וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסדיים הזרימו ביקושים של 300 מיליון שקל להנפקת האג"ח של אל עד קנדה - תשובה החליט לסגור את הגיוס היום

הרצל לקס

21.12.2004 / 17:36

תשובה הציע למוסדיים אג"ח בתשואה של 6.3% ובדירוג AA מינוס; לא ברור אם תשובה יגייס יותר מ-200 מ' ש'; ההנפקה היום היתה שלב ראשון מגיוס בהיקף כולל של כ-1.75 מיליארד שקל; את ההנפקה הוביל פועלים איי.בי.איי



השלב הראשון של הנפקת האג"ח הגדולה שמבצע יצחק תשובה לחברת הנדל"ן הפרטית שלו, אל עד קנדה, הסתיים בהצלחה. תשובה הציע למוסדיים אג"ח צמוד מדד או דולר בהיקף של כ-200 מיליון שקל בתשואה של 6.3% על ההשקעה, והמוסדיים הגיבו מצידם בהזרמת ביקושים של כ-300 מיליון שקל במסלול צמוד המדד. את ההנפקה הוביל בית החיתום של פועלים אי.בי.אי.



בשל הביקוש הער נסגרה ההנפקה כבר היום ולא ביום חמישי כפי שתוכנן. לא ברור אם תשובה יגדיל את סכום הגיוס עד לגובה הסכום שהתקבל בהזמנות שכן התשואה של האג"ח שהונפקה היום ושדורגו ברמה של AA מינוס, היא גבוהה יחסית בפרמיה של כ-2.3% מעל אג"ח ממשלתי לתקופה מקבילה (מח"מ של 7 שנים).



בסה"כ מתכוון תשובה לגייס אג"ח בישראל בהיקף כולל של כ-450 מיליון דולר קנדי שהם כ-1.75 מיליארד שקל במספר סבבים כשההערכות הן כי בסבבים הבאים לא יסכים תשובה לשלם תשואה שכזו למשקיעים.



ההנפקה של אל עד מגובה בתזרימי מזומנים מכ-15 אלף דירות שמחזיקה החברה בטורונטו. היו מי שתהו מדוע לא פנה תשובה לשוק ההון הקנדי, שוודאי יכול לתמחר את הערך והביטחון של הנכסים טוב יותר בבקשת המימון, אך על כך השיב תשובה כי הוא כן קיבל מימון קנדי ולמעשה חלק ניכר מתמורת ההנפקה אמור למחזר חובות שכאלו.



אחד הגורמים שסייעו להצלחת ההנפקה היום היה הדירוג של AA מינוס שהעניקה לו מעלות. כיוון שמשנה הבאה יחויבו המוסדיים לשערך גם נכסים לא סחירים שברשותם, דוגמת האג"ח של אל עד, באמצעות חברה מיוחדת שהוקמה לצורך כך (היא נקראת בשוק "החברה המצטטת"), יצרה הריבית על האג"ח תמריץ מיוחד. "מכיוון שההנפקה קיבלה ממעלות דירוג של AA מינוס, כמעט שמובטח רווח הון נאה למי שרוכש אותה ביום שחברת ציטוטי הריבית תתחיל לעבוד", אמר אחד המשקיעים המוסדיים אתמול. "יש לא מעט אנשים שיסתפקו בזה במקום לחפש חלופות בחו"ל, ולהסתבך עם בעיות של מסחר ושערי מטבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully