וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: טלפונים סלולריים פוגעים ב-DNA

22.12.2004 / 15:31

מחקר שנערך באירופה גילה כי הקרינה הנפלטת מהמכשירים הניידים פוגעת במטען הגנטי. עם זאת, טרם הוכח כי המכשירים הניידים מהווים סיכון בריאותי

הקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים פוגעת בדי.אן.איי. כך עולה ממחקר שנערך בשבע מדינות באירופה, בתנאי מעבדה. עם זאת, החוקרים, שבחנו את השפעת הקרינה על תאים שנלקחו מחיות ומבני אדם, לא הצליחו להוכיח כי הטלפונים הסלולרים מהווים סיכון בריאותי.

לאחר שנחשפו התאים לשדות אלקטרומגנטים הזהים לאלה של הטלפונים הסלולריים, עלה מספר הקטיעות בגדילי הדי.אן.איי. ראש הפרוייקט, פרנץ אדלקופר, אמר כי התאים לא הצליחו לתקן את כל הנזקים. התאים שניזוקו המשיכו להתרבות. תאים שעברו תהליך מוטציה נחשבים לאחת הסיבות האפשריות לסרטן.

אדלקופר המליץ להימנע משימוש בטלפון הסלולרי, בעיקר במקומות בהם קיים טלפון קווי. "אנחנו לא מעוניינים ליצור פאניקה, אולם כדאי לנקוט באמצעי זהירות", אמר.

מחקרים קודמים הראו כי שימוש בטלפון סלולרי יכול להעלות את טמפרטורת הגוף ולגרום לכאבי ראש ולבחילות, אולם עד כה לא הוכח כי הקרינה מסוכנת לבריאות.

תעשיית הסלולר, המגלגלת כ-100 מיליארד דולר בשנה, דחתה את טענת החוקרים וציינה כי אין הוכחה לנזק הנגרם כתוצאה מקרינה אלקטרומגנטית. השנה צפויים להימכר כ-650 מיליון טלפונים ניידים. כ-1.5 מיליארד בני אדם משתמשים בהם ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully