וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לפרס גלובוס הזהב

13.12.2004 / 16:16

סרטו החדש של אלכסנדר פיין הפציע עם 7 מועמדויות, "שמש נצחית בראש צלול" עוד עשוי לפרגן לג'ים קרי את הפרס. ובטלוויזיה - שוב שרה ג'סיקה פארקר

בטקס שנערך היום הכריז השחקן ברנדון פרייז'ר על רשימת המועמדים לפרס גלובוס הזהב מטעם תא הכתבים הזרים בהוליווד, שיוענק ב-16 בינואר. סרטו החדש של אלכסנדר פיין ("Election", "אודות שמידט") מסתמן כמפורגן ביותר על שבע מועמדויות בהן בקטגוריית הסרט הקומי/ מוזיקלי. לצדו יתחרו "משפחת סופר על" המצוייר של פיקסאר, "פאנטום האופרה", "ריי" הביוגרפי על חייו של ריי צ'ארלס, ו-"שמש נצחית בראש צלול" המופתי של צ'רלי קאופמן ששיבוצו בקטגוריה מעט מפתיע.

השחקניות המתחרות בקטגוריה זו הן: אנט באנינג על משחקה עטיר התשבוחות ב"להיות ג'וליה", אשלי ג'אד על "לילה ויום", אמי רוסום על "פאנטום האופרה", קייט וינסלט על "שמש נצחית בראש צלול" ורנה זלווינגר על "ברידג'יט ג'ונס - עובדות החיים". השחקנים הם: ג'ים קארי, ג'יימי פוקס, פול גימאטי, קווין קליין וקווין ספייסי.

בקטגוריית הסרט הדרמטי מתמודדים הסרט "הטייס", הסרט "מיליון דולר בייבי" המגולל את סיפורה של מתאגרפת נשית, ושוברי הקופות "למצוא את ארץ לעולם לא" (שכבר זכה בתואר המקביל בקרב תא המבקרים הניו יורקי), "קרוב יותר", "מלון רואנדה" ו-"קינסי" הביגורפי על חייו של אלפרד קינסי שחקר מיניות האדם.

בקטגורית השחקנית הדרמטית הטובה ביותר מועמדות ניקול קידמן על משחקה בסרט "לידה", אימלדה סטונטון ב"ורה דרייק", הילרי סוואנק ב"מיליון דולר בייבי", אומה טורמן שהרגה את ביל וסקרלט ג'והנסון עם הופעתה ב"A Love Song For Bobby Long". השחקנים המועמדים בקטגוריה הגברית המקבילה, הם חוויאר בארדם ("The Sea Inside"), דון צ'ידל ("מלון רואנדה"), ג'וני דפ ("למצוא את ארץ לעולם לא"), ליאונרדו דיקפריו ("הטייס") וליאם ניסן ("קינסי"). המרוץ לאוסקר נפתח.

עקרות הבית שולטות בטלוויזיה

מלכת המועמדויות בקטגוריות הטלוויזיה היא הלהיט האמריקאי התורן "Desperate Housewives" (בקרוב אצלנו באדיבות הלוויין). שלוש שחקניות מהסדרה זכו למועמדות בקטגוריית השחקנית בתוכנית קומית / מוזיקלית: מרשה קרוס (לשעבר קימברלי ב"מלרוז פלייס"), טרי האצ'ר (לשעבר לואיס ב"לואיס וקלארק") ופליסיטי הופמן. עוד מועמדות בקטגוריה: דברה מסינג על תפקידה ב"וויל וגרייס", ושרה ג'סיקה פארקר על הפינלה של "סקס והעיר הגדולה".

זו השנה האחרונה ש"סקס והעיר" יכולה להציג מועמדות ואכן בתא הכתבים הזרים של הוליווד ניצלו את המומנטום והעניקו לגרציות מניו יורק גם את קטגוריית הסדרה הקומית הטובה. לצד "סקס והעיר" מועמדות בקטגוריה "Desperate Housewives", "משפחה בהפרעה", "וויל וגרייס", ו-"Entourage" המפורגנת של HBO. בקטגוריית הסדרה הדרמטית מועמדות: "24", "אבודים", הסופרנוס ו"Nip/Tuck" - בקרוב אצלנו באדיבות הכבלים, פלוס גיחה קצרצרה של נועה תשבי.

הטקס, ה-62 במספר, ייערך על ידי האקדמיה לקולנוע בארצות הברית ב-16 בינואר 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully