וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום לקבל קנס, אני מעדיף לקנות מתנות לחג"

אוריאל דסקל

13.12.2004 / 8:53

ז'וזה מוריניו, על אישור השער השני של תיירי הנרי בתיקו 2:2 אמש. "אני גאה שהייתי שותף למשחק ברמה כזו גבוהה"

"היינו צריכים לנצח, הגיע לנו", אמר אתמול מאמן צ'לסי, ז'וזה מוריניו, בסיום ה-2-2 בהייבורי מול האלופה ארסנל. גם מנג'ר ארסנל, ארסן ונגר, הרגיש מתוסכל מהתוצאה, שמשאירה את קבוצתו רחוקה חמש נקודות מהמוליכה צ'לסי ונקודה מהשנייה בטבלה, אוורטון. "אני מתוסכל, כי הובלנו פעמיים מול קבוצה חזקה", הסביר ונגר.

"תיירי הנרי הוא השחקן הכי שלם בעולם, הוא נע כל הזמן ולמדנו אותו באדיקות לפני המשחק", אמר מוריניו, שבאימונים לקראת המשחק הפך את מטייה קז'מן להנרי, כדי לתרגל את ההגנה בעצירת הכוכב של ארסנל. אבל כבר בדקה הראשונה קיבל החלוץ הצרפתי כדור על קצה הרחבה ובבעיטה חזקה בשמאל הכניע את פטר צ'ך. צ'לסי השוותה אחרי מצב נייח כבר בדקה ה-17 מראשו של ג'ון טרי, אבל 12 דקות לאחר מכן שוב הנרי הפתיע את שחקניו של מוריניו. הנרי ראה שצ'ך עסוק בסידור החומה ושלח בעיטה חופשית מתוחכמת וספק חוקית לפינה. צ'לסי לא היתה מוכנה ושוב מצאה את עצמה בפיגור. "לא רוצה להגיב על השער השני של הנרי", אמר מוריניו, "אם אעשה זאת, אצטרך לבקר בהתאחדות ואולי אקנס בסכום כסף אותו אני יכול לנצל לקניית מתנות לחג המולד". בכל מקרה 1-2 לארסנל בהפסקה, למרות שצ'לסי, שחיפשה ניצחון ליגה ראשון בהייבורי אחרי 14 שנה, היתה עדיפה לאורך המחצית הראשונה.

33 שניות לתוך המחצית השנייה שוב נכשלה ארסנל במבחנים הנייחים, ואיידור גודיינסון נגח פנימה, 2-2. ארסנל יכולה להרגיש מתוסכלת מכך שלא הצליחה לתרגם דקות טובות והזדמנויות מעולות לניצחון. "סבלנו מהמצבים הנייחים", הודה ונגר.

ונגר מול מוריניו. מי ניצח?

לקראת המשחק השוו רבות בין מוריניו לוונגר, שני מאמנים "מודרנים" עם "גישה מדעית למשחק". במהלך המשחק ובהכנות לקראתו ניתן היה להבחין בהבדלים המשמעותיים ביניהם. מוריניו, שמאמין בשליטתו המלאה של המאמן על הקבוצה, הכין את שחקניו לכל תנועה אפשרית של שחקני ארסנל וכאשר דרישותיו הקפדניות לא נענו הוא ביצע חילופים כבר בתחילת המחצית השנייה. אבל גם מוריניו הודה ששום אימונים טקטים או קלטת DVD יכולים להכין את שחקניו לרגעי תהילה של הנרי.

מנגד ונגר נוקט לאורך הקריירה שלו בגישה שבמרכזה השחקנים. לפני המשחק הוא הוציא את שחקניו לבילוי משותף באולם הבאולינג המקומי כדי לשחרר לחצים ובמשחק לא מיהר להוציא את חוזה אנטוניו רייס ודניס ברגקאמפ המאכזבים. רק בדקה ה-82 הם מצאו את עצמם בחוץ. לשיטתו של ונגר, שחקנים חייבים ביטחון עצמי, וחילוף (אפילו מוצדק) יכול לסדוק אותו, כך שחילופים "מזעזעים" לא קיימים בלקסיקון של הצרפתי.

ניתן לומר שהגישה של ונגר הביאה לכך שארסנל שוב נראתה רכה במצבים נייחים, אבל הביטחון העצמי הזה גרם מצד שני לשערים של הנרי. צ'לסי ספגה בגלל הכנת יתר לדפוס התקפה מסוים, אך חוסר יכולת להתמודד עם הברקות של אינדיווידואל. לעומת זאת שעריה נחצבו מתוך תרגילים מדוייקים שהמאמן עיצב. "זה היה משחק גדול", סיכם מוריניו, "איכות המשחק היתה ברמה עולמית, אנחנו יכולים להיות גאים שהיינו שותפים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully