וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אלביט מערכות עולה ב-4.5%

עומרי כהן

13.12.2004 / 17:30

מדד נאסד"ק עולה ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.5%. חתמה על חוזה בהיקף של 200 מיליון דולר עם משרד הביטחון. אלווריון עולה ב-3.6%


בבורסות שבוול סטריט נפתח שבוע המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.5%. בקרב המניות הישראליות בולטת אלווריון בעלייה של 3.6%. אלביט מערכות עולה ב-4.5% על רקע החוזה עם משרד הביטחון הישראלי.

סקירת טרום מסחר

השבוע שחלף קטע את הריצה למעלה של שוק המניות כשהנאסד"ק איבד בסיכום שבועי כ-1% לרמה של 2,128 נקודות והדאו ג'ונס ירד 0.5% לרמה של 10,543. בשעה זו מורים החוזים על עליות קלות לקראת פתיחת יום המסחר החדש. שטף האירועים השבוע צפוי להשאיר את המשקיעים מתוחים כשהם נוברים בין דו"חות רבעוניים של חברות גדולות וחשובות כמו אורקל ובסט ביי ונתוני מקרו.

מחר צפויה להתכנס וועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי ולדון בהעלאת ריבית אפשרית. בוול סטריט ימתינו בדריכות להחלטה החשובה כשהצפי הוא להעלאה של 0.25% לשיעור של 2.25%. כמו תמיד, המשקיעים יהיו קשובים להערות הבנק הפדרלי ויחפשו את הרמזים להחלטות הבאות של הפד.

בגזרת המקרו כלכלה צפויים להתפרסם היום הנתונים בדבר המכירות הקמעוניות לנובמבר (עוד לפני הפתיחה) והמלאי העסקי לאוקטובר.

על המסחר היום צפויים להקרין עסקות מיזוג גדולות הנרקמות בשוק כמו זו בין נקסטל לספרינט. בגזרת המיזוגים פתחה אורקל את היום עם הודעה על השלמת רכישת פיפלסופט, לאחר שנה וחצי של מאבק מר בין החברות. אורקל סיפקה חדשות טובות נוספות כשהיכתה את התחזיות עם עלייה ברווח הרבעוני על רקע עלייה בביקושים לתוכנות בסיסי-הנתונים מתוצרתה.

בין הישראליות, אלביט מערכות דיווחה היום כי חתמה על הסכם עם משרד הביטחון בהיקף של 200 מיליון דולר למשך עשר שנים. אלביט מערכות תשמש כקבלן הראשי בפרויקט צבא היבשה הדיגיטלי של משרד הביטחון. בתוכנית ישתלבו גם רפא"ל, תדיראן מערכות, נס טכנולוגיות וחברות נוספות. ההסכם עם אלביט מערכות יוגדל בעתיד עם הרחבת הפרויקט כתוצאה מהמרת הסיוע הדולרי לשקלים.

במסגרת התוכנית תספק אלביט מערכות לצה"ל מערכות שליטה, בקרה ותקשורת לדרג הלוחם. מערכות אלו אמורות לאפשר העברת תמונת מצב אינטגרטיווית ועדכנית בין כלל הגורמים המשתתפים בלחימה והמנהלים אותה, לשפר את שליטת המפקדים באירועים וכן את התקשורת בין הגופים הלוחמים השונים. בתגובה להודעה מוסיפה המניה במסחר בתל אביב 2.5% במחזור גבוה מהממוצע.

אמדוקס עשויה לרכז עניין על רקע המגעים למיזוג בין נקסטל לספרינט. אמדוקס נהנית עד כה מהמיזוג בין סינגולר ל-AT&T. וויירלס עשויה ליהנות גם מהמיזוג הנוסף, אם יתממש. במקרה של סינגולר - החברה הרוכשת בעסקת המיזוג שהיתה לקוח של אמדוקס - החלה לאחד את מערכות הבילינג של AT&T על גבי פלטפורמה של אמדוקס. המשמעות לאמדוקס היא תוספת שנתית מוערכת להכנסות של 50 מיליון דולר. מיזוג בין ספרינט לנקסטל יצור חברת סלולר ענקית נוספת, עם כ-39 מיליון מנויים בעוד אמדוקס עובדת היום רק עם נקסטל, המספקת שירותי סלולר ל-15 מיליון מנויים.

סיליקום, המפתחת כרטיסי תקשורת לשרתים תיסחר על רקע הודעתה כי ספק גדול של פתרונות אבטחת אינטרנט אמריקאי ישלב את כרטיסי ה-NICs של סיליקום כממשק הסטנדרט במוצריו. החברה ציינה כי ברמת המחירים הנוכחית בהם מוכר הספק את מוצריו, פוטנציאל המכירות השנתי עבור סיליקום הוא כ- 700 אלף דולר.

"זהו הישג משמעותי עבורנו", אמר מנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך. "אנחנו מאמינים שלעסקה תהיה תרומה משמעותית לתוצאות השנה הבאה" הוסיף. מניית סיליקום זינקה מאז אמצע נובמבר ב-44% למחיר של 2.6 דולר המשקף לחברה הקטנה שווי שוק של 11 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully