וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות; פייזר ממשיכה להתאושש - עלתה ב-3.9%

TheMarker

22.12.2004 / 23:18

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-4.201%; יצרנית רכיבי האלקטרוניקה סולקטרון נפלה ב-13% בעקבות אזהרה; עליות חדות במניות חברות התעופה



בורסות וול סטריט נסגרו בעליות על רקע פרסום נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון השלישי וירידה חדה במחירי הנפט הגולמי. מדד מניות הבלו צ'יפ עלה ב-0.5% לאחר שאתמול נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2001. מדד מניות הטכנולוגיה הוסיף 0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר במגמה שלילית והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.033% לרמה של 4.201%. לעומתה, התשואה על האג"ח ל-13 שבועות, הרגישות יותר לתנודות בריבית, ירדה ב-0.025% לרמה של 2.147%.



מחיר הנפט הגולמי צנח היום ביותר מ-3% לשפל של שבוע, לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח במפתיע על גידול במלאי הנפט הגולמי בארה"ב בשבוע שעבר. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 44.24 דולר לחבית, ירידה של 1.52 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי בקצב הגבוה במקצת מההערכות הקודמות, דיווח היום משרד המסחר של ארה"ב. התוצר המקומי הגולמי צמח בקצב שנתי של 4% ברבעון השלישי, לעומת הערכה קודמת לצמיחה של 3.9%. תחזית הכלכלנים היתה כי נתוני הצמיחה לרבעון השלישי יישארו ללא שינוי מההערכה הקודמת. ברבעון השני צמח התמ"ג בקצב של 3.3%.



הצריכה הפרטית זינקה בקצב שנתי של 5.1% ברבעון השלישי, בדומה להערכה מהחודש הקודם וגבוה בהרבה מעלייה של 1.6% שנרשמה ברבעון השני. ההשקעה העסקית צמחה בקצב שנתי של 13% לעומת הערכה קודמת של 12.9% ולעומת צמיחה בקצב של 12.5% ברבעון השני.



רווחי החברות ירדו ברבעון השלישי, חלקית עקב שורת סופות ההוריקן אשר פגעו בדרום מזרח המדינה במהלך הרבעון. סך הרווחים לאחר מס ירדו ב-4.2% ברבעון השלישי לרמה של 864.7 מיליארד דולר, לעומת ירידה של 0.7% ברבעון השני.



פייזר (סימול PFE), יצרנית התרופות הגדולה בעולם, המשיכה להתאושש זה היום השני לאחר שנפלה ב-11% ביום שישי על רקע חששות כי מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) יחייב את החברה להוריד מהמדפים את משכך הכאבים סלברקס. המניה עלתה ב-3.9%.



המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של ענקית המשכנתאות האמריקאית פאני מיי התפטרו אמש לאחר שהרשויות חשפו בעיות חשבונאיות הצפויות לגרום לתיקון מאסיווי בדיווחים הפיננסיים של החברה. מועצת המנהלים של החברה הודיעה כי המנכ"ל, פרנקלין ריינס, פורש וכי סמנכ"ל הכספים, טימותי הווארד, התפטר.



רשות ני"ע של ארה"ב (SEC) החליטה בשבוע שעבר כי החברה תיאלץ לבצע תיקונים משמעותיים בדיווחיה הפיננסיים. היקף הדיווח המתוקן טרם התברר, אך צפוי להסתכם במיליארדי דולרים. מניית פאני מיי (סימול FNM) עלתה ב-2.2%.



מגזר התעופה רשם עליות חדות בעקבות נפילת מחירי הנפט: מניית קונטיננטל איירליינס (סימול CAL) עלתה ב-6.8%; אמריקן איירליינס (סימול AMR) הוסיפה 4.5%.



בקרב הקמעונאיות נרשמה מגמה חיובית על רקע הקפיצה בצריכה הפרטית בארה"ב, ובלטו פדרייטד דיפרטמנט סטורס (סימול FD), שבבעלותה חנויות מייסיס ובלומינגדיילס, והקמעונאית דילארדס (סימול DDS) , עם עליות של 3.4% ו-2% בהתאמה.



סולקטרון (סימול SLR), קבלנית ייצור רכיבי האלקטרוניקה, הזהירה אמש כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים. כמו כן קיצצה החברה את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים כולה. המניה צנחה ב-12.9%.



עוד בלטו במגזר הטכנולוגיה - ריסרץ' אין מושן (סימול RIMM), יצרנית מכשיר כף היד האלחוטי בלקברי לשליחת דואר אלקטרוני - אשר ירדה ב-4.1% לאחר שהזהירה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים; כמו גם יצרנית ציוד התקשורת סיינה (סימול CIEN) אשר זינקה ב-14.7% במחזור גדול יותר מפי שלושה מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully