וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה לשעבר יהודית נאות מתה ממחלת הסרטן

דוד רטנר

16.12.2004 / 23:33

נאות, לוחמת למען איכות הסביבה, פרשה בספטמבר מתפקיד השרה לאיכות הסביבה עקב החמרת מחלתה; הערב היא מתה בביתה והיא בת 59



יהודית נאות, שכיהנה עד לאחרונה כשרה לאיכות הסביבה מטעם סיעת שינוי, מתה הערב בביתה שבחיפה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, והיא בת 59.



נאות נולדה בקרית חיים, היתה פרופסורית לביולוגיה בבית הספר לרפואה בטכניון. עוד בשנות ה-70 החלה בפעילות פוליטית במועצת העיר חיפה, שם שירתה כחברת מועצה במשך כמה קדנציות, מטעם מרצ, ואחר כך מטעם שינוי. עוד בתקופה זו זכתה לשם של לוחמת למען איכות הסיבה. בתקופת כהונתו של עמרם מצנע כראש העיר, כיהנה נאות כסגניתו.



ב-1999 נבחרה לכנסת כחברת כנסת מטעם שינוי. ב-2003 שבה ובנחרה לכנסת, ואף מונתה לתפקידה שרה לאיכות הסביבה. בשנה שעברה חלתה השרה נאות בסרטן, שפגע במיתרי הקול שלה. נאות נאלצה לעבור ניתוח שחייב את כריתת מיתרי הקול שלה, ונשללה ממנה יכולת הדיבור. למרות זאת, היא המשיכה לתפקד כשרה תקופה ארוכה, תוך שהיא מתקשרת עם עובדי משרדה באמצעות פתקים.



לפני כשלושה חודשים הודיעה נאות כי היא פורשת מתפקידה, ומאז שהתה בעיקר בביתה שבחיפה. בהודעת הפרישה כתבה: "מאחר וברצוני לפנות זמן ולרכז כוחות בטיפול בבריאותי, ומתוך חשש שהדבר עלול לפגוע בהמשך תפקודו התקין והיעיל של המשרד, שפעילותו כה חשובה בעיני, אני מוצאת לנכון לפנות את מקומי לטובת שר אחר".



נאות תיזכר כפוליטיקאית שקיבלה את תפקיד השרה לאיכות הסביבה בגלל שרצתה בו, ולא התייחסה אליו כברירת מחדל. בזמן שבו כיהנה היא פעלה לאישורו הסופי של החוק להגנת הסביבה החופית, ולקבלת ההחלטה בממשלה על קביעת מדיניות פיתוח בר-קיימא שאליו תהיה הממשלה מחויבת. נאות גם המשיכה לדרוש בתקיפות את הוצאת כלובי הדגים ממפרץ אילת והפעילה לחץ בלתי פוסק לקבל החלטה ברוח זו בממשלה.



יו"ר שינוי, ח"כ יוסף לפיד, פירסם הודעת אבל על "לכתה של חברתנו הטובה, השרה לשעבר הפרופסור יהודית נאות, שליווינו אותה בחרדה במשך זמן מחלתה הקשה בשנה האחרונה. אנו משתתפים בצער רב באבלו של בעלה אורי וילדה, וזוכרים אותה כאחת מהדמויות היותר אציליות שהיו אי פעם בחיי הציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully