וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'פריס: צורן תסבול ב-2005 מירידה של 10% במכירות; העניק מחיר יעד של 9.5 דולרים - נמוך ב-15% ממחירה בשוק

עומרי כהן

12.12.2004 / 18:26

האנליסט אדם בנג'מין: "השוק מתעלם מהירידה הצפויה במכירות; המניה נסחרת במכפיל גבוה של 53; מכירות שבבי ה-DVD של החברה יצנחו ב-22% בשנה הבאה"



"אנו מאמינים כי השוק והמשקיעים מתעלמים כיום מהירידה הצפויה במכירות של חברת צורן במחצית הראשונה של 2005. בעוד מתחרותיה נסחרות במכפיל רווח ממוצע של 20, נסחרת כיום צורן במכפיל גבוה הרבה יותר של 53 על רווחיה הצפויים בשנה הבאה", כך ציין ביום שישי אדם בנג'מין, אנליסט בית ההשקעות ג'פריס, בסקירתו הראשונה על החברה. בנג'מין העניק לצורן דירוג שלילי של "תשואת חסר" וצירף למניה מחיר יעד של 9.5 דולרים - נמוך ב-16% מהמחיר בו סיימה את המסחר ביום חמישי האחרון.



בערב שבת איבדה מניית צורן בתגובה לדו"ח כ-1.6% למחיר של 11.2 דולר - ירידה מתונה למדי ביחס לתחזיות של בנג'מין. צורן מובילה את השוק העולמי באספקת שבבים לתעשיית ה-DVD, ומספקת במקביל שבבים גם למגוון מוצרי אלקטרוניקה ביתיים, ובהם מדפסות, טלוויזיות דיגיטליות ומכשירי מולטימדיה נישאים. לדעת בנג'מין, צפויה צורן לסבול בשנה הבאה מירידה של כ-10% במכירותיה, לכ-351 מיליון דולר, על רקע החולשה בשוק ה-DVD העולמי, האחראי כיום למרבית הכנסותיה של החברה.



בנג'מין הסביר כי על רקע ההאטה במכירת נגני ה-DVD בעולם, החלו יצרניות המכשירים במחצית השנייה של 2004 לצמצם את מלאי השבבים שברשותם. לדבריו, צפויה החולשה בשוק להימשך גם ב-2005 ולהקטין את שיעור הצמיחה במכירות ה-DVD בעולם ל-14% מכ-40% השנה. אצל יצרניות השבבים יהיה המצב חמור יותר, מעריך בנג'מין. לדבריו, שוק השבבים ל-DVD לא יצמח בשנה הבאה כלל, ואפילו ירשום ירידה של 3% במכירות.



צורן, מעריך בנג'מין, תסבול מירידה חדה הרבה יותר, של כ-22%, וזאת משלוש סיבות עיקריות: הראשונה - ירידה בנתח שהיא מחזיקה בשוק שבבי ה-DVD, מ-39% ל-34%. השנייה - לחץ מחירים מתמשך על רקע תיקוני המלאים, והשלישית - ניסיון אגרסיווי מצד המתחרה, מדיה-טק, לכבוש בחזרה את נתח השוק שלקחה ממנה צורן השנה.



את נקודת האור היחידה בפעילותה של החברה בשנה הקרובה, מוצא בנג'מין במכירות השבבים מתוצרתה ליצרניות מוצרי ההדמיה, הטלוויזיות הדיגיטליות והטלפונים הניידים. אלו צפויות לצמוח בכ-20%, ולהקטין את השפעת הירידה במכירות השבבים ל-DVD.



בג'פריס מעריכים כי את הרבעון הרביעי של השנה תסיים צורם בהפסד לפני הוצאות חד פעמיות (פרופורמה) של כמיליון דולר, תחת הכנסות של 74 מיליון דולר. כך, שאת השנה כולה תסיים החברה ברווח פרופורמה של 18 מיליון דולר במחזור של 378 מיליון דולר. "בשני הרבעונים הראשונים של השנה הבאה תמכור החברה ב-154.7 מיליון דולר, אולם במחצית השנייה תירשם התאוששות והמכירות יצמחו ל-196 מיליון דולר. הרווח צפוי לצנוח ל-10 מיליון דולר. לכן, ראויה צורן להיסחר במכפיל דומה למתחרותיה ממנו נגזר מחיר היעד שלנו", מציין בנג'מין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully