וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2004 גרמה לפרסומאים לחייך: עלייה של 6% בהשקעות בפרסום בישראל ל-766 מיליון דולר

איילה צורף

14.12.2004 / 17:00

הערכות: הצמיחה בהיקף ההוצאה על פרסום ב-2005 תעמוד על 5%; על פי זניט, הכנסות ערוץ 10 מפרסום הסתכמו ב-36 מיליון דולר ב-2004; הפרסום באינטרנט זינק ב-150% ל-30 מיליון דולר



שיפור משמעותי חל במצבו של ענף הפרסום ב-2004. על פי נתוני חברת מחקרי המדיה, זניט, מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, גדלה ההוצאה על פרסום בשנה החולפת ב-6.2%, ל-766 מיליון דולר בשנה.



כעת מעריכים בזניט שהצמיחה בהיקף ההוצאה על פרסום ב-2005 תעמוד על 5%, ותגיע ל-805 מיליון דולר. "אפילו האופטימיים שבינינו לא ציפו כי ההתאוששות של ענף הפרסום בשנת 2004 תהיה כה משמעותית ומרשימה", אומר אלון הוכדורף, מנכ"ל זניט. "בהחלט ייתכן כי אם היחסים וההידברות בינינו ובין העולם הערבי ישתפרו בעקבות הסתלקותו של ערפאת מהזירה, הכלכלה הישראלית בכלל ועולם הפרסום בפרט יראו ביצועים טובים אף יותר", הוא אומר.



חלקה של הטלוויזיה המסחרית, (הערוצים 2, 10, המוזיקה והערוץ הרוסי) מעוגת הפרסום, ממשיך לגדול ועמד השנה על 33%. ב-2004 חל גידול של 7.5% בהשקעה על פרסום בטלוויזיה, ל-258 מיליון דולר. למרות גידול זה, לא חל שינוי בנתח היחסי של הטלוויזיה מכלל עוגת הפרסום.



מבין הערוצים המסחריים, ממשיך ערוץ 2 לקבל את עיקר ההשקעות בפרסום בטלוויזיה. הערוץ קיבל 28% מסך הפרסום בטלוויזיה, לעומת 5% בלבד לערוץ 10. על פי זניט, הכנסות ערוץ 10 מפרסום הסתכמו ב-36 מיליון דולר ב-2004.



היקף ההשקעות בפרסום בערוץ 10 עלה ב-2004 ב-12.5%. לעומת זאת, היקף ההשקעות בערוץ 2 עלה ב-7% בלבד. היקף ההשקעות בפרסום בערוצים המוזיקה והרוסי לא השתנה באופן משמעותי ב-2004 לעומת 2003.



מצבם של העיתונים היומיים הולך ומידרדר משנה לשנה. אמנם היקפי ההשקעות בפרסום, במיליוני דולרים, עלו, אך חלקה של העיתונות היומית מסך עוגת הפרסום הולך ויורד. זאת בעקבות הסטת תקציבים של מפרסמים מפרסום בעיתונות לפרסום בטלוויזיה.



בישראל, העיתונות היא עדין המדיום הגדול בעוגת הפרסום. ב-2004 עמד חלקה של העיתונות מסך העוגה על 51%, ירידה של 2% לעומת 2003. היקף ההשקעות בפרסום בעיתונות עמד ב-2004 על 391 מיליון דולר.



את הגידול החד ביותר תפסה השנה האינטרנט, שהציגה גידול בפרסום של 150% ב-2004 לעומת 2003. הפרסום באינטרנט, שהחל השנה לצבור תאוצה ולהפוך לרכיב קבוע בתמהיל הפרסום של חלק גדול מהמפרסמים, עוקף את היקפי הפרסום בקולנוע, ומשתווה לפרסום חוצות, בהיקף ההשקעות בו - 30 מיליון דולר ב- 2004, שהם כ-4% מסך ההשקעות בפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully