וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי העמיד 250 מיליון שקל בריבית של 5.3% לאיירפורט סיטי

שלומי גולובינסקי

21.12.2004 / 9:22

במסגרת ההסכם שנכרת עם לאומי, תפרע איירפורט את ההלוואות בעוד 10 שנים; במקור תיכננה איירפורט לגייס סכום דומה מהמשקיעים בבורסה בריבית של 5.8% לטובת מחזור הלוואות שהעמיד לרשותה לאומי



קשה למצוא בעלי שליטה בחברות שיהיו מרוצים מכך שתוכניתם לגייס הון באמצעות הנפקה בבורסה לא הצליחה. בעלי השליטה בקריית שדה התעופה (איירפורט סיטי) שייכים כנראה לזן היותר חריג. במאי נכשל ניסיון הגיוס של החברה, שכלל הנפקת מניות ושתי סדרות של אג"ח בהיקף כולל של כ-300 מיליון שקל.



אתמול התברר כי בדיעבד הוביל כישלון ההנפקה לחיסכון של מיליוני שקלים. איירפורט סיטי המירה אתמול הלוואות בהיקף של כ-250 מיליון שקל לטווח קצר להלוואות לזמן ארוך. ממידע שהגיע ל"הארץ" עולה כי במסגרת ההסכם שנכרת עם לאומי, תפרע איירפורט את ההלואות בעוד 10 שנים, כאשר בינתיים נושאות ההלוואות האלה ריבית של 5.3% לשנה בלבד.



לשם השוואה, במקור תיכננה איירפורט לגייס סכום דומה מהמשקיעים בבורסה בריבית של 5.8% לטובת מיחזור הלוואות שהעמיד לרשותה בנק לאומי. על פי ההערכות, לאומי הוא הבנק שהעמיד את האשראי לחברה. לאומי גם מחזיק ב-10% ממניות איירפורט, כשיתרת המניות מוחזקות בידי חברת יואל הבורסאית (81%) ועו"ד שרגא בירן (9%). חישוב מתמטי פשוט מעלה כי הפערים בין הריביות עתידים להוביל לחיסכון של כ-10 מיליון שקל לחברה לכל אורך חיי ההלוואה. באיירפורט סיטי סירבו אתמול להתייחס לידיעה.



לאיירפורט סיטי יש גם חוב (גם כן בלאומי) בהיקף של כ-150 מיליון שקל שנפרס לפני כמה חודשים ל-5 ו-10 שנים בריבית של 5.2% ו-5.6% בהתאמה. פרויקט איירפורט סיטי מוקם על חטיבת קרקע בגודל 757 דונם בסמוך לנתב"ג.



בפרויקט מוקמים מבני משרדים, מחסנים ולוגיסטיקה בהיקף כולל של כ-400 אלף מ"ר. הכנסות הפרויקט בתשעת החודשים הראשונים של 2004 הסתכמו ב-33.7 מיליון שקל, לעומת 36 מיליון שקל בכל 2003, כשקצב ההכנסות גודל מרבעון לרבעון בהתאם להתקדמות הבנייה ואכלוס השוכרים בו.



במצגת שערכה איירפורט סיטי לקראת ההנפקה נכתב כי ההערכה להכנסה ממבני משרדים היא של 10.9 דולרים למ"ר ומשטחי לוגיסטיקה - 7.9 דולרים למ"ר. בפועל, משכירה החברה שטחי משרדים ב-14.5 דולר למ"ר ושטחי לוגיסטיקה ב-9.5 דולרים למ"ר. בחודש הבא אמורה איירפורט סיטי להתחיל לשווק את שטחי המסחר בפרויקט, שייהנו על פי ההערכות מביקוש גדול.



במקביל, דיווחו אתמול קרנות הנאמנות של בנק לאומי כי החלו להיות בעלות עניין באקוויטל, שהיא החברה האם של יואל (והסבתא של איירפורט סיטי), לאחר שהגיעו לאחזקה של 5.4% מהון ההמניות ו-5.9% מזכויות ההצבעה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully