וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מגבירה הכוננות סביב מתקני הגרעין

22.12.2004 / 19:03

מחשש לתקיפה ישראלית הודיע מפקד צבא איראן על הפסקת כל האימונים והעברת כוחות גדולים להגנת מתקני הגרעין במדינה. מופז סירב להתייחס לנושא, וקרא "להרגיע את הגיזרה"

צבא איראן הודיע, כי הוא העלה את רמת הכוננות סביב מתקני הגרעין שלו, מחשש לתקיפה ישראלית. גנרל מוחמד סלמי, המפקד הראשי של הצבא, הודיע כי כל האימונים הופסקו בכדי שהחיילים יוכלו להתרכז בסיורים סביב מטרות אפשריות.

רשת ה-BBC דיווחה, כי איראן חוששת שישראל עלולה להתקיף את מתקניה הגרעינים בשל ההנחה שטהרן מפתחת נשק גרעיני. קודם לכן הודיע שר המודיעין האיראני, עלי יונסי, כי עשרה בני אדם נעצרו באיראן בחשד לריגול במתקנים הגרעיניים עבור ארה"ב וישראל.

"חיל האוויר קיבל פקודה להגן על מתקני הגרעין, בכל הכוח הדרוש לכך", אמר גנרל סלמי לעיתון ממשלתי. "כל כוחותינו, כולל חיל הרגלים, כוחות נ"ט, ואמצעי רדאר מגינים על נתקני הגרעין, כך שמתקפה עליהם תהיה לא פשוטה כלל" הוא הוסיף.

שר הביטחון, שאול מופז, סירב להתייחס לטענות שהעלתה איראן. בערוץ 10 דווח, כי מופז ביקש להפסיק את ההתעסקות בנושא ולהרגיע את הגיזרה.

לפני כשבועיים, דווח בעיתון הערבי "אלשרק אלאווסט" ובמגזין "אטלנטיק מנטלי" כי לארצות הברית ישנה תוכנית מפורטת לכיבושה של איראן במבצע צבאי שייארך שבועיים. התוכנית, אותה גיבשו גנרלים ואנשי מודיעין, כוללת שלושה שלבים לכיבוש המדינה ולפירוקה מהנשק להשמדה המונית שברשותה. בפרסומים לא צוין המועד המועדף לתקיפה בעיני ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully