווח ארוך מטפסות בשיעורים של עד 0.2%.

בוול סטריט הסתיים שבוע המסחר בירידות שערים קלות על רקע נתוני מקרו מעורבים, ולמרות התאוששות בדולר וירידה במחיר הנפט הגולמי לרמה הנמוכה שלו מזה ארבעה חודשים. מדד הנאסד"ק נותר ללא שינוי כשבסיכום שבועי איבד 0.9%, ומדד הדאו ג'ונס איבד 0.1%, כשבסיכום שבועי ירד ב-0.5%.

"השוק ממשיך ומפנטז על השלום ומצפה לדיווידנד שייגזר ממנו", אומר הבוקר פעיל בשוק המקומי. "הזרים מפגינים אמון בשוק בישראל, וגם הם מריחים שקורה משהו וממשיכים לקנות סחורה בעיקר במניות הבנקים החביבות עליהם", הוא מוסיף.

טבע (טבע :ת"א ) פתחה הבוקר בפער ארביטראז' חיובי של 2.4%, והוסיפה 1.8% במחזור של 53 מיליון שקל. החברה קיבלה בסוף השבוע אישור טנטטיווי מה-FDA לשיווק תרופת האוקסיקודון (Oxycodone). האישור ניתן לשיווק טבליות במינונים של 20, 10 ו-40 מ"ג בשחרור מושהה. קבלת האישור הסופי תאפשר לטבע לשווק את התרופה, בכפוף לפקיעת 6 חודשי הבלעדיות שניתנו בשיווק מינונים אלה של התרופה לחברת אנדו. מכירות התרופה במינונים אלה בארה"ב הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים ב-1.2 מיליארד דולר, במונחי מחיר תרופת המקור.

מניות הבנקים הגדולים המשיכו לטפס, והשלימו זינוק שבועי של יותר מ-6%. הפועלים (פעלים :ת"א ) עלתה 0.9% ולאומי (לאומי :ת"א ) הוסיפה 1.1% במחזור הגבוה בהיקפו - 65 מיליון שקל. היום נודע ל-TheMarker כי משלחת של חברת דירוג האשראי מודי'ס הגיעה לישראל לצורך פגישה עם ראשי מערכות הבנקאות בישראל. ייתכן כי חלק מעליות השערים נובעות מכך כי השוק מעריך כי צפויה העלאת דירוג של מניות הבנקים הגדולים על ידי החברה.

במניות הכימיה מגמה מעורבת כשמכתשים אגן (מאתע :ת"א ) נותרה ללא שינוי. כי"ל (כיל :ת"א ) עלתה ב-1%, וסגרה עלייה של 63% מתחילת השנה.

פרטנר (פרטנר :ת"א ) בלטה בעלייה של 2.8% במחזור של 20 מיליון שקל, לאחר שפתחה בפער ארביטראז' חיובי של 4.3%.

השוק בשיא, וציבור המשקיעים מחפש מניות אטרקטיוויות שלא עשו מהלך משמעותי בשנה האחרונה. בזק, שעומדת לפני הפרטה ואיבדה 4.4% מתחילת השנה, היא אחת מהם. המניה הוסיפה היום 1.9% במחזור של 28 מיליון שקל, והשלימה זינוק שבועי של 7.5%.

אי.טי.אל הוסיפה 2.2% בהמשך לזינוק של 3.8% ביום חמישי. הזינוק במניה נבע מהידיעה על כוונה של מדינה אירופית להזמין ממנה מערכות לראיית לילה בהיקף של 29 מיליון שקל. בבית ההשקעות סלומון שוקי הון החלו לסקר את המניה במחיר יעד של 27 שקל, הגבוה ממחיר הפתיחה הבוקר ב-34%. האנליסט יניב רבסקי מעריך כי החברה צפויה לצמוח בשיעורים של 30% בשנים 2005-2006, כשפוטנציאל הצמיחה צפוי להגיע מהשוק ההודי ומהשוק האמריקאי.

עוד מניה שזוכה להמלצת "קנייה" והפעם מבית ההשקעות פסגות אופק היא בנק אוצר השלטון המקומי. בבית ההשקעות מעניקים לה מחיר יעד של 424 שקל - 34% מעל מחיר השוק. המניה הוסיפה היום 1.1% במחזור חריג של 2.5 מיליון שקל, כנראה על רקע ההמלצה.

אלווריון (אלור :ת"א ), שהשלימה בסוף השבוע את רכישת אינטרווייב בתמורה ל-40 מיליון דולר, טיפסה ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully