וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יוקלו התנאים למינויים פוליטיים בחברות ממשלתיות

צבי זרחיה

23.12.2004 / 7:27

הצעת חוק ברוח זו של ח"כ גלעד ארדן נדחתה אתמול. בהצעת חוק נוספת של ארדן שעברה בקריאה טרומית נקבע כי נותני שירותי אינטרנט וטלוויזיה רב ערוצית יחויבו לבטל חיוב לקוחותיהם בתוך 14 יום מבקשת ביטול השירות



מליאת הכנסת דחתה אתמול הצעת חוק שהועלתה להצבעה בקריאה טרומית, אשר נועדה לבטל את הדרישה לכישורים מיוחדים מאישים בעלי זיקה אישית או פוליטית לשרי הממשלה, בבואם להתמנות לתפקידים בחברות הממשלתיות. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), והיא נועדה לקבוע במפורש איזה ניסיון יידרש ממועמדים במקום הדרישה העמומה כיום לכישורים מיוחדים.



בליכוד טוענים שהדרישה לכישורים מיוחדים מחמירה מאוד ומונעת ממועמדים רבים להתמנות. ארדן אמר בתגובה כי יעלה מחדש את הצעתו להצבעה בתקווה שתתקבל. "צר לי שממשלת הליכוד היא זו שגורמת להפלתו של חוק הפוגע בעיקר באנשי הליכוד, והעולה בקנה אחד עם מסקנות ועדה ציבורית שפעלה ברשות החברות".



נגד הצעת החוק הצביעו 39 ח"כים, 34 ח"כים הצביעו בעד ו-2 ח"כים נמנעו. בין המתנגדים: רה"מ אריאל שרון והשרים: מאיר שטרית, ציפי לבני וגדעון עזרא.



לפני ההצבעה אמרה מ"מ שר המשפטים לבני כי שרון ביקש ממנה לגבש הצעה ממשלתית בעניין זה ולא להסתמך על הצעת חוק פרטית. לדבריה, "הממשלה מתנגדת להצעת החוק של ארדן".



בהצעת החוק הוצע לדרוש ממועמד לתפקיד בחברה ממשלתית, שהוא בעל זיקה פוליטית או אישית לשרי הממשלה, להיות בעל תקופת ניסיון מינימלית של שלוש שנים, גם אם הוא בעל השכלה אקדמית. כן, ההצעה ביקשה להגדיל את הניסיון הניהולי של מועמד שאינו בעל השכלה אקדמית לשבע שנים.



הוועדה המשותפת לרשות החברות הממשלתיות המליצה כי הממשלה תמנה ועדה ציבורית למינוי דירקטורים, אשר תקים מאגר אנשים מתאימים כדירקטורים בחברות הממשלתיות.



הצעת חוק נוספת של ארדן שאושרה בקריאה טרומית היא שספקי שירותי אינטרנט וטלוויזיה רב ערוצית יחויבו לנתק את הלקוח ולבטל את חיובו הכספי בתוך 14 יום מהמועד בו הודיע על רצונו להפסיק את השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully