וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושמישהו ינסה להחליף אותו

17.12.2004 / 11:52

בהיעדר מתח במשחקי מכבי, השאלה היא לגבי עתידו של רפי גינת, שעשוי לעבור בקרוב מהצהוב של מכבי לצהוב של "ידיעות"

כפי שבטח שמתם לב, מותחן כדורסל ממש לא היה ביום חמישי בהיכל נוקיה. זו היתה עוד התעללות של אלופת אירופה ביריבה אירופית בכירה, הפעם בברצלונה, הקורבן התורן. שמעון מזרחי ומוני פנאן נראו מעודדים מתמיד על ספסל הקבוצה. דייויד פדרמן ישב ליד הכרוז רפי גינת והשתעשע גם הוא מההצגה של הצהובים. אלא שאולי, עמוק בפנים, הוא חש צביטה בלב. בקרוב משהו עלול להיות חסר בהר הגעש הצהוב.

עדיין לא ברור אם רפי גינת אכן יתמנה לעורך 'ידיעות אחרונות'. אנשי הקבוצה לא מנדבים יותר מדי מידע בעניין. מכל מקום, סביר להניח שבמידה שגינת יהפוך לבוס של "העיתון של המדינה", הוא יסיים את תפקידו כקול של "הקבוצה של המדינה". מה שכן, מי שציפה אתמול להודעת פרידה מגינת, יצטרך לחכות לפחות עד למשחק הבית הקרוב, ביום חמישי הבא מול ז'לגיריס. זו לא היתה שאגתו האחרונה.

"שי סידי? כבר עדיף כרוז מהקניון"

האוהדים הצהובים הכבדים, אלה שכבר צברו לפחות 10,000 כדורי פלאפל בימי חמישי ברחוב יגאל אלון, בכלל לא מוכנים לחשוב על טונים אחרים, שיחליפו את קול הבס הכבד של גינת. העורך הנצחי של כלבוטק חתום על המשפט האלמותי "שמישהו ינסה לעצור אותי" ומבחינת השרופים של יד אליהו, שמישהו ינסה להחליף אותו. כשהעליתי בפניהם את שמו של המועמד להחליף את גינת במקרה שיעזוב, שי סידי, הכנסתי את עצמי לברוך לא קטן. אפשר להגיד שנוצר קצת מתח ביני לבין האוהדים המסורים, שהתפוגג רק עם הדאנקים של באסטון במשחק נגד קבוצת הנוער מקטאלוניה.

בכל מקרה, על מינויו של מי שמשמש ככרוז הקבוצה במשחקי הליגה לא מעוניינים החבר'ה לשמוע. "הילד הזה מדבר לעצמו, לא יודע לבטא שמות ורחוק שנות אור מלהיות השחקן השישי של הקבוצה ביורוליג. כבר עדיף שיביאו את הכרוז מקניון עזריאלי", אומר פרדי, אחד הותיקים בחבורה, שבאמתחתו למעלה מ-30 שנות יד אליהו. סידי, שהיה הכרוז גם ברגעי הסיום בפיינל פור, לא מלהיב מספיק את האוהדים. לטענתם, הוא גם מבצע אינספור טעויות בהגהת השמות ובכלל, הם לא מתים על האינטונציה שלו.

למעשה, סידי הוא כרוז אירופי לגיטימי לכל דבר, כזה שמכריז על העבירות והסלים. רק שבעולם של מכבי ת"א, הציון שלו הוא מספיק בקושי. הבעיה היא שזה לא רק הציון שלו, אלא של כל תחליף אפשרי לרפי גינת. למרות טעויות רנדומליות (במשך שנים תרגם גינת את המילה צעדים ל"Steps", כמו בריקוד, במקום ל"Travelling", כמו בחוקת הכדורסל), הזמר-תחקירן-עורך הוא כרוז בסדר גודל של אגדות אן.בי.איי.

ואכן, נסו להצביע על עוד קבוצה מהליגה השנייה הכי טובה בעולם ומטה, שפיתחה תלות כזאת בכרוז שלה. נכון, כבר שמענו כמה כרוזים יוצאי דופן בכמה מדינות ים תיכוניות, כמו יוון וטורקיה, אבל במקרה הזה, בצהובים אפשר רק לקנא. כל מועדון מכובד היה רוצה בולדוג נובח, שיוסיף לו עוד 10-5 נקודות במשחקי הבית, ויטריף את הצופים עם ה"דיפנננס" שלו, גם אם זה יעלה בקנס של כמה אלפי דולרים - וכאלה ספגה מכבי בלי סוף.

ואולי, כמו שאנחנו מכירים את מכבי ת"א, רפי גינת ישאר בסופו של דבר בתפקיד, אפילו אם יתמנה להיות שר הספורט. "לא יורוליג ולא שמורוליג יעצרו אותי", אמר הכרוז המיתולוגי בחגיגות הזכיה ביורוליג בגני יהושע. אולי החבר'ה בצהוב לא צריכים להיות ממש מודאגים. האיש שנלחם בקוליפורמים בחומוס, בכמה מאות אנסים, רמאים ורוצחים, זה שצעק פעם במשחק מול אפס פילזן למיקרופון 'תיזהר, נאומוסקי מאחוריך' ובסוף עוד נשאר לו כוח גם להילחם במשקל, צריך בסך הכל לכופף איזו תקנה או שתיים. יחד עם חברי ההנהלה של מכבי ת"א, זו לא נראית משימה קשה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully