וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכך הכאבים "סלברקס" מסוכן ללב

רונן סרברניק

18.12.2004 / 11:25

חברת התרופות פייזר הורתה למטופלים המשתמשים בתרופה האנטי-דלקתית כטיפול מניעה לסרטן, להפסיק השימוש בתרופה. לפני כחודשיים הוצאה מהשוק ה"וויוקס" של מרק, מקבילתה של ה"סלברקס"

חברת התרופות "פייזר" הודיעה היום למטופלים המשתמשים בתרופה האנטי-דלקתית סלברקס, כטיפול מניעה לסרטן, להפסיק את השימוש בתרופה לאחר שהתגלה כי בקרב המשתמשים עלה שיעור אירועי הלב ביותר מפי שניים.

החברה מסרה כי המחקר שמומן ע"י ארגון הסרטן הלאומי של ארה"ב (NCI) ייפסק מיד, עקב התגובה השלילית לתרופה. החברה מסרה כי במחקר מקביל למניעת סרטן המעי הגס לא נמצאו עדויות שהסלברקס, ממשפחת מעכבי אנזים Cox-2, מגדילה את הסיכוי לאירועי לב.

מניית פייזר צוללת ב-19% על רקע פרסום ההודעה, למחיר של 23.37 דולר למניה.

תרופת הסלברקס שייכת לקבוצת התרופות האנטי דלקתיות הלא סטרואידיות המשמשות לטיפול בדלקות פרקים. התרופה היא מקבילתה של תרופת הויוקס, של חברת מרק, אשר הורדה מן המדפים בחודש ספטמבר לאחר שנמצא כי היא מעלה את הסיכוי ליצירת קרישי דם אשר מובילים לאוטמי לב ולשבץ מוחי.

מנהל המזון והתרופות של ארה"ב קרא לרופאים לשקול "טיפול חלופי" לתרופה "סרברקס", כך דווח בסי.אן.אן. מוקדם יותר החודש הודיעה רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) כי תרופת הבקסטרה של פייזר, גם ממשפחת מעכבי Cox-2, מגדילה את הסיכוי לאירועים לבביים אצל מטופלים שעברו לאחרונה ניתוח מעקפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully