וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק נוספת לרון לאודר: חברת CME שבבעלותו תרכוש השליטה ברשת טלוויזיה צ'כית ב-642 מיליון דולר

ליאון איצקר

14.12.2004 / 16:44

רכישת TV נובה, רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר במרכז ובמזרח אירופה, תרחיב את התפוצה של CME לשש מדינות באזור ולכ-85 מיליון צופים



רון לאודר מרחיב את אמפריית התקשורת שלו: חברת CME (Central European Media Enterprises) של לאודר הודיעה אתמול כי הגיעה להסכם עם חברת ההשקעות הצ'כית PPF על רכישת נתח שליטה של כ-56% ברשת הטלוויזיה הצ'כית, TV נובה, עבור 642 מיליון דולר, מתוכם כ-529 מיליון דולר במזומן ו-3.5 מיליון מניות של CME. רכישת TV נובה, המגיעה לכ-10 מיליון צופים בצ'כיה, תגדיל את דריסת הרגל של CME לרשתות בשש מדינות במרכז ומזרח אירופה המגיעות לכ-85 מיליון צופים, עפ"י הודעת החברה.



TV נובה הינה רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר במרכז ובמזרח אירופה. CME אמרה כי עם השלמת העסקה, תוצאותיה של TV נובה יגדילו בצורה משמעותית את הרווח הנקי והתפעולי של CME, אחרי לקיחה בחשבון של העלויות הפיננסיות. העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2005. לאחר השלמת העסקה, CME קיבלה את האופציה להגדיל את הנתח שלה ב-TV נובה ל-100% בכל עת. העסקה תלויה במספר תנאים, כולל קבלת האישור של הרשויות הצ'כיות.



מייקל גארין, מנכ"ל CME, אמר כי העסקה מייצגת התפתחות מרגשת ביותר עבור החברה, ומממשת את אחת מהמטרות העיקריות של אסטרטגיית הצמיחה שלה. הוא הוסיף כי TV נובה תכפיל את היקף ההכנסות של CME. גארין אמר כי הם מצפים לקדם בברכה את PPF כבעלת המניות השניה בגודלה ב-CME וכי קבוצת PPF, שהינה מותג מוכר באזור, מביאה לחברה ידע וניסיון משמעותיים. CME נמצאת בדיונים על הלוואת גישור לצורך מימון הרכישה. מזומנים נוספים לעסקה יגיעו מהקופה הכללית של החברה.



עפ"י פרסומים בתקשורת הזרה, לאודר הקים ב-1994 את נובה יחד עם שותפו הצ'כי, ולדימיר זלזני. אך ב-1999, זלזני, אשר התנגד למיזוג המתוכנן של CME עם SBS ברודקסטינג, סגר את הערוץ, לקח את העובדים והחל לשדר ממטה חדש. ללא המזומנים של נובה, המיזוג בוטל ו-CME היתה קרובה לפשיטת רגל. לאודר תבע את הצ'כים בטענה כי לא הגנו על השקעתו, וב-2003 זכה ב-358 מיליון דולר מהממשלה הצ'כית. בספטמבר 2003 מכרה CME את ייתרת נכסי נובה (בניין המטה וזכויות שידור) ל-PPF עבור 54 מיליון דולר.



פיטר קלנר, מנכ"ל ובעל מניות הרוב ב-PPF, אמר כי החברה נכנסה ל-TV נובה ב-2002 במטרה למצוא שותף אסטרטגי אמין בתוך שנתיים עד ארבע שנים. קלנר אמר כי בתוך שנתיים הם אירגנו את החברה מחדש בצורה מוצלחת, ובכך הביאו לגידול משמעותי בערכה וביציבותה. הוא הוסיף כי השילוב של הידע הפיננסי הנרחב של PPF, עם הניסיון של CME בתחום המדיה, תפתח הזדמנויות עסקיות חדשות רבות באזור עבור שתי החברות.



בהודעת החברה נמסר כי וויליאם קאבאניס, שגריר ארה"ב בצ'כיה, אמר כי רכישת TV נובה ע"י CME הינה ההשקעה האמריקאית הישירה הגדולה ביותר בהיסטוריה של צ'כיה, ומהווה הכרה באמון המחודש של קהילת ההשקעות ביציבות ובהזדמנויות במדינה כיום.



CME מפעילה שבע רשתות טלוויזיה בקרואטיה, רומניה, סלובקיה, סלובניה ואוקראינה. רונאלד ס. לאודר הינו המייסד, בעל המניות העיקרי ויו"ר מועצת המנהלים. מניית החברה נסחרת בנאסד"ק תחת הסימול CETV והיא עלתה ביותר מ-100% השנה.



לאודר מחזיק בישראל באולפני JCS\אולפני הבירה, הכוללים את אחד האולפנים הפעילים בארץ, חברת הפקות, השכרת שירותים וציוד לחברות טלוויזיה זרות וחברת "חדשות היום" (חדשות אזוריות בכבלים).



לאודר מחזיק ב-40% מערוץ 10, בו מחזיק איש העסקים שלמה בן-צבי ב-20%. השניים מחזיקים ביחד בחברת הירש מדיה הכוללת את העיתון "מקור ראשון" ואת ערוץ התכלת. הירש אף מתמודדת במכרז על הפעלת ערוץ מורשת יהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully