וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרדר: שילוב טורקיה באיחוד יארך שנים

14.12.2004 / 17:07

קנצלר גרמניה הדגיש כי הוא תומך בצירוף מלא של טורקיה לאיחוד, אך התהליך יכול להמשך אפילו 15 שנים. סקר: רוב האירופים מתנגדים

קנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, הביע תמיכה בצירוף טורקיה לאיחוד האירופי למרות ההתנגדות של כמה מדינות אירופאיות.

לאחר פגישה עם ראש ממשלת הולנד, יאן פטר בלנקנדט, אמר שרדר כי ישנה הסכמה על מספר נקודות: "ראשית, המטרה היא מתן חברות באיחוד, ומטרה זו לא תשתנה". אמירתו זו של שרדר כוונה אל מתנגדי הצירוף, חלקם בגרמניה, המעונינים להעניק לטורקיה מעמד של חברה משנית באיחוד.

ה"הארלד טריביון" דיווח, כי מורת הרוח של אירופאים רבים מהמהלכים לשילוב טורקיה בגוש גרמה לשרדר להדגיש כי שיחות ההצטרפות יארכו שנים: "אנו מדגישים שהמו"מ יימשך זמן רב, 10 או 15 שנים, וכי תוצאותיו עדיין פתוחות". גם לדברי שר החוץ של צרפת, מישל בארנייה, "מי שחושב שטורקיה נכנסת באורח בלתי נמנע לאיחוד פשוט משקר לעצמו".

שירות "הארץ" מוסיף:

שרי החוץ של האיחוד האירופי עשו אתמול את ההכנות הסופיות לפיסגת האיחוד, שתתקיים בימים חמישי ושישי הקרובים, ושבה יחליטו על מועד לתחילת שיחות ההצטרפות של טורקיה לאיחוד.

בשעה ששרים מ-25 מדינות האיחוד דנו בבריסל על המועד לתחילת השיחות ועל תנאיהן, התפרסם בעיתון הצרפתי "לה פיגרו" סקר, שהראה כי 67% מהמצביעים הצרפתים ו-55% מהמצביעים הגרמנים מתנגדים להצטרפותה של טורקיה.

לפי סקר שנערך באחרונה בחמש מדינות האיחוד הגדולות, התמיכה הגבוהה ביותר בצירוף טורקיה לאיחוד היא בספרד (65%) ובאיטליה (41%). 49% מהמצביעים בבריטניה תומכים בהצטרפות, לעומת 31% המתנגדים לה. מהסקר עולה גם, שהטענה המרכזית הרווחת בציבור נגד צירופה של טורקיה היא הפרת זכויות האדם בתחומה, בכלל זה זכויות הנשים, וכן "יותר מדי הבדלים דתיים ותרבותיים". לחששות מהגירה המונית ומתפישת מקומות עבודה היה רק תפקיד משני בעיני הנסקרים.

בתוך כך, הודיעה אתמול צרפת, כי ברגע שייפתחו שיחות ההצטרפות, בכוונתה לדרוש מאנקרה להכיר באחריותה לטבח שנערך בארמנים בשנים 1923-1915. הבקשה התקבלה בהתנגדות נחרצת בטורקיה: "עמדתנו ידועה היטב", אמר דובר משרד החוץ הטורקי. "איננו מכירים בטבח שבוצע לכאורה, ולעולם לא נכיר בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully