וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בטורקמניסטן נערכות ללא אופוזיציה

19.12.2004 / 18:22

אף מועמד לא רץ מול הנשיא המכונה "מנהיג הטורקמנים". במדינה הרודנית נהוגים עונשים כמו הגליית מתנגדי השלטון והנשיא מתערב בכל פרטי היום יום של האזרח

במדינה הרודנית שבאסיה אין אף מועמד הרץ נגד הנשיא המכונה "מנהיג הטורקמנים". במדינה


במערכת הבחירות הנוכחית בטורקמניסטן לא משתתף כל גורם אופוזיציה. המועמדים בבחירות מציעים כולם לתמוך בנשיא ספארמורט ניאזוב הידוע כ"מנהיג הטורקמנים".

בבי.בי.סי דווח כי הבחירות נחשבות לכלי שליטה במדינה הרודנית. תמונות של מתמודדים ניתלו בכל רחבי הבירה הטורקמנית, אשגבת. כל תמונה היא באותו הגודל, עם אותו כיתוב, סימן ברור למה שנקרא מסע בחירות של "העמדת פנים".

בטורקמניסטן, גירוש פנימי הוא עונש נפוץ, בעיקר אל מישורי המלח הלבנים לחוף הים הכספי. מספר שרים לשעבר הוגלו לשם, לאחר שהואשמו בחוסר נאמנות. בשבוע שעבר הודיע הנשיא כי כמה רועים הוגלו לאותו מקום לאחר שניסו למכור כבשים לחו"ל. שיטה נפוצה אחרת במדינה היא השפלה פומבית של בכירים הנאלצים לעמוד על במה לעיני צופים רבים ולהצהיר על פשעיהם. לנשיא יש חלק אף בפרטים הקטנים ביותר של חיי היום יום. באחת מהישיבות הציבוריות האחרונות נזף הנשיא בטייסי חברת התעופה הלאומית על שהם מעשנים בתא הטייס והורה להגיש מיץ תפוזים בטיסות.

טורקמניסטן היא מדינה מבודדת ביותר. למרבית האוכלוסייה אין כל מגע עם שיטות משטר אחרות. אי הצבעה נחשבת הליכה נגד הזרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully