וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט ונקסטל ירדו ב-4.3% על רקע המיזוג ביניהן; עליות חדות באג"ח הממשלתיות

TheMarker

15.12.2004 / 23:35

נורטל ירדה ב-4.6%; ליהמן ברדרס עלתה ב-2.6%; לאס וגאס סאנדס קפצה 60.6%; בסט ביי עלתה ב-5%



בורסות וול סטריט רשמו עליות קלות, על רקע עלייה חדה במחיר הנפט וירידה בשער הדולר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%; הנאסד"ק הוסיף אף הוא 0.1%. איגרות החוב הממשלתיות רשמו עליות חדות, כאשר התשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.056%.



הנפט הגולמי עלה ב-5.7% למחיר של 44.19 דולר לחבית, שיעור הגידול החד ביותר בששת החודשים האחרונים, על רקע ירידה במלאי הנפט לחימום והגידול בביקוש על רקע טמפרטורות נמוכות מהרגיל. החוזים לנפט גולמי למסירה בחודש ינואר עלו בבורסת ניו יורק ב-2.37 דולרים, או 5.7%, לרמה של 44.19 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר בשבועיים האחרונים.



הדולר יורד ב-1.2% לשער של 104.265 ין, שיעור הירידה החד ביותר שלו בחודש האחרון מול המטבע היפאני, על רקע דו"ח של ממשלת ארה"ב לפיו קיימת ירידה ברכישת איגרות חוב אמריקאיות על ידי משקיעים זרים. גם מול היורו רושם הדולר ירידה של 0.8% לשער של 1.3406 דולר ליורו.



הפעילות היצרנית באזור ניו יורק זינקה בחודש דצמבר, דיווח הבנק הפדרלי של ניו יורק. מדד אמפייר סטייט עלה בדצמבר לרמה של 29.9 נקודות, לעומת 18.9 נקודות בחודש נובמבר. תחזיות הכלכלנים היו לעלייה מתונה של המדד לרמה של 20 נקודות.



ספרינט , חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, רוכשת את נקסטל, חברת הסלולר החמישית בגודלה, תמורת כ-35 מיליארד דולר. שתי החברות מסרו היום כי הדירקטוריונים שלהן אישרו המיזוג. במסגרת המיזוג יקבלו בעלי מניות נקסטל עבור כל מניה שלהם 1.3 מניות בחברה הממוזגת ו-50 סנט במזומן.



השלמת עסקת המיזוג צפויה במחצית השנייה של שנת 2005, בכפוף לקבל אישור רשויות הרגולציה.
מנכ"ל ספרינט, גרי פורסי, יעמוד בראש החברה הממוזגת ששמה יהיה ספרינט נקסטל. מנכ"ל נקסטל, טימותי דונהיו, ישמש כיו"ר החברה. מניית ספרינט ירדה ב-4.3%; מניית נקסטל (סימול NXTL) ירדה אף היא ב-4.3%.



יצרנית מנוע החיפוש באינטרנט גוגל (סימול GOOG) זכתה בניצחון משפטי, כאשר בית משפט פדרלי קבע כי החברה יכולה להמשיך ולמכור פרסומות המופיעות על פי נושא החיפוש של המשתמש - מרכיב שמהווה חלק נרחב מהכנסות החברה. השופט דחה תביעה של ענקית ביטוח הרכב גייקו, שטענה כי יש לאסור על גוגל למכור פרסומות של חברות ביטוח מתחרות, שמופיעות בכל פעם שמשתמש מקיש את המלה "גייקו". המניה עלתה ב-0.5%.



טיים וורנר (סימול TWX), חברת המדיה הגדולה בעולם, הסכימה לשלם 210 מיליון דולר כדי ליישב את חקירת משרד המשפטים האמריקאי בקשר לרישום הכנסות מפרסום של חטיבת אמריקה אונליין. החברה הציעה אף לשלם 300 מיליון דולר ליישוב חקירה חשבונאית אחרת על ידי רשות ניירות ערך. מניית החברה נסחרה ללא שינוי.



נורטל , יצרנית ציוד התקשורת הקנדית, דיווחה אמש על תוצאות ראשוניות לרבעון השלישי. החברה, המסובכת בשערוריה חשבונאית, רשמה הפסד של 6 סנט למניה ברבעון על הכנסות של 2.3 מיליארד דולר. בספטמבר הזהירה נורטל כי הכנסותיה ברבעון השלישי יהיו נמוכות מההכנסות שרשמה ברבעון השני, ואשר הסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר. יצרנית ציוד הטלפוניה הגדולה ביותר בצפון אמריקה מסרה עוד כי הכנסותיה ברבעון הרביעי צפויות להיות בטווח של 2.9-2.8 מיליארד דולר, וכי הכנסותיה בשנת 2004 כולה צפויות להסתכם ב-10.1 עד 10.2 מיליארד דולר. מניית נורטל ירדה ב-4.6%.



ליהמן ברדרס , בנק ההשקעות האמריקאי, דיווח היום על גידול של 22% ברווח הרבעוני הודות לעלייה בהכנסות ממסחר, עמלות משירותי חיתום וייעוץ למיזוגים. הבנק רשם רווח נקי של 585 מיליון דולר, או 1.96 דולר למניה, ברבעון שהסתיים בסוף נובמבר, שהוא רבעון הכספים הרביעי של החברה. התוצאות היו הרבה מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 504 מיליון דולר, או 1.69 דולר למניה. הכנסות ליהמן ברבעון הסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר - ההכנסה הרבעונית השלישית בגודלה מעולם עבור הבנק - גידול של 25% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. מניית ליהמן עלתה ב-2.6%.



בסט ביי (סימול BBY), רשת חנויות מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב, דיווחה היום כי רווחיה ברבעון שהסתיים בנובמבר גדלו ב-21%. החברה רשמה ברבעון, שהוא רבעון הכספים השלישי שלה, רווח של 148 מיליון דולר, או 45 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות הרשת בתקופה המדווחת צמחו ב-10% לעומת הרבעון המקביל, ל-6.65 מיליארד דולר. מניית בסט ביי עלתה ב-5%.



מניית לאס וגאס סאנדס (סימול LVS) רשמה היום את יום המסחר הראשון שלה בבורסת ניו יורק בעקבות ההצלחה של הנפקת מניות חברת ההחזקות של המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, המפעילה של כמה מבתי הקזינו הגדולים בלאס וגאס. החברה גייסה אמש יותר מ-690 מיליון דולר ממכירות של כ-23.8 מיליון מניות במחיר של 29 דולר למניה - מחיר גבוה בהרבה מטווח המחירים המתוכנן של 22-20 דולר למניה. מחיר ההנפקה מעניק לחברה שווי שוק התחלתי של 10.1 מיליארד דולר. המניה קפצה 60.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully