וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע ברובע האורות האדומים באמסטרדם

12.12.2004 / 19:45

שליח פיצה מרוקאי נעצר בחשד שתכנן לפגוע ברובע הזנות. העצור מקושר לחשוד ברצח הבמאי תיאו ואן גוך. המזימה סוכלה בזכות הודעות דוא"ל אלמוניות שנשלחו ליחידת הבילוש ההולנדית

הרשויות בהולנד עצרו אזרח מרוקאי בחודש שעבר לאחר שקיבלו מידע כי קיצונים מוסלמים מתכננים פיגוע ברובע האורות האדומים של אמסטרדם. האיש, שליח פיצה בעיסוקו, ביצע על פי החשד סיורי הכנה ברובע הזנות בעת שעבר במקום על קטנועו במסגרת עבודתו. הוא נעצר בחמישה בנובמבר.

יחידת הבילוש הארצית של הולנד קיבלה את המידע על הפיגוע המתוכנן באמצעות שלוש הודעות דוא"ל ממקור אלמוני, שהראשונה מתוכן התקבלה ב-14 בספטמבר. הודעות שנשלחו בתאריכים 27 בספטמבר ו-11 באוקטובר סיפקו מידע נוסף בנוגע לחשודים וכתובות מגוריהם. בהודעות נאמר כי מתכנני הפיגוע זעמו על המוסר הקלוקל ברובע הפריצות.

הרשויות ההולנדיות התייחסו לאזהרות במלוא הרצינות ועצרו את האיש במסגד נאצר במזרח אמסטרדם. האיש זוהה כבילאל ל', המכונה אבו קטאדה. על פי החשד היה בילאל ל' בקשר עם הסורי רדוואן אל-עיסא, המנהיג הנמלט של ארגון הטרור הופסטאדגרופ (ארגון העיר המרכזית). הסורי היה מהגר לא חוקי בהולנד והעביר שיעורי קוראן בביתו של מוחמד ב', החשוד ברצח במאי הקולנוע תיאו ואן גוך. גם מוחמד ב' חשוד בחברות בארגון העיר המרכזית.

על פי הודעות הדוא"ל, הסורי היה מעורב בתוכניות לפיגוע ברובע האורות האדומים. על פי החשד, מטרה נוספת לפיגוע היתה בניין הפרלמנט בהאג. בילאל ל' חשוד שקנה את החומרים הנחוצים לפיגוע. ל' חשוד גם בקשר עם ג'ייסון וו', אחד משני החשודים בעימות המזוין עם שוטרים בהאג ב-10 בנובמבר. הוא חשוד גם באיומים על חיי חבר הפרלמנט הימני חיירט וילדרס. וילדרס קיבל כבר איומים רבים בשל ביקורתו הנחרצת על האיסלאם.

קבוצת העיר המרכזית, המורכבת בעיקר מיוצאי צפון אפריקה, נמצאת במעקב מצד שירות הביון ההולנדי מאז קיץ 2002, והיא חשודה גם בתכנון פיגוע בנמל התעופה סחיפהול באמסטרדם. סמיר א', העצור בחשד לקשר לתכנון פיגוע זה, חשוד גם בקשר לחשוד ברציחתו של ואן גוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully