וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של רוסיה: נושא יוקוס צריך להיות מיושב בהתאם לחוק הרוסי

ליאון איצקר

17.12.2004 / 15:42

התבטאותו על רקע החלטת בית המשפט בארה"ב להקפיא מכירת חטיבת הנפט של יוקוס; בנוסף דווח כי קונסורציום של בנקים מערביים הקפיא האשראי לגזפרום המתכננת לרכוש את החטיבה



שר החוץ של רוסיה, סרגיי לאברוב, אמר היום כי נושא יוקוס צריך להיות מיושב בהתאם לחוק הרוסי, דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "ההנהגה הרוסית הגיבה יותר מפעם אחת בנוגע ליוקוס, וזה צריך להתפתח בהתאם לחוק הרוסי", אמר לאברוב.



התבטאותו באה על רקע החלטת בית המשפט ביוסטון מאתמול להקפיא את מכירת חטיבת הנפט העיקרית של יוקוס, יוגנסקנפטגז (Yuganskneftegaz). בית המשפט קיבל את בקשתה של יוקוס וקבע כי המכירה הפומבית המתוכננת ליום ראשון, שמטרתה תשלום חובות המס הענקיים של יוקוס, צריכה להידחות ב-10 ימים.



מייק לייק, דובר מטעם חברת עורכי הדין המייצגת את יוקוס בארה"ב, אמר אתמול כי בעוד צו המניעה אינו חל על ממשלת רוסיה, הוא כן חל על קונסורציום של בנקים בינ"ל אשר מארגנים את הלוואת המיליארדים למימון רכישת החטיבה.



קרן הרכוש הפדרלית של רוסיה אמרה מוקדם יותר היום כי בכוונתה להמשיך במכירה הפומבית של יוגנסקנפטגז למרות החלטת בית המשפט בארה"ב. "אנו מוכרים את יוגנסק בהוראת פקיד בית המשפט, ועד כה טרם קיבלנו הוראה כלשהי לביטול המכירה הפומבית. לפיכך, אנו עדיין מתכננים להמשיך", אמר דובר מטעם הקרן.



סוכנות הידיעות ITAR-Tass דיווחה היום, מפי מקורות בכירים שזהותם לא נמסרה, כי קונסורציום של בנקים מערביים בהובלת דויטשה בנק הקפיא את האשראי המתוכנן לגזפרום, מונופול הגז הטבעי של רוסיה המתכנן להתמודד על רכישת יוגנסק, וזאת בעקבות צו המניעה הזמני שהוציא בית המשפט בארה"ב. סוכנות הידיעות אמרה כי הבנקים החליטו על הקפאת העסקה לפחות עד שבית המשפט ביוסטון יגיע להחלטה סופית. שווי האשראי מוערך בכ-10 מיליארד דולר.



אלכסנדר סטפאננקו, דובר מטעם חטיבת הנפט של גזפרום, אמר היום לסוכנות AP כי החברה לא החליטה לפרוש מההשתתפות במכירה הפומבית. סטפאננקו אמר כי לא קיבל מידע על כך שקונסורציום הבנקים עשוי לבטל את תמיכתו הפיננסית ברכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully