וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל תשקיע 7.5 מיליארד שקל בפיתוח הנגב - תשדרג את תנועת הרכבות בין הנגב למרכז הארץ

שרון קדמי

16.12.2004 / 18:21

יו"ר רכבת ישראל, משה ליאון, אמר בכנס הרצליה של המרכז הבינתחומי כי עם הפיכת רכבת ישראל לחברה, גובש הסכם פיתוח עם הממשלה בהיקף של 20 מיליארד ש' הכולל כ-30 פרויקטים ברחבי הארץ



רכבת ישראל תשקיע 7.5 מיליארד שקל בפיתוח הנגב, כך מסר היום יו"ר הרכבת, משה ליאון, בכנס הרצליה של המרכז הבינתחומי. לדבריו, בין הערים שייהנו מתנופת הפיתוח ניתן למנות את אופקים, נתיבות, שדרות, דימונה, אשדוד, קריית מלאכי, אשקלון ואילת.



לדברי ליאון, עם הפיכת רכבת ישראל לחברה, גובש הסכם פיתוח עם הממשלה בהיקף של 20 מיליארד שקל הכולל כ-30 פרויקטים שונים ברחבי הארץ. התוכנית כוללת השקעות בתשתית מסילתית, רכש נייד ותחזוקה. במסגרת תוכנית זו, ציין ליאון, תשקיע רכבת ישראל את מירב המשאבים לפיתוח אזור הדרום, כך שתושבי הדרום יוכלו ליהנות משירותי הרכבת בתדירות גבוהה ומגישה נוחה למרכז הארץ.



"באמצעות פתיחת קווי רכבת חדשים, שדרוג הקווים הקיימים ושיפור השירות בהם, רכבת ישראל מבקשת לחבר בין ישובי הדרום למרכז הארץ. כאשר המרחק בין באר שבע לאוניברסיטת תל אביב יהיה מרחק של 49 דקות נסיעה בלבד - באר שבע, ועמה הדרום כולו, יהפכו להיות חלק מהמארג הכלכלי, המסחרי והתרבותי של המטרופולין, עם כל המשמעויות שיש לכך עבור תושבי הדרום. כך תורמת הרכבת תרומה משמעותית לא רק לשיפור איכות החיים ביישובים בהם היא פועלת - אלא גם להקטנת הפערים החברתיים, הכלכליים והתרבותיים בתוך החברה הישראלית", ציין.



במקביל, התקיים היום כנס של מכון היצוא בנושא שיתוף פעולה בין חברות ישראליות במכרזי רכבת ישראל במסגרת רכש גומלין עם זוכי מכרזים מחו"ל. לכנס הגיעו נציגי חברות הענק בתחום תעשיית הרכבות העולמית - בומברדיה, אלסטום וסימנס - זאת במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה בינן לבין חברות תעשייה ישראליות.



רכבת ישראל מקיימת מכרז על רכש של יותר מ-80 קרונות, עם אופציה להשתתפות במכרז נוסף. כן השתתפו כמה מהחברות במכרזי הרכבת הקלה בתל אביב ובירושלים (B.O.T) במסגרת קבוצות מתחרות.



בכנס הציג סמנכ"ל התשתיות של רכבת ישראל את הפרויקטים השונים, בהם גם אלה של פיתוח הנגב. כך למשל הוצג קו אשדוד-אשקלון שייפתח באפריל 2005, הקו יכלול תחנה חדשה באשקלון. קו לוד-נען-באר שבע שיוכפל על מנת להגדיל את תדירות הרכבות בין תל אביב לבאר שבע, קו באר שבע-דימונה, שכיום משמש להובלת מטענים בלבד ובימים אלה עובר שדרוג לקו הסעת נוסעים. קו אשקלון-באר שבע, כולל הקמת קו כפול בתוואי ובניית תחנות נוסעים באופקים, נתיבות ושדרות והקו לאילת, שתוכנית הפיתוח שלו הוגשה להכרזה כפרויקט תשתית לאומית. התכנון המוקדם הסתיים והחל שלב התכנון המפורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully