וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בומבך עותר לבג"ץ נגד שלמה כהן: קיצוץ תקציב מחוז ת"א - אקט פוליטי

אמיר הלמר

16.12.2004 / 12:02

לשכת עורכי הדין החליטה לאחרונה לשנות תקצוב המחוזות וועד מחוז תל אביב יקבל רק כמחצית מדמי החבר המחוזיים שישלמו חבריו



הקרבות בין אילן בומבך, העומד בראש ועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, לבין ראש הועד המרכזי של הלשכה, שלמה כהן, נמשכים בעוז.



ועד מחוז ת"א עתר היום לבג"ץ כנגד ההחלטה מלפני כשבועיים של המועצה הארצית של הלשכה על רפורמה בנושא גביית דמי החבר ותקצוב המחוזות השונים, רפורמה שקיצצה למעשה במחצית את הסכום שיקבל המחוז הגדול במדינה מתוך דמי החבר שמשלמים עוה"ד החברים בו.



בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יוסי אשכנזי ועדית רוט ממשרד הרצוג פוקס נאמן, נטען כי הרפורמה מהווה החלטה של ראש הלשכה, שלמה כהן, "לקצץ את כנפי ועד המחוז, לשלול את עצמאותו, לבלוע את הרזרבות שצבר, לאלץ אותו להיות כפוף לועד המרכזי, וכך לחסל כל התנגדות אופוזיציונית לראש הלשכה".



בעתירה נטען כי הרפורמה המדוברת משנה שלא כדין סדרי עולם לפיהם גובים מחברי הלשכה דמי חבר נפרדים לפעילות הועד המרכזי וועד המחוז, כאשר דמי החבר המחוזיים הועברו במלואם לועדי המחוזות לצורך פעילותם. עוד נטען כי על פי השינוי נקבע תקציבי המחוזות והוועד המרכזי יאוחדו והועד המרכזי הוא זה שיקציב כספים לועדי המחוז בלי קשר לסכום הגביה בפועל בכל מחוז כאשר ההקצבה תהיה של 1.5 מיליון שקל לכל מחוז וכן 140 שקל עבור כל עו"ד חבר במחוז.



עוד נטען כי בפועל, בעקבות ההחלטה יועבר לועד מחוז ת"א סכום של 4.3 מיליון שקל בלבד לעומת סכום של כ-7.8 מיליון שקל - אומדן הגביה של דמי החבר המחוזיים שהיה אמור להתקבל השנה. הדבר, כך נטען, יחייב את ועד המחוז לנצל רזרבות כספיות שיועדו למטרות אחרות.



ההחלטה, כנטען, עושקת את עורכי הדין של מחוז תל אביב והמרכז, שהם כשני שלישים מכלל עורכי הדין בישראל והיא שרירותית ובלתי סבירה ונגועה במניעים פוליטיים.



טרם הוגשה תגובת הועד המרכזי אך יש לציין כי בלשכה טענו לאחרונה שהצעד נועד ליצור איזון צודק יותר בין המחוזות הגדולים לאלה שבפריפריה, מבלי לפגוע בעצמאותו של כל מחוז לנהל את תקציבו. בלשכה דוחים את טענותיו של עו"ד בומבך, ואומרים כי התנגדותו הנחרצת לרפורמה מלמדת כי מניעיו פוליטיים. לטענת הלשכה, מחובתה לדאוג לכך שחברי הלשכות, הן במרכז והן בפריפריה, יקבלו סל שירותים בסיסיים שווים מהלשכה, ולשם כך יש לתמוך במחוזות פריפריאליים שהתשתית שלהם חלשה יותר מזו של מחוז תל אביב והמרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully