וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי קבע: "אין מה לקנות עם הנקודות של H&O"

אפרת נוימן

15.12.2004 / 9:34

משרד הביטחון ביטל את החוזה שהיה לו עם H&O ארבעה חודשים וחצי בלבד לאחר החתימה; מנהלי H&O, שבדרך כלל ממהרים להשתמש ביחסי ציבור בכל עניין פעוט - ירדו אתמול לבור



ארבעה וחצי חודשים בלבד לאחר שזכתה בחוזה של משרד הביטחון בהיקף שנתי של כ-30 מיליון שקל, הודיעה אתמול רשת האופנה H&O כי החוזה לא יוארך מעבר לסוף 2004 וכי משרד הביטחון בחר שלא לממש את האופציה שהיתה לו להארכתו ל-36 חודשים נוספים.



על פי ההסכם, מכרה H&O לאנשי קבע ציוד, ביגוד ונעלי ספורט בתמורה למה שמכונה בצבא "נקודות ספורט". מדובר בהטבות שמקבלים משרתי הקבע ואנשי משרד הביטחון בהיקף של כ- 1,500 שקל בשנה.



מדוע החליטו במשרד הביטחון לסיים את ההתקשרות לאחר תקופה כל כך קצרה? מנהלי H&O, ששמחו עד כה להתראיין לאחר כל אירוע קטן בחברה, ולא נמנעו מלהשתמש באנשי יחסי ציבור כדי לזכות בידיעה בעיתון בעניינים פעוטים יותר, ירדו אתמול ל"בור" וסירבו לשפוך אור נוסף על ההודעה הקצרה ששיגרו לבורסה. גם במשרד הביטחון סירבו להרחיב ואמרו כי הם אינם מספקים מידע נוסף על ההסכמים עם הלקוחות.



ואולם כאשר מדברים עם אנשי קבע הדברים נראים ברורים קצת יותר. אחת הסיבות האפשריות לביטול ההסכם היא שלאנשי קבע רבים לא היה מה לעשות עם נקודות הספורט של הרשת, המוכרת בעיקר ציוד לכל המשפחה. מדברי אנשי קבע עולה כי במהלך חודשי ההסכם היו להם תלונות רבות על המגוון המצומצם של מוצרי ספורט שיש ל-H&O להציע. התלונות היו על כך שבאוגוסט - החודש בו יכלו לראשונה לנצל נקודות - כמעט ולא היו מוצרי ספורט ברשת, ורק באוקטובר הובאו מוצרי ספורט נוספים, אם כי בכמויות קטנות.



"H&O התחייבו לשורה של מוצרים אבל בפועל המבחר היה מאוד דל ובכל חנות היה מספר מצומצם של פריטים", אמר אחד מאנשי הקבע המאוכזבים. "מהמכתב שהפיצה H&O ניתן היה להבין כי יש בחנות ציוד ספורט ברמות שונות. בפועל הקימו ברשתות מחלקות מאולתרות המורכבות מפינת חדר וארבעה מדפים שניתן היה למצוא בהן כדורסל אחד, מחבט טניס וזוג אופניים, והכל כדי לעמוד בתנאי ההסכם. נציג המכירות, שהיה מופתע מכך שמוכרים מוצרי ספורט ברשת, לא ידע לומר מה ניתן לקנות בנקודות ומה לא, והוא אף לא ידע להשיב מתי יגיע לרשת ציוד נוסף". כנראה שב-H&O מודעים למחסור במוצרי ספורט בחנויות הרשת, שכן בימים האחרונים קיבלו אנשי הקבע מכתב מהרשת המודיע להם כי בחנות בשפיים נפתחה מחלקת ספורט ובה מגוון רחב יותר של מוצרים.



ייתכן שלסיום ההתקשרות תרמה גם העובדה שמשרד הביטחון בחר לנצל את זכותו לסיום ההסכם על מנת לבצע התקשרות חדשה - עם H&O או רשת אחרת - בעלויות נמוכות יותר ובמרווח רווחיות נמוך יותר.



יש להניח כי מדובר במכה לחברת האופנה המתקשה אפילו לעמוד בהתניות הפיננסיות שהציבו לה הבנקים. מדיווחי החברה לאחר הזכייה ניתן היה להבין שמדובר בחוזה משמעותי מאוד עבור רשת האופנה, שהכנסותיה ב-2003 הסתכמו בכ-300 מיליון שקל. "להתקשרות זו תהיה השפעה מהותית על מחזור המכירות של החברה ותוצאותיה העסקיות", נכתב בדו"ח הדירקטוריון שליווה את תוצאות הרבעונים השני והשלישי של 2004.



ברבעון השלישי של 2004 תרמו המכירות במסגרת הסכם זה 8.2 מיליון שקל לסך מכירות של 76 מיליון שקל, וסמנכ"ל הכספים בחברה אמר אז כי "עיקר הגידול בהכנסות מיוחס להסכמים החדשים שיש ל-H&O עם משרד הביטחון והמשטרה". עכשיו, כשאחד משני ההסכמים הסתיים, נותרת השאלה כיצד יצליחו ב-H&O לצאת מהמשבר.



במשרד הביטחון אמרו כי בקרוב ייצא מכרז חדש לאספקת שירות. H&O הוסיפה בהודעתה כי תיטול חלק במכרז החדש כאשר יתפרסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully