וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באוניברסיטה העברית מחזיקים אצבעות לפארמוס

עידו אלון

17.12.2004 / 9:17

לא רק המשקיעים כוססים ציפורניים לקראת פרסום תוצאות הניסוי של פארמוס; גם באוניברסיטה העברית ממתינים לראות מה יעלה בגורל התרופה: התמלוגים שיזרמו לאוניברסיטה ולחברת יישום עשויים להתחיל מ-100 מיליון שקל בשנה



"הראש שלי ממש לא בעניין הזה, אלא בדברים אחרים לגמרי", התוודה אתמול מנכ"ל פארמוס חיים אביב. "העניין הזה" כדבריו הוא תשלום של כ-10 מיליון דולר שתעניק לפארמוס חברת באוש אנד לומב. ואולם אפשר להבין את אביב כשהוא פחות מוטרד מתשלומים "פעוטים" כאלו.



אביב ממתין, כמו אלפים רבים של משקיעים, לתוצאות הניסוי הגדול של פארמוס שיתפרסמו עד סוף החודש הזה. אז אם טבע היא "המניה של העם", אז את פארמוס ניתן אולי להגדיר בלשון השוק כ"נייר של הספקולנטים".



אביב כמובן מסרב להבהיר מתי יפורסמו תוצאות הניסוי בדקסנבינול, תרופה שמטפלת בפגיעות ראש טראומטיות. "התאריך לפרסום התוצאות כבר קיים. אנחנו יודעים אותו, אבל לא נוכל לפרסם. ואולם אין זה אומר שמישהו בפארמוס יודע מה התוצאות, וספק אם מישהו מהסטטיסטיקאים שעובדים על שקלול התוצאות יודעים משהו", הוא אמר.



ה"סטטיסטיקאים" הם בעצם חברה אמריקאית חיצונית שבפארמוס נזהרים מלחשוף, והם אלו שמשקללים את תוצאות הניסוי. ניסוי זה, אם יצליח, עשוי להביא את פארמוס לשוק של מיליארד דולר בשנה. כישלון יחזיר את אביב ופארמוס למעמד של סטארט-אפ בוול סטריט.



המשקיעים הם לא היחידים שעוקבים אחר פארמוס. למעשה, גם האוניברסיטה העברית מחזיקה אצבעות לסטטיסטיקאים ששכר אביב. הסיבה לכך היא הסכם תמלוגים נדיב שיזרים לאוניברסיטה העברית סכומים גבוהים מאוד אם התרופה אכן תצליח. "יישום, זרוע המסחר של האוניברסיטה העברית, צפויה לקבל 5% מהמכירות של התרופה. יישום עצמה תחלק את הסכום הזה גם בין המדענים, שאחד מהם פועל בעצם באוניבסיטת תל אביב", הבהיר אביב.



לוח הזמנים של פארמוס כולל את פרסום התוצאות בסוף שנה זו. אם התוצאה תהיה חיובית, עשויה פארמוס לקבל אישור לשיווק הדקסנבינול בארה"ב ב-2006. האנליסטים מעריכים שבמקרה כזה המכירות השנתיות של התרופה ב-2008 יסתכמו בכ-450 מיליון דולר. ובחשבון פשוט, ניתן לראות כי בכיסה של יישום ושאר החוקרים ייוותר סכום של 22.5 מיליון דולר. סכום זה, לא רחוק מ-100 מיליון שקל בשנה, יתחלק בין החוקרים, חברת יישום והאוניברסיטה העברית, והוא עדיין מספיק כדי להכניס עוד כמה שמות לרשימות המיליונרים של המגזינים הכלכליים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully