וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה חודשי מאסר לשופטים באדום

צבי הראל

13.12.2004 / 13:23

בית משפט השלום גזר היום שישה חודשי מאסר וקנס בסך 21 אלף שקלים על מאיר אמסילי ואורי ביטון בגין הטיית משחקים

נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, עדנה בקנשטיין, גזרה היום שישה חודשי מאסר בפועל על שופטי הכדורגל מאיר אמסילי ואורי ביטון שהורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע ולקיחת שוחד, במטרה להטות משחקים בגביע הטוטו ובליגה הארצית, בפרשה שקיבלה את השם 'שופטים באדום'. כמו כן נקנס כל אחד מהם בסכום של 21 אלף שקל.

השופטת בקנשטיין תחליט אם להמיר את המאסר בפועל לעבודות שירות לאחר שתקבל חוות דעת מטעם הממונה לעבודות השירות. התובעת במשפט התנגדה להמרת העונש לעבודות שירות בנימוק כי מדובר במעשים חמורים ובפגיעה קשה של הנאשמים בחובת האמון שלהם כלפי הציבור, ולכן, לטענתה, יש צורך בהרתעה של ממש.

בכתב האישום המקורי הואשם גם שופט כדורגל נוסף: יריב מעתוק. משפטו של מעתוק הסתיים לפני כן במסגרת עיסקת טיעון והוא העיד נגדם. מעתוק נדון למאסר על תנאי ולקנס של 20 אלף שקל. התביעה טענה נגד שני הנאשמים, כי מעתוק היה המתווך שהעביר לכל אחד מהם 7,000 שקלים. האירועים בכתב האישום התרחשו בין השנים 98-2000', כאשר הנאשמים קשרו קשר להטות משחקים ומהלכיהם.

השופטת עדנה בקנשטיין, קבעה בפסיקתה, שניתנה בשבוע שעבר: "ההתאחדות לכדורגל היא תאגיד ציבורי הנותן שירות לציבור, ולכן גם השופטים נחשבים לעובדי ציבור". המשמעות היא שעונשם של השניים נקצב לפי עבירת שוחד רגילה ולא על פי שוחד בתחרויות ספורט, סעיף חמור הרבה פחות. בפסק הדין נאמר כי השניים הודו במשטרה במעשיהם, אך בחרו שלא להעיד בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully