וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון הציע לפרס את תיקי הפנים, הבינוי והתשתיות; השניים ייפגשו כנראה מחר

מזל מועלם

15.12.2004 / 19:46

רה"מ התקשר לפרס ולאיציק והציע 8 תיקים, בהם תיקי הרווחה, העלייה או התיירות וכן שר בלי תיק; איציק: נדרוש לקבל גם את תיק המשפטים או ביטחון הפנים; המו"מ יתחדש הערב



ראש הממשלה, אריאל שרון, התערב היום (רביעי) באופן אישי במו"מ הקואליציוני בין הליכוד לעבודה ושוחח בטלפון עם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שמעון פרס וכן עם יו"ר צוות המו"מ של העבודה, ח"כ דליה איציק. שרון הציע למפלגת העבודה שמונה תיקים, בהם תיקי הפנים, הבינוי והשיכון, התשתיות, הרווחה, העלייה והקליטה או התיירות ושר בלי תיק. שרון הציע לפרס להיפגש, וככל הנראה השניים ייפגשו מחר. המו"מ הקואליציוני בין המפלגות יתחדש הערב.



איציק אמרה כי שרון התקשר אליה ב-2:30 לפנות בוקר והציע שמונה תיקים. לדבריה, תיק השיכון הוצע בלי מינהל מקרקעי ישראל ותיק הרווחה הוצע ללא תיק העבודה. איציק סיפרה כי בבוקר הסכים שרון לתת למפלגת העבודה גם את תיק העבודה, אך אחה"צ הבהיר כי ייתכן שלא יוכל לתת את תיק העבודה והרווחה, כיוון שש"ס עשויה לדרוש תיק זה.



איציק הבהירה כי העבודה דורשת להעניק לפרס את תפקיד ממלא מקום רה"מ, וכי לא תסכים לקבל את תיק הרווחה ללא תיק העבודה ואת תיק הבינוי ללא מינהל מקרקעי ישראל. עוד הבהירה איציק כי העבודה דורשת גם לקבל את אחד מתיקי האכיפה - משפטים או ביטחון פנים. "זה לא בריא שהליכוד יחזיק את שני תיקי האכיפה", אמרה.



איציק אמרה כי ועידת העבודה לא תאשר מחר את רשימת השרים, כי טרם הושגו סיכומים עם הליכוד. איציק הודתה כי המו"מ הקואליציוני התפוצץ בשל המחלוקת על התיקים ולא סביב הסוגיות הכלכליות. לדבריה, הצדדים הגיעו לסיכומים בנושא הכלכלי, אלא שאז עלה נושא התיקים, והתברר כי הליכוד אינו מציע את תיק הפנים. "לא ראיתי אף פעם מו"מ כזה. כל פעם מאיימים עליך", אמרה.



בשני הערוצים האחרים, ש"ס ויהדות התורה, נמשכים המגעים גם היום. צוותי המו"מ של ש"ס והליכוד ידונו מחר בסוגיית ההתנתקות. להערכת שני הצדדים, הסיכויים שש"ס תסכים להתפשר או שראש הממשלה שרון יאפשר לש"ס שלא לתמוך פורמלית בהתנתקות, נמוכים. גורם שמקורב לשרון אמר, כי "היה ניסיון למצוא נוסחת פשרה, אבל בינתיים ללא הצלחה".



מזכיר הממשלה, ישראל מימון, נפגש אתמול בלילה עם חברי סיעת יהדות התורה, כדי להמשיך ולקדם את המגעים לקראת חתימת ההסכם. יהדות התורה דורשת מלבד ראשות ועדת הכספים עוד שני תיקים במשרדים ללא תפקיד שר. בליכוד מוכנים לתת ליהדות התורה תיק במשרד ראש הממשלה שיהיה אחראי על שירותי הדת, את ועדת הכספים וועדה נוספת. הערכה של שני הצדדים היא כי יהדות התורה תצטרף לקואליציה.



בצוות המו"מ של הליכוד מעוניינים להגיע להבנות עד סוף השבוע כדי ששרון יציג את ממשלתו החדשה כבר בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully