וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: בתנאים הנוכחיים לא ניכנס לממשלה

15.12.2004 / 0:00

בוטלה פגישה הלילה בין ח"כ איציק לעו"ד ראב"ד. איציק: אין די בהצעות החדשות. יהדות התורה תקבל כנראה את ראשות ועדת הכספים.

יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, אמר אמש בכנס הרצליה, כי העבודה לא תוכל להיכנס לממשלת אחדות בתנאים הנוכחיים שמציע הליכוד. בגלי צה"ל דווח, כי פרס הוסיף, כי "ויתרנו על המון דברים, הסתפקנו במשרדים נחותים, אבל איננו רוצים להיות צללים בממשלה. אין סתירה בין יציאה מעזה לבין שינויים בתקציב המדינה".

ראש צוות המשא ומתן של העבודה, ח"כ דליה איציק, ביטלה פגישה שזומנה הלילה עם עמיתה מן הליכוד. איציק הסבירה, כי אין די בהצעות שהציע הליכוד ליישב את חילוקי הדיעות בין הצדדים. בקול ישראל דווח, כי לעבודה הוצעו, נוסף על הצעה קודמת, שהביאה למשבר במגעים, גם תיק הפנים ותיק התקשורת, הכולל גם את רשות השידור. ואולם בעבודה ממשיכים לדרוש את אחד משלושת המשרדים שבראשם שרים מן הליכוד, החינוך, התחבורה ובטחון הפנים. בעבודה אף דוחים את הצעות הליכוד בענייני חברה וכלכלה.

כתבת "הארץ" מזל מועלם מוסיפה:

ועדת החוקה של מפלגת העבודה החליטה אתמול בערב פה אחד כי מרכז המפלגה יבחר את השרים וסגני השרים שייכהנו בממשלת האחדות, וכי חלוקת התיקים תיעשה בהתאם למיקום בהצבעה המרכז - כאשר הזוכה במירב הקולות יוכל לבחור ראשון את התיק מרשימת התיקים שתסוכם. כמו כן, הוחלט כי יו"ר המפלגה, ח"כ שמעון פרס, יהיה פטור מהתמודדות. ההחלטה תובא לאישור המרכז.

בשיטה הבחירה שאושרה צידדו הח"כים מתן וילנאי, אפרים סנה, בנימין בן אליעזר, עמרם מצנע, דני יתום, אברהם שוחט, יצחק הרצוג ואופיר פינס; ח"כ חיים רמון, שאינו נמנה עם הח"כים הפופולריים במרכז, העדיף בחירה באמצעות רשימת שרים שיביא פרס למרכז.

לפי המסתמן, תדרוש מפלגת העבודה שמונה תפקידי שרים ושני תפקידי סגן שר. שיטת ההצבעה ורשימת השרים עשויות להיקבע כבר מחרתיים, בכינוס ועידת מפלגת העבודה, אחרי שיאושר ההסכם הקואליציוני; המועד האחרון לקביעת הרשימה, בהנחה כי ראש הממשלה אריאל שרון מתכוון לסיים את הרכבת הקואליציה עד יום שני, הוא בתחילת השבוע הבא.

יהדות התורה דורשת גם סגן במשרד השיכון

יהדות התורה תקבל ככל הנראה את ראשות ועדת הכספים של הכנסת. בפגישה בין צוותי המו"מ אתמול לפני הצהריים אמרו גורמים בצוות הליכוד, כי הדבר לא הוכרע סופית, אך יישקל בחיוב. ליהדות התורה מוצע גם סגן שר במשרד ראש הממשלה שיעסוק בשירותי דת, וראשות ועדה נוספת בכנסת. ואולם יהדות התורה דורשת בנוסף לכך גם סגן שר במשרד השיכון.

מחר תהיה פגישה נוספת בין נציגי הליכוד לש"ס. בין ש"ס לליכוד מחלוקות בתחום הרווחה. ש"ס מבקשת לבטל את הקיצוץ בקצבאות הילדים. בנוסף, העבודה דורשת מש"ס להתחייב לתמוך בהתנתקות תמיכה מוחלטת כתנאי לישיבה עמה בממשלה. המו"מ בין הליכוד לעבודה התפוצץ שלשום, ולא נקבעו פגישות לאתמול, אך נמשכים מגעים טלפוניים בין המפלגות.

פגישה לא רשמית של ארבעה חברים בצוותי המו"מ של הליכוד ושל העבודה נערכה שלשום בלילה בבית קפה בתל אביב, כדי לנסות ליישב את המשבר שהתגלע אמש במהלך השיחות. בקול ישראל דווח, כי השרה ציפי לבני ועו"ד יורם ראב"ד מטעם הליכוד נפגשו עם ח"כ דליה איציק ויורם דורי מטעם העבודה, אך השיחות לא הובילו להתקדמות של ממש.

צוות העבודה נטש בכעס את הדיונים

צוות המו"מ של העבודה נטש שלשום בכעס את הדיונים על ממשלת אחדות. אתמול בחצות, בעיצומן של השיחות שהתקיימו במשרדו של ראש צוות המו"מ של הליכוד, עו"ד יורם ראב"ד, קמו בכירי העבודה ויצאו מהחדר; בהודעה שפירסם צוות המו"מ של העבודה, בראשות ח"כ דליה איציק, נאמר כי השיחות הופסקו לאחר שהתברר כי הליכוד "אינו מוכן לשום שינוי בתוכניתו הכלכלית חסרת הרחמים של נתניהו, ואינו מוכן להכניס ולו מעט אנושיות והתחשבות באזרחי ישראל". בליכוד טענו אתמול כי זהו "משבר מבוקר", ואמרו שהם התכוננו להמשיך אתמול את השיחות.

חלק גדול מהשיחה בין הצוותים אמש התנהל בצעקות. בעבודה כעסו גם, אחרי שהובהר להם כי המסמך המדיני שייחתם לקראת כניסתם לממשלה, הכולל את ההתנתקות, לא יחייב סיעות אחרות שיחתמו על הסכם קואליציוני. איציק אמרה שלשום כי "אנחנו מוכנים לחטוף המון למען ההתנתקות, אבל התרשמנו שמתווכחים איתנו באופן מעליב וחסר השפעה. אני מתרשמת שאין רצון או מנדט לקיים איתנו משא ומתן". לטענת איציק, בשיחות שלשום היה אמור להיסגר גם עניין התיקים - אך הוא לא עלה לדיון. לטענתה, "אנו שומעים שמנהלים משא ומתן עם אגודה וש"ס. אנחנו לא מעוניינים להיות חלק מממשלת הישרדות".

בתגובה שפירסם צוות המו"מ של הליכוד, נאמר כי "התביעות של העבודה גורמות לפריצת מסגרת התקציב. צריך לראות את התמונה הכוללת, שהרי מתקיים משא ומתן עם שלוש מפלגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully