וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמה חיובית על רקע העלאת הריבית בארה"ב אמש; בורסת לונדון עולה ב-0.3%

TheMarker

15.12.2004 / 11:42

עליות במגזר השבבים; מניית יורונקסט עולה ב-1.7% על רקע דיווחים כי תתמודד מול דויטשה בורסה על רכישת בורסת לונדון; פיאט יורדת ב-2% לאחר שלא הצליחה ליישב מחלוקת עם GM



בורסות אירופה רושמות עליות קלות על רקע העלאת הריבית בארה"ב אמש. בורסת לונדון עולה ב-0.3%; פרנקפורט ופאריס מוסיפות 0.1%. מדד יורו סטוקס 50 עולה ב-0.1%.



הבנק הפדרלי של ארה"ב העלה אמש כצפוי את הריבית בפעם החמישית השנה, לרמה של 2.25%, לאחר שב-30 ביוני פתח הבנק במחזור העלאות מרמת שפל של 45 שנים, של 1%. כעת נמצאת הריבית ברמתה הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2001. הבנק המרכזי האמריקאי, בפגישתו האחרונה השנה, קיבל את ההחלטה פה אחד, ודבק בניסוח "העלאה בקצב מדוד" - בה השתמש בהחלטות קודמות - ביחס למדיניות הריבית העתידית.



מחירי הנפט ממשיכים לעלות במסחר לאחר הסגירה בניו יורק. מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר עולה ב-0.8% לרמה של 42.15 דולר לחבית.



מניות השבבים באירופה נסחרות במגמה חיובית בהמשך לעליות שנרשמו במגזר אמש בוול סטריט.
ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה ביבשת, עולה ב-1.2%; אינפיניון הגרמנית, השנייה בגודלה באירופה, מוסיפה 0.9%.



מניית וודאפון הבריטית, חברת הסלולר הגדולה באירופה, עולה ב-1% לאחר שהכחישה אתמול את הדיווחים לפיהם ניהלה שיחות עם ורייזון לגבי הגשת הצעת רכש לחברת הסלולר האמריקאית ספרינט.



נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, עולה ב-0.9%.



מניית חברת יורונקסט (סימול ENXT.F), המפעילה את שוקי המניות של פאריס, בריסל, אמסטרדם וליבסון, עולה ב-1.7% על רקע דיווחים כי היא עשויה להגיש הצעת רכש לבורסת לונדון (LSE) - שוק המניות הגדול באירופה - בעקבות הצעת רכש בגובה 2.6 מיליארד דולר שהגישה השבוע דויטשה בורסה, מפעילת בורסת פרנקפורט, ל-LSE.



ירידות נרשמות במגזר הרכב. פיאט, יצרנית כלי הרכב הגדולה באיטליה, מסרה כי היא פתחה ב"תהליך גישור" עם ג'נרל מוטורס, יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, לאחר ששתי החברות לא הצליחו ליישב את המחלוקת ביניהן לגבי האופציה של פיאט למכור את חטיבת הרכב שלה ל-GM. מניית פיאט יורדת ב-2%.



רנו, יצרנית כלי הרכב הצרפתית, הודיעה היום על מספר שינויים בהנהלתה הבכירה. החברה מסרה כי שלוש סגני נשיא יפרשו מתפקידם עד סוף השנה. המניה מאבדת 0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully