וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים בוחנת אפשרות להסיר את מגבלת זמן הפרסום בערוץ 9 ובערוץ המוסיקה

רוני קורן-דינר

19.12.2004 / 14:19

יורם מוקדי, יו"ר מועצת הכבלים: "בשל התחרות בין הערוצים המסחריים, אנו מאמינים כי הערוצים הייעודיים ישכילו לקבוע מקבצים אשר לא יבריחו את הצופים"



המועצה לשידורי כבלים ולוויין תקיים שימוע על זמן הפרסום בערוצים הייעודיים. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, שוקלת המועצה להתיר יותר חופש למנהלי ערוץ 9 וערוץ מוסיקה 24 בקביעת אורכם של מקבצי הפרסומות. על פי אחת האופציות שבוחנת המועצה, תוסר כליל המגבלה על אורך מקבץ הפרסומות בערוץ הרוסי וערוץ המוסיקה. זאת, במקום תקרה של 12 דקות בשעה כולל קדימונים - בדומה לערוצים 2 ו-10.



בדרך זו יצטרכו מנהלי הערוצים הייעודיים לקבוע בעצמם את האיזון בין זמן הפרסום ובין התוכן המשודר, באופן שמצד אחד יניב להם מקסימום הכנסות ומצד שני לא יבריח את הצופים. אם אכן תוסר המגבלה על זמן הפרסומות, המועצה תגדיר את הנושא כניסוי לתקופה של חצי שנה ולאחר מכן תפרסם את מסקנותיה באשר להמשך. אופציות נוספות שבוחנת המועצה הן קביעת מכסה מקסימלית של זמן שידור פרסומות וקדימונים על פני יממה (ולא על פני כל שעה ושעה), והארכת המקבצים רק בשעות מסוימות ללא הגדלת זמן הפרסום הכולל במשך היממה.



"בעבר הסירה המועצה מגבלה שהיתה קבועה לגבי קדימונים בסרטים המשודרים בכבלים, וגילתה כי ההסדרה העצמית של חברות הכבלים הותירו את אורך המקבצים כמעט ללא שינוי", מסביר יו"ר המועצה, יורם מוקדי. "הארכת משך מקבצי הפרסומות מאפשרת לערוצים הייעודיים יותר גמישות בשיבוץ, בתוכניות מסוימות ובמועדים מסוימים. בשל התחרות בין הערוצים המסחריים, אנו מאמינים כי הערוצים הייעודיים ישכילו לקבוע מקבצים אשר לא יבריחו את הצופים, במיוחד לאור העובדה כי הם חשופים לתחרות רבה מצד ערוצים רבים, ועל כן ראוי דווקא בעניין זה לגלות גמישות רגולטורית. בעובדה שאנו בוחנים מתן הקלות לערוצים היעודיים אין בהכרח הצדקה למתן הקלות דומות לערוץ 2, הן בשל היותו הערוץ המרכזי והן לאור העובדה כי לחלק מהצופים אין אלטרנטיוות צפייה - אם אינם מנויים לכבלים ולוויין", הוסיף מוקדי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully