וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות ענף הביטוח בעולם בגין אסונות טבע הוכפלו ב-2004 ליותר מ-35 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

19.12.2004 / 13:42

כך לפי נתוני חברת ביטוח המשנה הגרמנית, מינכן רה; לפי הערכות האו"ם, הסתכמו הנזקים עקב התחממות כדור הארץ השנה - כולל נכסים לא מבוטחים - ב-90 מיליארד דולר



הוצאות ענף הביטוח בעולם בגין אסונות טבע הוכפלו ב-2004 לעומת השנה הקודמת ליותר מ-35 מיליארד דולר, לפי נתוני חברת ביטוח המשנה הגרמנית, מינכן רה.



הנתונים הוצגו ביום שישי על ידי התוכנית הסביבתית של ארגון האומות המאוחדות (UNEP) במסגרת כנס של האו"ם העוסק בהתחממות כדור הארץ, הנערך בבואנוס איירס.



נציגי UNEP ציינו כי נזקי אסונות טבע בשנה החולפת, כולל נזקים לנכסים שלא בוטחו, הגיעו לכ-90 מיליארד דולר.



במסגרת הכנס הודיעה משלחת האיחוד האירופי על הגדלת הסיוע השנתי למדינות מתפתחות, הנפגעות כתוצאה משינויים אקלימיים בכדור הארץ, מ-100 מיליון דולר ל-360 מיליון דולר החל מ-2005.



עם זאת, מדובר בסכום זעום לעומת היקף הנזקים המוערך של אסונות טבע במדינות מתפתחות השנה. כך למשל, תחזיות שמרניות של הבנק העולמי צופות כי נזקי השטפונות בבנגלדש הקיץ הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר, וממשלת בנגלדש העריכה כי הנזקים הסתכמו ב-7 מיליארד דולר. אולם, עד כה הסיוע שקיבלה המדינה בעקבות השטפונות מהבנק האסייאתי לפיתוח (ADB) הסתכם ב-237 מיליון דולר בלבד.



בחודש שעבר התקבל האישור הסופי הסולל את הדרך לכניסתה לתוקף של אמנת קיוטו על שינויים אקלימיים לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, חתם על החוק המאשר את החלטת רוסיה לאשרר את האמנה. האמנה מ-1997 אמורה להיכנס לתוקף 90 יום לאחר שרוסיה תודיע לאו"ם על אשרורה.



אמנת קיוטו לא היתה יכולה להיכנס לתוקף ללא תמיכתה של רוסיה. ארה"ב ואוסטרליה דחו את האמנה, בה תומכות כבר 126 מדינות. האמנה דורשת את אישורן של 55 מדינות מתועשות, האחראיות לפחות ל-55% מהפליטה הגלובלית של גזי החממה ב-1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully